Βρετανοί στη Ρόδο: Mας φροντίζουν οι ντόπιοι, μας εγκατέλειψαν οι ταξιδιωτικές εταιρείες

Βρετανοί τουρίστες δηλώνουν ότι βρέθηκαν σ’ έναν «ζωντανό εφιάλτη», εν μέσω των πυρκαγιών που προκάλεσαν την έκτακτη απομάκρυνση 19.000 ανθρώπων από τα καταλύματά τους στο νησί της Ρόδου, μεταδίδει ο Guardian.

Περισσότεροι από 3.000 άνθρωποι διασώθηκαν από τις παραλίες και άλλοι 16.000 μεταφέρθηκαν οδικώς σε ασφαλή σημεία, καθώς οι φλόγες εντάθηκαν στη νοτιοανατολική περιοχή του νησιού το Σάββατο, αναφέρει το βρετανικό δημοσίευμα.

Οι πυρκαγιές, που άρχισαν πριν από έξι ημέρες, προκάλεσαν τη μεγαλύτερη επιχείρηση εκκένωσης από πυρκαγιά στην ιστορία της Ελλάδας, ανακοίνωσε την Κυριακή η κυβέρνηση στην Αθήνα.

Οι βρετανικές ταξιδιωτικές εταιρείες Jet2 και Tui ακύρωσαν πτήσεις προς Ρόδο την Κυριακή, καθώς αξιωματούχοι προειδοποίησαν για κίνδυνο περαιτέρω πυρκαγιών λόγω του παρατεταμένου καύσωνα στη νότια Ευρώπη.

Η EasyJet ανακοίνωσε ότι οι πτήσεις της προς τη Ρόδο «διεξάγονται κανονικά», αλλά ότι παρακολουθεί την κατάσταση.

Εκπρόσωπος της Jet2 είπε ότι τα πέντε αεροσκάφη της θα πετάξουν στο νησί χωρίς επιβάτες για να παραλάβουν όσους επρόκειτο να φύγουν από τη Ρόδο με προγραμματισμένες πτήσεις. Η Tui είπε ότι είχε ακυρώσει όλες τις πτήσεις και τις αργίες μέχρι και την Τρίτη 25 Ιουλίου.

Ωστόσο, η Tui επικρίνεται επειδή πετούσε μέχρι αργά το βράδυ του Σαββάτου με παραθεριστές, ενώ πολλά ξενοδοχεία είχαν ήδη εκκενωθεί λόγω επιδείνωσης της κατάστασης.

Η Helen Tonk, από τα ανατολικά Midlands, είπε ότι σε πτήση της Tui επέβαινε οικογενειακώς μαζί με εκατοντάδες άλλους, σ’ έναν «ζωντανό εφιάλτη». Η πτήση τους προσγειώθηκε στη Ρόδο λίγο πριν τις 23:00 το Σάββατο.

Η Tonk ενημερώθηκε όταν προσγειώθηκαν ότι είχε εκκενωθεί το ξενοδοχείο τους, στο χωριό Γεννάδι στα νοτιοανατολικά, και ότι εκείνη, ο σύζυγός της και οι τρεις κόρες της θα έπρεπε να κοιμηθούν σε μια σχολική αίθουσα, η οποία είχε μετατραπεί σε κέντρο έκτακτης ανάγκης στην πόλη της Ρόδου.

«Δεν θα έπρεπε με τίποτα να είμαστε εδώ», είπε. «Από τη μία, ήμασταν ήδη εκεί, μπλεγμένοι μέσα στο χάος, και μιλούσαμε με ανθρώπους που έπρεπε να διαφύγουν και επικρατούσε πανικός. Και τώρα, από την άλλη, έχουμε μεγαλώσει εμείς το πρόβλημα, γιατί μπήκαμε κι εμείς στο χάος. Το αεροπλάνο μας θα έπρεπε να είχε έρθει άδειο για να φέρει κόσμο πίσω».

Επαίνεσε τους ντόπιους για την παροχή τροφίμων και υποστήριξης στους «ξεσπιτωμένους», αλλά είπε ότι η οικογένειά της και δεκάδες άλλοι είχαν «εγκαταλειφθεί πλήρως» από τις τουριστικές εταιρείες που είχαν επιλέξει για τις διακοπές τους.

«Εμείς είμαστε το πρόσθετο πρόβλημα. Έχουμε εγκαταλειφθεί τελείως. Αυτή είναι η κατάλληλη λέξη. Και δεν ξέρουμε τι μπορούμε να κάνουμε».

Και πρόσθεσε: «Αυτοί [η Tui] επέλεξαν να μας φέρουν εδώ. Τα έχουν κάνει όλα λάθος, δεν θα έπρεπε να είμαστε εδώ».

Μια άλλη γυναίκα, η Σάρον Ρίτσαρντς, περιέγραψε πώς είπαν στην οικογένειά της να εγκαταλείψει το ξενοδοχείο τους στη Λάρδο, κατεστραμμένο χωριό από τις πυρκαγιές, το βράδυ του Σαββάτου.

Η Ρίτσαρντς, από τη Γλασκόβη, είπε ότι η οικογένειά της, με το εννιάχρονο αγόρι της και δύο κορίτσια 11 και 17 ετών, και δεκάδες άλλοι Βρετανοί είναι απογοητευμένοι από βρετανικές ταξιδιωτικές εταιρείες.

Τουρίστες από άλλες χώρες είχαν φύγει, αλλά η Jet2 και η Tui δεν είχαν παράσχει πληροφόρηση.

«Μας είπαν να αφήσουμε τις βαλίτσες μας στο ξενοδοχείο και να φύγουμε για την παραλία. Οι φλόγες ήταν στην πλαγιά του λόφου ακριβώς δίπλα μας», είπε.

«Ήμασταν πολύ φοβισμένοι, χωρίς να ξέρουμε τι συνέβαινε. Όλοι οι Πολωνοί και οι Σκανδιναβοί στο ξενοδοχείο μας πήγαν με λεωφορεία σε άλλα ξενοδοχεία λίγο πολύ αμέσως, ενώ εμείς οι Βρετανοί είχαμε μείνει πίσω».

Η Ρίτσαρντς, μιλώντας στον Guardian από κέντρο φιλοξενίας στην πόλη της Ρόδου, είπε ότι τελικά έφτασαν στα βόρεια του νησιού περίπου 10 ώρες αφότου τους είπαν να εγκαταλείψουν το ξενοδοχείο τους.

Η οικογένειά της, η οποία έχει πακέτο διακοπών με την Jet2, θα επιστρέψει στη Βρετανία τη Δευτέρα το βράδυ, αλλά δεν έχει ενημερωθεί εάν θα μπορέσει να παραλάβει τα υπάρχοντά της.

Η Tui, σε ανάρτηση στο Twitter, δηλώνει ότι «φροντίζει τους επισκέπτες και τους υπαλλήλους της όσο το δυνατόν καλύτερα [και] είναι σε στενή επαφή με τις τοπικές αρχές».

Και πρόσθεσε: «Εν τω μεταξύ, εργαζόμαστε σκληρά για να οργανώσουμε τη διαμονή σε ξενοδοχεία και τη στέγαση σε άλλες περιοχές του νησιού. Παρέχουμε νερό και προμήθειες όπου χρειάζεται και οι ομάδες μας είναι παρούσες στο πεδίο».

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα