Φίλης: Αλλαγές στις σχέσεις Κράτους – Εκκλησίας

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης, μιλώντας στο συνέδριο της ΚΑΝΕΠ ΓΣΕΕ, έκανε νέες νύξεις για τη Παιδεία και τις σχέσεις της με την Εκκλησία.

«Η γήρανση του εκπαιδευτικού προσωπικού θα επιδεινωθεί με την παράταση του εργάσιμου βίου και της συνταξιοδότησης στα 67. Η πολιτεία πρέπει να καθιερώσει δυνατότητες εθελοντικής μετακίνησης εκπαιδευτικών», τόνισε. Επίσης, με αφορμή τις σημερινές δηλώσεις του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκου Μητσοτάκη για τις σχέσεις Κράτους-Εκκλησίας, ο Νίκος Φίλης δήλωσε: «Πέρυσι ο κ. Μητσοτάκης είχε ταχθεί υπέρ της αλλαγής των σχέσεων Κράτους-Εκκλησίας. Φέτος υπαναχωρεί, υιοθετώντας, μάλιστα, επιχειρήματα άκρως συντηρητικά και διχαστικά, όπως αυτό που διατύπωσε κατά τη σημερινή συνάντησή του με τον αρχιεπίσκοπο, ισχυριζόμενος ότι η ενδεχόμενη αλλαγή συνιστά «εθνικό σφάλμα και πολιτικό ολίσθημα». «Εθνικό σφάλμα» μια υπερώριμη δημοκρατική αλλαγή που συγκεντρώνει την υποστήριξη της πλειοψηφίαςτης κοινωνίας; «Πολιτικό ολίσθημα» μια μεταρρύθμιση που μόλις πριν λίγους μήνες πρότειναν ακόμη και συνταγματολόγοι του ευρύτερου κεντροδεξιού φιλελεύθερου χώρου; Κατανοούμε τους λόγους της καιροσκοπικής μετακίνησης του κ. Μητσοτάκη. Επιχειρεί να προσεταιριστεί τον χώρο της ακροδεξιάς. Ποντάρει στην περιβόητη «Δεξιά του Κυρίου», ακολουθώντας την πεπατημένη τουπαλαιοκομματισμού που χρόνια τώρα ψηφοθηρεί σε βάρος των πιστών. Ο κ. Μητσοτάκης αποκαλύπτεται ξένος προς κάθε ιδέα προόδου και προς τον πολιτικό φιλελευθερισμό, ζηλωτής μόνο του κοινωνικού δαρβινισμού, δηλαδή, του νεοφιλελευθερισμού. Ο ΣΥΡΙΖΑ, έχει αναλάβει την πρωτοβουλία στο πλαίσιο της συνταγματικής αναθεώρησης να προτείνει τη διαμόρφωση διακριτών ρόλων στις σχέσεις Κράτους-Εκκλησίας, με σεβασμό στον κοσμικό χαρακτήρα του κράτους, στην ιστορική πορεία και στο έργο της εκκλησίας και με ευθύνη για την ενότητα του λαού. Σεαυτόν τον δρόμο θα επιμείνουμε».

O πρώην υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης στη σημερινή παρουσίαση της μελέτης για την παιδεία από το ΚΑΝΕΠ/ΓΣΕΕ, παρουσία του υπουργού Κώστα Γαβρόγλου αναφέρθηκε στις ανάγκες για αλλαγές στην εκπαίδευση και τόνισε: «Πρώτη προτεραιότητα η ριζική αλλαγή της Τεχνικής-Επαγγελματικής εκπαίδευσης, ώστε από αποθήκη εφήβων να αποκτήσει μορφωτική αξία, επαγγελματική ωφελιμότητα και κοινωνική αναγνώριση. Για πολλούς λόγους δεν είναι δυνατή σήμερα η επανίδρυση των ενιαίων πολυκλαδικών λυκείων. Οφείλουμε να εισαγάγουμε την αρχή της πολυκλαδικότητας στην βαθμίδα του λυκείου. Από φέτος ενισχύουμε την πρώτη λυκείου των ΕΠΑΛ, ώστε να έχουν ένα πρόγραμμα με ισχυρότερη γενική μόρφωση. Στη Β΄ λυκείου καθιερώνουμε τους τομείς και στη Γ΄ λυκείου τις ειδικότητες, ενώ άρχισε ήδη να λειτουργεί και ο μεταλυκειακός θεσμός της Μαθητείας».

Επίσης, αναφέρθηκε στην καθιέρωση της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής αγωγής, τονίζοντας: «Πέρσι και φέτος προσελήφθη αριθμός ρεκόρ αναπληρωτών και αναπληρωτριών. Χρειάζεται κατά προτεραιότητα ο διορισμός μόνιμου προσωπικού. Η ανίχνευση των παιδιών με ειδικές ανάγκες ήδη από το νηπιαγωγείο, μια διαδικασία που ουσιαστικά δεν υφίσταται σήμερα. Και, βεβαίως, η καθιέρωση του εκπαιδευτικού μοντέλου της συμπερίληψης με τη διαφοροποιημένη διδασκαλία, που προϋποθέτει επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών και όχι πολλές κατηγορίες εκπαιδευτικών. Η επιμόρφωση πρέπει να ολοκληρώνεται με πιστοποιητικό μετά από αξιολόγηση. Το ΚΑΝΕΠ/ΓΣΣΕΕ έχει εμπειρία από επιμόρφωση εκπαιδευτικών, όπου υπήρξε προθυμία και ζήλος να συμμετάσχουν. Συναφές θέμα στο σημείο αυτό είναι και η εισαγωγική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών».

Επίσης, ο κ. Φίλης έθεσε ως προτεραιότητα την αναμόρφωση της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης και η αξιοποίηση του κρατικού πιστοποιητικού γλωσσομάθειας. Ταυτοχρόνως η καθιέρωση μέσα στο σχολείο του κρατικού πιστοποιητικού Πληροφορικής.
Σε ό, τι αφορά στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, ο πρώην υπουργός Παιδείας τόνισε πως η κυβέρνηση συμπληρωματικά με τις μέχρι σήμερα παρεμβάσεις της θα φέρει σύντομα για διαβούλευση και νομοθέτηση σειρά μέτρων αναβάθμισης της παρεχόμενης εκπαίδευσης στα ΑΕΙ και στα ΤΕΙ, που:

– θα καθιερώνουν τον Ενιαίο Χώρο Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας,

– θα ενισχύουν την αντιπροσωπευτικότητα και την αποτελεσματικότητα των οργάνων διοίκησης των ΑΕΙ,

– θα επαναφέρουν τη φοιτητική συμμετοχή,

– θα διευρύνουν τους μορφωτικούς ορίζοντες των φοιτητών με την καθιέρωση της δυνατότητας να πιστοποιούν τις γνώσεις τους και σε άλλο τμήμα πέραν αυτού της εισαγωγής τους,

– θα διασφαλίζουν την ελεύθερη πρόσβαση όλων όσοι το επιθυμούν στα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών με την ενίσχυση των τμημάτων εκείνων που προσφέρουν δωρεάν Π.Μ.Σ. και με την απαλλαγή τουλάχιστον του 40% των φοιτητών από τα τέλη φοίτησης.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα