Υπ. Υποδομών: Πώς και από πού χρηματοδοτείται η αναβάθμιση του σιδηροδρόμου

Στιγμιότυπο από το εσωτερικό της αμαξοστοιχίας της TRAINOSE "Βέλος" κατά την διάρκεια του δρομολογίου Θεσσαλονίκη - Αθήνα. Η αμαξοστοιχία ETR470 που δρομολογήθηκε από τον Μάιο του 2022, χρειάζεται μόλις 3 ώρες και 55 λεπτά για να καλύψει την απόσταση Αθήνα - Θεσσαλονίκη, με ενδιάμεσο σταθμό την Λάρισα. Το τραίνο αποτελείται από εννέα βαγόνια, ένα εκ των οποίων εστιατόριο και μπαρ, τρία πρώτης θέσης και τέσσερα δεύτερης μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι και 475 επιβάτες. (ΡΑΦΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ/EUROKINISSI)

Διευκρινίσεις σχετικά με την χρηματοδότηση έργων για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας με πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης και άλλους ευρωπαϊκούς πόρους παρείχε με ανακοίνωσή του το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών απαντώντας σε σχετικά δημοσιεύματα.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου, «Η δράση του Ταμείου Ανάκαμψης (ΤΑ), από την οποία αφαιρέθηκε η δέσμευση της χώρας σε σχέση με το σύστημα ERTMS, χρηματοδοτεί το έργο της θεσμικής μεταρρύθμισης του σιδηροδρομικού τομέα της χώρας (των εταιρειών ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ) και όχι την υλοποίηση έργων υποδομής», προσθέτοντας πως «Τα έργα υποδομής που αφορούν στο ERTMS (ETCS και G-SMR) είναι ενταγμένα για κατασκευή σε άλλους ευρωπαϊκούς πόρους (π.χ. ΕΣΠΑ, CEF)».

Ακόμη επισημαίνει πως «Σε ό,τι αφορά στο έργο του ΤΑ για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου στη βόρεια, την κεντρική και την νότια Ελλάδα διαπιστώθηκαν, κατά τη διαδικασία ωρίμανσης του έργου, αυξημένες ανάγκες για την ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου της βόρειας Ελλάδας, συγκριτικά με το δίκτυο κεντρικής και νότιας Ελλάδας, όπου υπάρχουν ενεργές συμβάσεις αναβάθμισης σε εξέλιξη. Για το λόγο αυτό, το σύνολο των διαθέσιμων πόρων για την ανάταξη ανακατευθύνθηκε στο δίκτυο της βόρειας Ελλάδας. Η διασφάλιση της συντήρησης του συνόλου του δικτύου εξακολουθεί να υφίσταται στο σχεδιασμό του ΟΣΕ με αυξημένη σχετική χρηματοδότηση κατά 50 εκατ. ευρώ ετησίως από εθνικούς πόρους».

Και καταλήγει: «Είναι φανερό, ότι οι παραπάνω τροποποιήσεις δεν επηρεάζουν τις δεσμεύσεις της Ελληνικής Πολιτείας σχετικά με την ολοκλήρωση των συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης τον Σεπτέμβριο του 2023 στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Τα σχετικά χρονοδιαγράμματα τηρούνται αυστηρά με συστηματική παρακολούθηση. Αντιθέτως, έχει προταθεί η χρηματοδότηση ενός επιπλέον έργου από το Ταμείο Ανάκαμψης που αφορά στην αναβάθμιση των Υποδομών Ασφαλείας σιδηροδρομικών σηράγγων με χρήση έξυπνων συστημάτων, με προϋπολογισμό άνω των 30 εκατ. ευρώ».

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα