Site icon The Indicator

ΥΠΟΙΚ: Τι αλλάζει με προμήθειες, χρεώσεις και τέλη κυκλοφορίας

Αλλάζουν όλα στις προμήθειες, τις χρεώσεις και στα τέλη κυκλοφορίας, όπως προβλέπεται από νομοθετική διάταξη που κατέθεσε στη Βουλή το υπουργείο Οικονομικών

Συγκεκριμένα, η διάταξη του υπουργείου Οικονομικών προβλέπει ανώτατα όρια προμηθειών και χρεώσεων για συναλλαγές μέχρι 10 ευρώ που γίνονται με χρεωστικές, πιστωτικές και προπληρωμένες κάρτες ιδιωτών, για τρία χρόνια, POS για 4.000 επιχειρήσεις που βρίσκονται στη «μαύρη λίστα» του Τειρεσία, και τέλη κυκλοφορίας με το μήνα, προβλέπει νομοθετική διάταξη του υπουργείου Οικονομικών που κατατέθηκε στη Βουλή, όπως αναφέρει η ΕΡΤ.

Σύμφωνα με τη διάταξη:

Το άθροισμα των προμηθειών τραπεζών, παρόχων και εκδοτών καρτών για ηλεκτρονικές συναλλαγές έως 10 ευρώ, δεν μπορεί να ξεπερνά το 1%. Οι μειώσεις στα όρια ισχύουν για χρονικό διάστημα τριών ετών από την έναρξη ισχύος της νομοθετικής διάταξης.

Ειδικότερα:

Το μέτρο εφαρμόζεται για:

Το μέτρο δεν εφαρμόζεται σε ανώνυμες εταιρείες και σε επιχειρήσεις που διαθέτουν περισσότερα από 3 τερματικά υποδοχής καρτών, τα οποία έχουν λάβει από τον ίδιο πάροχο υπηρεσιών πληρωμών.

«Μπλοκαρισμένα» POS

Με την ίδια νομοθετική διάταξη «ξεμπλοκάρουν» τα POS περίπου 4.000 επιχειρήσεων από τον Τειρεσία. Ορίζεται ότι μέχρι το τέλος του 2025 οι πάροχοι υπηρεσιών πληρωμών δεν μπορούν να απορρίψουν πρόταση επιχείρησης για κατάρτιση σύμβασης για υπηρεσίες αποδοχής καρτών πληρωμών, παροχής τερματικών ΡOS κ.λπ. επικαλούμενοι χαμηλή πιστοληπτική αξιολόγηση ή ικανότητα της προτείνουσας οντότητας κ.λπ.. όταν η πρόταση περιλαμβάνει επαρκείς τρόπους εξασφάλισης απαιτήσεων των παρόχων. Η παράβαση του μέτρου συνιστά χρηματικό πρόστιμο 1.000 ευρώ από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).

Τι ισχύει για τα τέλη κυκλοφορίας το Πάσχα

Όσον αφορά στα τέλη κυκλοφορίας με το μήνα, όσοι επιθυμούν να πάρουν πίσω τις πινακίδες τις οποίες έχουν καταθέσει ψηφιακά, θα μπορέσουν να το πράξουν άμεσα, προκειμένου να πάνε με το αυτοκίνητο για Πάσχα στην επαρχία.

Για να θέσουν και πάλι σε κίνηση το αυτοκίνητο, πρέπει να πληρώσουν τόσα δωδέκατα των ετήσιων τελών κυκλοφορίας, όσοι οι μήνες που θέλουν να επαναφέρουν σε κυκλοφορία το όχημά τους.

Exit mobile version