

Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος αποτελεί ένα από τα πλέον εμβληματικά έργα υποδομής στη Δυτική Ελλάδα, με στόχο την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας και τη μείωση του χρόνου μετακίνησης μεταξύ των δύο πόλεων και τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ Αθήνας και Πύργου σε περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά. Το εν εξελίξει έργο, συνολικού μήκους 74,8 χιλιομέτρων, υλοποιείται από την Ολυμπία Οδό Α.Ε., με τη συνεργασία των εταιρειών ΑΚΤΩΡ, AVAX και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Νίκου Ταχιάου, η πρόοδος των εργασιών έχει ξεπεράσει το 73%, με την ολοκλήρωση να προγραμματίζεται τμηματικά εντός του 2025. Συγκεκριμένα, το πρώτο τμήμα, από την Κάτω Αχαΐα έως τον Πύργο, μήκους 65 χιλιομέτρων, αναμένεται να παραδοθεί στην κυκλοφορία τον Ιούλιο του 2025. Το δεύτερο τμήμα, από το Μιντιλόγλι έως την Κάτω Αχαΐα, μήκους 10 χιλιομέτρων, προβλέπεται να ολοκληρωθεί έως τα τέλη Νοεμβρίου του 2025, οπότε και θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία ολόκληρος ο αυτοκινητόδρομος.
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, προγραμματίζει επίσκεψη στα τρία εργοτάξια του έργου, τη Δευτέρα 31 Μαρτίου 2025, προκειμένου να επιβλέψει την πρόοδο των εργασιών.
Ο νέος υπουργός Χρίστος Δήμας έχει θέσει το έργο στις πρώτες προτεραιότητες της νέας πολιτικής ηγεσίας, ώστε η Κυβέρνηση να επαληθευτεί στους χρόνους στους οποίους έχει δεσμευθεί ότι θα παραδοθεί ο νέος αυτοκινητόδρομος σε λειτουργία.
Όπως έχει δηλώσει στο παρελθόν ο κ. Ταχιάος, η ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου αναμένεται να ενισχύσει σημαντικά την οικονομική, κοινωνική και πολιτισμική ανάπτυξη της περιοχής, βελτιώνοντας την πρόσβαση και διευκολύνοντας τις μετακινήσεις κατοίκων και επισκεπτών.
Παράλληλα, ο Υφυπουργός έχει επισημάνει ότι η ολοκλήρωση του οδικού άξονα φέρνει στην επιφάνεια το εκκρεμές ζήτημα της κατασκευής του τμήματος Πύργος – Κόμβος Αλφειού – Καλό Νερό – Τσακώνα, το οποίο θα ενισχύσει τη σύνδεση της Δυτικής με την Ανατολική Πελοπόννησο, συμβάλλοντας περαιτέρω στην ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών.
Σύμφωνα με πληροφορίες, έχει ζητηθεί από την Ολυμπία Οδό η πρόταση της για την κατασκευή αυτού του τμήματος που όμως η μορφή της εξαρτάται αφενός από τη διαχείριση του θέματος της περιβαλλοντικά προστατευόμενης περιοχής της λίμνης Καϊάφα και αφετέρου από τις διαπραγματεύσεις που πρέπει να γίνουν με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Σε κάθε περίπτωση, όπως έχει αναφέρει στην Βουλή ο κ. Ταχιάος, το κόστος του συγκεκριμένου έργου ξεκινάει από το ύψος των 700 εκατομμυρίων ευρώ και ανάλογα με την λύση που θα προκριθεί ενδέχεται να ξεπεράσει το ένα δισ. ευρώ. Οι προϋπολογισμοί αυτοί έχουν προκύψει από μελέτες τριών εναλλακτικών λύσεων, τις οποίες έχει καταθέσει η εταιρεία παραχώρησης στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Με την ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος, η Ολυμπία Οδός θα μετατραπεί σε έναν από τους μεγαλύτερους της Ελλάδας. Θα επεκταθεί κατά 75 χιλιόμετρα, φτάνοντας συνολικά τα 285 χιλιόμετρα, ενώ για την κατασκευή του θα πραγματοποιηθεί διαπλάτυνση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού στα πρώτα 13 χιλιόμετρα και νέα χάραξη στα υπόλοιπα 61,5 χιλιόμετρα. Πρόκειται για έναν δρόμο υψηλών προδιαγραφών, με 2 λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης, σχεδιαστική ταχύτητα 120km/h, 8 ανισόπεδους κόμβους και ημικόμβους που θα εξομαλύνει την ροή κυκλοφορίας και θα βελτιώσει την οδική ασφάλεια.
Σχετικά Νέα
Τραγωδία στον Βόλο: Έβαλε τέλος στη ζωή του επειδή θεώρησε ότι έφταιγε για φωτιά σε θερμοκήπιο
Τραγωδία στην Αγριά Βόλου, σε θερμοκήπιο, όπου βρέθηκε απαγχονισμένος από συνάδελφό του 55χρονος εργαζόμενος,.
Σύγκρουση οχημάτων στη γέφυρα Καλυφτάκη – Δυσχέρεια στην κυκλοφορία των οχημάτων
Λόγω σύγκρουσης οχημάτων υπάρχει δυσχέρεια στην κυκλοφορία των οχημάτων, στη ΝΕΟ Αθηνών – Λαμίας,.
Εορτολόγιο: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα 10 Απριλίου
Σήμερα Πέμπτη, 10 Απριλίου, σύμφωνα με το εορτολόγιο τιμάται η μνήμη των Αγίων Αφρικανού Θεοδώρου Μαξίμου Πομπηίου Τερεντίου και τριάντα εννέα Μαρτύρων. Τα ονόματα.
Διαβάστε τα σημερινά πρωτοσέλιδα των Εφημερίδων (10/04/2025)
Διαβάστε Στο Indicator.Gr Τα Σημερινά Πρωτοσέλιδα Και Τα Οπισθόφυλλα Των Εφημερίδων. Πατήστε ΕΔΩ