Β. Κορκίδης: Περίοδο χάριτος χωρίς ουσιώδεις επιπτώσεις δίνουν οι τροποποιήσεις στην Cosco

“Με την υπογραφή των τροποποιήσεων της συμφωνίας και την κατάθεση του νομοσχεδίου, που αφορά στο λιμάνι του Πειραιά για την παραχώρηση του 16% στην Cosco, έναντι 88 εκατ. ευρώ, ουσιαστικά, δίνεται μια δεύτερη και τελευταία ευκαιρία στην πραγματοποίηση των υποχρεωτικών επενδύσεων για τις οποίες έχει δεσμευτεί η Ο.Λ.Π. Α.Ε., σύμφωνα με την αρχική σύμβαση και με το πολυσυζητημένο “master plan”, μέσα σε μια πενταετή περίοδο χάριτος, χωρίς ουσιώδεις οικονομικές επιπτώσεις, ένθεν κακείθεν”.

Τα παραπάνω ανέφερε στην τοποθέτηση του στην Επιτροπή της Βουλής για το Νομοσχέδιο επικύρωσης των τροποποιήσεων της συμφωνίας του Δημοσίου με την Ο.Λ.Π. Α.Ε. ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης, ενώ επισήμανε παράλληλα τα εξής: “Βεβαίως, δεν παραβλέπουμε τις συνολικές οικονομικές εγγυήσεις των 44 εκατ. ευρώ υπέρ του Δημοσίου, αντί να διεκδικήσει με αντιδικία ισόποσες ποινικές ρήτρες, ούτε τον όρο της ‘διαλυτικής αίρεσης’ με επιστροφή των μετοχών στο Δημόσιο σε περίπτωση αθέτησης της τροποποιημένης σύμβασης στο τέλος της δεκαετίας 2016-2026.

Είναι πάγια η θέση του Δ.Σ. του Ε.Β.Ε.Π. πως η ανάπτυξη του μεγάλου Λιμανιού από τους επενδυτές, θα πρέπει να σεβαστεί, να συμπεριλάβει και να αξιοποιήσει τις ελληνικές επιχειρήσεις υποστήριξης της ναυτιλίας. Επίσης, η επένδυση θα πρέπει να αποβεί προς όφελος τόσο της τοπικής, όσο και της εθνικής οικονομίας, προσδίδοντας προστιθέμενη αξία στη χώρα μας στον μέγιστο βαθμό.

Είναι δεδομένο ότι το λιμάνι του Πειραιά είναι κομβικής σημασίας για την Κίνα, αλλά και για τις θαλάσσιες μεταφορές σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο και, ως εκ τούτου, το “port authority” δεν έπρεπε να παραχωρηθεί στη συμφωνία του 2016, αλλά να διατηρηθεί η κρατική εποπτεία της Αρχής Λιμένος.

Δυστυχώς, τα λάθη του παρελθόντος δεν διορθώνονται σήμερα με τον τρόπο που θα θέλαμε, ούτε νομικά, ούτε πολιτικά, παρά την προσπάθεια επαναδιαπραγμάτευσης των αρμόδιων Υπουργών. Αντιλαμβανόμαστε πως η κυβέρνηση, σε μια περίοδο προσέλκυσης στρατηγικών επενδύσεων, επιθυμεί έναν εξωδικαστικό διακανονισμό και θέλει να αποφύγει αρνητικές εντυπώσεις διεθνώς, με διαιτητικές και δικαστικές, χρονοβόρες διαμάχες, τύπου Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.

Το Επιμελητήριό μας έχει, ως γνωστό, επανειλημμένως, εκφράσει δημόσια τις απόψεις, προτάσεις, συμφωνίες και διαφωνίες στις διάφορες φάσεις της όλης διαδικασίας, αλλά δεν μπορεί να αμφισβητήσει την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, που επικαλείται πάγιες αποφάσεις του Ευρωπαϊκού δικαστηρίου για ‘μη ουσιώδεις’ τροποποιήσεις των όρων της αρχικής σύμβασης.

Προς το παρόν, επιφυλασσόμεθα και περιμένουμε να διαπιστώσουμε, εάν η τελευταία τροποποίηση της σύμβασης θα οδηγήσει στην έγκαιρη ολοκλήρωση του 90% των συμβασιοποιημένων υποχρεωτικών, αλλά και προαιρετικών επενδύσεων, ενώ, τέλος, ευελπιστούμε ο “φιλικός διακανονισμός” να εκτιμηθεί από τον επενδυτή αναλόγως και να προσδώσει, στο μέλλον, την αναμενόμενη οικονομική ανάπτυξη στο λιμάνι του Πειραιά, την ευρύτερη περιοχή, την απασχόληση, την επιχειρηματικότητα και, κυρίως, την ελληνική οικονομία.”

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα