

Ο σταθμάρχης, ηλικίας 59 ετών, σύμφωνα με την Αστυνομία, χαρακτηρίζεται ως υπαίτιος του δυστυχήματος και κατηγορείται εκτός των άλλων, για ανθρωποκτονία από αμέλεια άρθρο 302 του Ποινικού Κώδικα), σωματική βλάβη από αμέλεια (314 ΠΚ) και επικίνδυνες παρεμβάσεις στην συγκοινωνία μέσων (291 ΠΚ).
Στο πλαίσιο της δικογραφίας που σχηματίζεται από την ΕΛΑΣ έχουν δώσει ανωμοτί καταθέσεις και άλλοι δύο υπάλληλοι στην Τροχαία Λάρισας.
Εν τω μεταξύ ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Τάκης Θεοδωρικάκος είναι ήδη στη Λάρισα, ξεκινώντας τις συναντήσεις που θα έχει στο πλαίσιο της έρευνας, από την περιφέρεια Θεσσαλίας.
Τι είπε στην κατάθεσή του
Ο 59χρονος σταθμάρχης, στη βάρδια του οποίου έγινε η πολύνεκρη σύγκρουση των τρένων, απολογήθηκε παρουσία εισαγγελικού λειτουργού. Στην κατάθεσή του, σύμφωνα με πληροφορίες, υποστήριξε ότι έδωσε κανονικά την εντολή στο σύστημα αλλαγής τροχιάς αλλά δεν γνωρίζει εάν το σύστημα λειτούργησε ως έπρεπε.
Φως στα αίτια της τραγωδίας θα πέσει όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία απομαγνητοφώνησης των συνομιλιών μεταξύ των εμπλεκομένων τα κρίσιμα λεπτά πριν τη σύγκρουση των δύο τρένων.
Την εποπτεία της έρευνας έχει κατόπιν εντολής του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρου Ντογιάκου, ο εισαγγελέας Εφετών Λάρισας, Σταμάτης Δασκαλόπουλος, που μεταβαίνει επί τόπου προκειμένου να έχει άμεση γνώση των ερευνών. Μετά τη συγκέντρωση των πρώτων στοιχείων η εισαγγελία αναμένεται να προχωρήσει στην άσκηση ποινικών διώξεων σε βάρος όσων προκύψουν ευθύνες για την πρόκληση του δυστυχήματος.
Στην παραγγελία του προς τον κ. Δασκαλόπουλο ο ανώτατο εισαγγελικός λειτουργός, Ισίδωρος Ντογιάκος αναφέρει:
«Προς τον κ. Εισαγγελέα Εφετών Λάρισας
Με αφορμή το συμβάν της σύγκρουσης τρένων στα Τέμπη την 28-02-2023 (βλ. συνημμένα δημοσιεύματα), παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες, στο πλαίσιο της εκ του άρθρου 32 ΚΠΔ αρμοδιότητάς σας ως προς την εποπτεία του ανακριτικού έργου, προς την κατεύθυνση της επίσπευσης της ανάκρισης στη συγκεκριμένη υπόθεση. Επίσης να μας ενημερώσετε με αιτιολογημένη αναφορά σας αν συντρέχει περίπτωση εφαρμογής του τελευταίου εδαφίου του άρθρου 32 ΚΠΔ», δηλαδή, να εισαχθεί η υπόθεση στο ακροατήριο κατ’ απόλυτη προτεραιότητα.
Το αδίκημα που εξετάζεται, είναι αυτό της διατάραξης στην ασφάλεια συγκοινωνιών από την οποία προκλήθηκε θάνατος, αδίκημα που μπορεί να διωχθεί και ως κακούργημα αν αποδειχθεί δόλος έστω και ενδεχόμενος και επισύρει – με βάση την αλλαγή του ποινικού κώδικα- ποινές που αρχίζουν από κάθειρξη τουλάχιστον 10 ετών και μπορούν υπό προϋποθέσεις να φθάσουν μέχρι και ισόβια. Η ποινή των ισοβίων προβλέπεται και για την κατηγορία των ανθρωποκτονιών εφόσον αποδοθεί δόλος.
Σχετικά Νέα
Πάτρα: Σύγκρουση Ι.Χ με τρένο στην Ανθείας – Η οδηγός του αυτοκινήτου μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο
Τρένο του προαστιακού σιδηροδρόμου, που εκτελούσε το δρομολόγιο από την Κάτω Αχαΐα προς την.
Χανιά: Φωτιά σε σταθμευμένα οχήματα έξω από αποθήκη
Στις φλόγες τυλίχθηκαν το βράδυ της Δευτέρας (21/4), μία σειρά από αυτοκίνητα που ήταν.
Εορτολόγιο: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα 22 Απριλίου
Σήμερα Τρίτη, 22 Απριλίου, 3η Διακαινησίμου, σύμφωνα με το εορτολόγιο τιμάται η μνήμη των.
Θεσσαλονίκη: Τρία τροχαία ατυχήματα με τραυματισμούς μέσα σε λίγη ώρα
Τρία τροχαία ατυχήματα, με διαφορά λίγης ώρας το ένα από τα άλλα, συνέβησαν χθες,.