Site icon The Indicator

Βουλή: LIVE η συνεδρίαση της επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας

Στην επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής που ξεκίνησε τις εργασίες της τοποθετείται σήμερα ο παραιτηθείς υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, 20 ημέρες μετά τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη.

Στην επιτροπή έχουν κληθεί επίσης για ακρόαση οι πρώην υπουργοί Μιχάλης Χρυσοχοΐδης (2013 – 15), Χρήστος Σπίρτζης (2015-19) και ο νυν υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης ο οποίος έχει αναλάβει και αρμοδιότητες του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών.

Κατά την έναρξη της συνεδρίασης, οι τέσσερις τέως, πρώην και νυν υπουργοί κάθισαν στις θέσεις των υπουργικών εδράνων της Γερουσίας.

Δείτε LIVE τη συνεδρίαση

Επί της οργάνωσης της συνεδρίασης, ο πρόεδρος της Επιτροπής Αθανάσιος Μπούρας πρότεινε η ακρόαση των τεσσάρων να αρχίσει με τη σειρά που διαχειρίστηκαν τη σύμβαση με αριθμό 717 κατά την άσκηση των καθηκόντων τους. Σχετικά με τις κλητεύσεις και άλλων προσώπων για ακρόαση φορέων που έχουν ζητηθεί και από τα κόμματα της Αντιπολίτευσης, ο κ. Μπούρας πρότεινε αυτό να απασχολήσει την Επιτροπή στο τέλος της σημερινής συνεδρίασης.

Χρυσοχοΐδης: Η σύμβαση 717 κρίθηκε νόμιμη απο το Ελεγκτικό Συνέδριο το 2014
Η συνεδρίαση ξεκίνησε με την εισηγητική τοποθέτηση του κ. Μιχάλη Χρυσοχοϊδη ο οποίος τον Σεπτέμβριο του 2014 υπέγραψε ως υπουργός Υποδομών και Μεταφορών της κυβέρνησης Σαμαρά την σύμβαση 717 για την ανάταξη και αναβάθμιση των συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του σιδηροδρομικού δικτύου.

Ο κ. Χρυσοχοϊδης τόνισε ότι το έργο είχε κριθεί ως απόλυτης προτεραιότητας καθώς αφορούσε την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου το οποίο χαρακτηριζόταν από συστήματα ξεπερασμένης τεχνολογίας ή εκτός λειτουργίας.

Ο πρώην υπουργός υπογράμμισε ότι η σύμβαση 717 έλαβε την έγκριση του Ελεγκτικού Συμβουλίου το καλοκαίρι του 2014 και ακολούθως, τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους η ΕΡΓΟΣΕ υπέγραψε την σύμβαση ορίζοντας ως χρόνο υλοποίησης του έργου τον Σεπτέμβριο του 2016.

«Η πρώτη δουλειά αναδόχου ήταν να κάνει λεπτομερή καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης του δικτύου και του εξοπλισμού. Το έργο ήταν απολύτως αναγκαίο διότι εν μέσω μνημονίων και κρίσης η Ελλάδα και η ΕΕ αποφάσισε να ολοκληρώσει την υποδομή στον βασικό άξονα από το Ρίο εως Προμαχώνα. Ορισμένα έργα σήμερα έχουν ολοκληρωθεί αλλά αναμένεται να παραδοθούν. Σημαντικός παράγοντας για όλα αυτά είναι η ασφάλεια δικτύου γι αυτό και το έργο σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης κρίθηκε αναγκαίο να υλοποιηθεί» τόνισε ο κ. Χρυσοχοΐδης.

Όπως είπε «το έργο ονομάζεται ανάταξη και αναβάθμιση σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης και αντικατάσταση 70 αλλαγών τροχιάς σε εντοπισμένα σημεία του δικτύου Αθήνα – Προμαχώνας. Προκειμένου να αντιμετωπιστεί το φθαρμένο σύστημα αποφασίστηκε να γίνει η ταχύτερη αντικατάσταση των βλαβών. Το έργο έπρεπε να εκτελεστεί το συντομότερο. Ανάταξη σημαίνει ότι έχουμε πολλά συστήματα σηματοδότησης που τοποθετήθηκαν σε διαφορετικά χρονικά σημεία με άλλη τεχνική λογική φθαρμένα και εκτός λειτουργίας και εμείς θέλουμε να κάνουμε ενιαίο εκσυγχρονισμό . Αναβάθμιση σημαίνει πιστοποίηση του συστήματος με σύγχρονες πρακτικές και κανονισμούς της ΕΕ. Τηλεδιοίκηση είναι η εξ αποστάσεως απεικόνιση και χειρισμός της κυκλοφορίας».

«Ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός και τον Ιανουάριο του 2015 ανέλαβε η νέα κυβέρνηση για να υλοποιήσει εντός του συμβατικού χρόνου, δυο χρόνια μετά, την σύμβαση αυτή μαζί με τα όσα εξέθεσα καταθέτω και το χρονολόγιο που περιλαμβάνει όλα τα γεγονότα που προανέφερα για να ωριμάσει το έργο εως την υπογραφή της σύμβασης» ανέφερε ο κ. Χρυσοχοϊδης κλείνοντας την αρχική του τοποθέτηση.

Σπίρτζης: Η λογική όλοι έχουν ευθύνη σημαίνει ότι κανείς δεν θα έχει στο τέλος την ευθύνη
Στη συνέχεια τον λόγο πήρε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών επί ΣΥΡΙΖΑ Χρήστος Σπίρτζης ζητώντας να υπάρξει συνεδρίαση για τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη

Ο κ. Σπίρτζης έκανε λόγο για μεθόδευση προκειμένου να διαχυθούν οι ευθύνες για τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη.

«Δεν είμαστε όλοι ίδιοι, μια δική μου αμέλεια, ένα δικό μου λάθος δεν θα το πάρει ο κ. Χρυσοχοΐδης, είναι δικό μου. Η λογική όλοι έχουν ευθύνη σημαίνει ότι κανείς δεν θα έχει στο τέλος την ευθύνη».

«Υπάρχουν πολιτικές ευθύνες, συνολικές πολιτικές που έχουν οδηγήσει όχι μόνο τον σιδηρόδρομο αλλά όλη την Ευρώπη σε μια κακή πορεία, υπάρχουν παθογένειες στη χώρα μας αλλά και ευθύνες για το δυστύχημα που είναι προσωποποιημένες» πρόσθεσε ο κ. Σπίρτζης.

Με νέα σύνθεση η επιτροπή
Η Επιτροπή συνεδριάζει με αλλαγές στη σύνθεσή της, καθώς τα κόμματα έχουν προχωρήσει ήδη σε αντικαταστάσεις.

Συγκεκριμένα, η ΝΔ αντικαθιστά τον Κώστα Τζαβάρα με τον Δημήτρη Καιρίδη, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ αντικαθιστά τον Παύλο Πολάκη με τον Γιάννη Ραγκούση, που είναι ο νέος τομεάρχης Διαφάνειας, τον Σπύρο Λάππα με τον Νίκο Παππά, καθώς και τον Θεόφιλο Ξανθόπουλο με τον Χρήστο Γιαννούλη.

Το ΚΚΕ από την πλευρά του, αντικαθιστά τον Συντυχάκη με τον Κατσώτη.

Exit mobile version