Συγκρούσεις κατά τη συζήτηση του ν/σ του υπουργείου Ναυτιλίας

Αντιπαραθέσεις, διαφωνίες, ενστάσεις, αλλά και παραδοχές για θετικές διατάξεις, εκτυλίχθηκε η συζήτηση του νομοσχεδίου του υπ. Ναυτιλίας για την ενδυνάμωση κανόνων διαφάνειας και αξιοκρατίας σε θέματα αρμοδιότητάς του.

Η κυβερνητική πλειοψηφία κάνει λόγο για σημαντικές μεταρρυθμίσεις, που επιλύουν χρόνια προβλήματα και αναβαθμίζουν ουσιαστικά το Λιμενικό Σώμα. Την ίδια ώρα, η ΝΔ να επικρίνει έντονα, αντιτείνοντας ότι πρόκειται για τριτοκοσμικές, αναχρονιστικές ρυθμίσεις. Η ελάσσονα αντιπολίτευση να αναγνωρίζει και θετικά στοιχεία.

Ο ειδικός αγορητής του ΣΥΡΙΖΑ, Θοδωρής Δρίτσας, κάνει λόγο για σημαντικό νομοσχέδιο που επιλύει εκκρεμότητες χρόνων, επιβάλει κανόνες διαφάνειας και ανοίγει δρόμους για ουσιαστική αναβάθμιση του Λιμενικού Σώματος και των υπηρεσιών του.

Απαντώντας σε κατηγορίες και ενστάσεις της αντιπολίτευσης, ο κ. Δρίτσας αντέτεινε, ότι δεν καταργείται αλλά ισχυροποιείται και αναβαθμίζεται ο κλάδος ελέγχου των πλοίων, επιβάλλονται προαπαιτούμενα στους μεγάλους και μικρούς νηογνώμονες, αλλά και κανόνες δεσμευτικοί που δεν υπήρχαν, ενώ δίνει τα εργαλεία για να παίξει το λιμενικό σώμα έναν πραγματικά αναβαθμισμένο αναπτυξιακό ρόλο.

Για το επίμαχο άρθρο, που αφορά μεταθέσεις, αποσπάσεις και μετατάξεις, επεσήμανε ότι διορθώνει πολύ ακραίες περιπτώσεις και βάζει κανόνες διαφάνειας, με κριτήρια υπηρεσιακά, κοινωνικά και αντικειμενικά, ώστε το κάθε στέλεχος να μπορεί να προγραμματίζει τη ζωή του.

«Το νομοσχέδιο δεν προστατεύει, αντίθετα πατάσσει τη λαθραία ναύλωση, ενισχύοντας την ελληνικότητα του θαλάσσιου τουρισμού, βελτιώνει και δεν επιδεινώνει τη ναυτική εργασία, εναρμονίζει την ελληνική νομοθεσία με την ευρωπαϊκή και παγκόσμια νομοθεσία και δημιουργεί υγιείς κανόνες στα λιμάνια της χώρας προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος» επεσήμανε μεταξύ άλλων ο κ. Δρίτσας.

Από την πλευρά του, ο εισηγητής της ΝΔ, Γιάννης Πλακιωτάκης, χαρακτήρισε το νομοσχέδιο ως ένα μυθιστόρημα με ασυνάρτητες ιστορίες και φαντασιώσεις, μίλησε για τριτοκοσμικές, αναχρονιστικές ρυθμίσεις και κατηγόρησε τον υπουργό Ναυτιλίας ότι προσπαθεί να λειτουργήσει ως μονάρχης στη ναυτιλία.

Ακόμα, εξέφρασε την έντονη αντίθεσή του στην επαναφορά «αναχρονιστικής ρύθμισης» όπως είπε, για επιβολή τέλους ελληνισμού στα σκάφη αναψυχής, υποστηρίζοντας ότι δεν θα επιφέρει έσοδα, όπως ισχυρίζεται η κυβέρνηση, ύψους 15 εκατ. ευρώ, αντίθετα θα μειωθούν έσοδα.

Αντικρούοντας τις αιτιάσεις της κυβέρνησης για κανόνες διαφάνειας που επιβάλλονται, ο κ. Πλακιωτάκης είπε ότι στην ουσία ζητά λευκή επιταγή, καθώς το νομοσχέδιο παραπέμπει σε 4 προεδρικά διατάγματα, 8 ΚΥΑ και 35 υπουργικές αποφάσεις.

Για τα άρθρα που αφορούν θέματα προσωπικού, ο κ. Πλακιωτάκης υποστήριξε, ότι πλέον ο υπουργός θα κυρώνει τις τοποθετήσεις «ημετέρων» και αυτό δείχνει ότι δεν σέβεται τον αρχηγό του Λιμενικού Σώματος, που ήταν ο θεματοφύλακας και είχε την αρμοδιότητα της κύρωσης των αποφάσεων.

«Είναι προφανές ότι έχει θητεύσει στη μεγάλη σχολή του πελατειακού συστήματος ΠΑΣΟΚ και αυτό το παρελθόν τον καταδιώκει», πρόσθεσε.

Ακόμα, μίλησε για προσπάθεια απόλυτου κρατικισμού, χωρίς κανένα σχέδιο, ενώ επανέλαβε την πρόταση του κόμματός του για μειωμένο ΦΠΑ στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου.

Έντονα επικριτικός ήταν για τους νηογνώμονες, κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι τους παραχωρεί δημόσια εξουσία, ενώ θα επιβαρυνθούν αυτοί που εξυπηρετούν τον κλάδο των εμπορικών πλοίων.

Τέλος, υποστήριξε ότι παραβιάζεται η σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ΚΟΣΚΟ και ελληνικού δημοσίου, ενώ κατέληξε λέγοντας: «Μπορεί κανένας να μην παίρνει στα σοβαρά την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ, αλλά όπως πάτε, θα γίνουμε διεθνής περίγελος. Η ΝΔ καταψηφίζει και θα αγωνιστούμε με την πρώτη ευκαιρία να το αναμορφώσουμε».

Ο ειδικός αγορητής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Γιώργος Αρβανιτίδης, κατηγόρησε την ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας ότι με το νομοσχέδιο, προσπαθεί μεταξύ άλλων, να ελέγξει τις μεταθέσεις, αποσπάσεις και μετατάξεις του προσωπικού, αλλά και να αποποιηθεί των ευθυνών της για την μόλυνση του Σαρωνικού.

Πάντως, ο κ. Αρβανιτίδης αναγνώρισε ότι «αρκετές διατάξεις μπορεί να μην είναι τέλειες, αλλά είναι χρήσιμες και λύνουν πράγματι χρόνια προβλήματα», για αυτό το κόμμα του θα τις υπερψηφίσει, όπως αυτή που αφορά την παραλαβή και την διαχείριση αποβλήτων στα λιμάνια, «παρά τις κακοτεχνίες της» όπως είπε.

Ο εισηγητής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης τάχθηκε κατά της διάταξης για τους νηογνώμονες, υποστηρίζοντας ότι αφαιρεί την πιστοποίηση και τους ελέγχους από το κράτος και τους παραδίδει σε αυτούς.

«Αν η κυβέρνηση δεν έχει σχέδιο για τη ναυτιλία, παραδώστε στον επόμενο. Στο αποτέλεσμα κρίνεται η πολιτική» κατέληξε.

Η ειδική αγορήτρια του ΚΚΕ, Διαμάντω Μανωλάκου, έκανε λόγο για νομοσχέδιο που εξυπηρετεί το εφοπλιστικό κεφάλαιο, ενώ εξέφρασε τις έντονες αντιρρήσεις του κόμματός της στο ότι, όπως υποστήριξε, δεν προβλέπεται πουθενά ο δημόσιος έλεγχος στα πλοία, ενώ αντίθετα παραχωρείται αποκλειστικότητα στους νηογνώμονες και έτσι ο ελεγχόμενος θα είναι και ο ελεγκτής.

 

πηγή   ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα