Το Δ΄ Τμήμα του Συμβούλιου της Επικρατείας έκρινε ότι κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου οι υποψήφιοι βουλευτές, στο πλαίσιο της πολιτικής επικοινωνίας τους με τους εκλογείς, μπορούν να στέλνουν στους πολίτες της εκλογικής περιφέρειας τους SMS και e-mail και αυτό γιατί υπάρχει νομοθετικό κενό για το επίμαχο θέμα.
Ειδικότερα, το ΣτΕ ακύρωσε πρόστιμα των 3.000 ευρώ που είχαν επιβληθεί σε τρεις υποψήφιους βουλευτές από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα για παράνομη επεξεργασία προσωπικών δεδομένων. Τα πρόστιμα αφορούσαν την προεκλογική περίοδο των βουλευτικών εκλογών του Σεπτεμβρίου του 2019 και είχαν επιβληθεί στους Θεόδωρο Φορτσάκη και Δημήτρη Κούβελα, καθώς και την Ιωάννα Καλαντζάκου – Τσατσαρώνη.
Αναλυτικότερα, στην Αρχή υπήρξαν καταγγελίες ότι κατά την προεκλογική περίοδο του 2019 από τους εν λόγω τρεις στάλθηκαν σε πολίτες είτε SMS (μηνύματα στο κινητό τηλέφωνο), είτε e-mail (μηνύματα στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο) ή και τα δύο, με σκοπό την πολιτική επικοινωνία των υποψηφίων βουλευτών με τους πολίτες της εκλογικής τους περιφέρειας.
Στη συνέχεια η Αρχή έκρινε ότι τα επίμαχα SMS και e-mail των υποψηφίων βουλευτών στάλθηκαν χωρίς την προηγούμενη συγκατάθεση των παραληπτών με αποτέλεσμα να παραβιάζεται η παράγραφος 3 του άρθρου 11 του νόμου 3471/2006 για την προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και της ιδιωτικής ζωής στον τομέα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών και επέβαλε τα πρόστιμα.
Όμως, οι κ.κ. Φορτσάκης και Κούβελας, όπως και η κυρία Καλαντζάκου – Τσατσαρώνη προσέφυγαν στο ΣτΕ ζητώντας την ακύρωση των προστίμων, υποστηρίζοντας ότι τα πολιτικά μηνύματα εξαιρούνται από τους περιορισμούς που θέτει ο νόμος 3471/2006 περί προηγούμενης συγκατάθεσης του αποδέκτη.
Τελικά, το ΣτΕ με πρόεδρο τον σύμβουλο Επικρατείας Ευθύμιο Αντωνόπουλο και εισηγήτρια την πάρεδρο Μαγδαληνή Φασιλάκη, ακύρωσε τις αποφάσεις της Αρχής, καθώς έκρινε ότι στερούνται νομίμου ερείσματος.
Το ΣτΕ με τις υπ΄ αριθμ. 1343-1345/2022 αποφάσεις του έκρινε ότι δεν εμπίπτει η επικοινωνία του υποψήφιου βουλευτή κατά την προεκλογική περίοδο στο ρυθμιστικό πεδίο του άρθρου 11 παρ. 1 του ν. 3471/2006. Στις δικαστικές αποφάσεις επισημαίνεται ότι για τον περιορισμό της, αναγκαίας για τη λειτουργία του δημοκρατικού πολιτεύματος, επικοινωνίας του υποψήφιου βουλευτή κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου με τους εκλογείς της περιφέρειας στην οποία θέτει υποψηφιότητα, απαιτείται ειδική ρύθμιση και προσθέτουν ότι τέτοια ειδική ρύθμιση δεν μπορεί να θεωρηθεί το άρθρο 11 παρ. 1 του νόμου 3471/2006 (όπως ερμήνευσε η Αρχή), το οποίο ρυθμίζει τις επικοινωνίες για σκοπούς απευθείας εμπορικής προώθησης προϊόντων ή υπηρεσιών και για κάθε είδους διαφημιστικούς σκοπούς και ότι στην επίμαχη διάταξη του νόμου 3471/2006 «δεν εμπίπτει πάντως η επικοινωνία του υποψήφιου βουλευτή κατά την προεκλογική περίοδο».
Σχετικά Νέα
-
Α. Γεωργιάδης: Μέσα στο 2024 θα υπερδιπλασιάσουμε τις κλίνες ΜΕΘ στον «Ευαγγελισμό»
«Την ίδια ώρα που οι πολιτικοί μας αντίπαλοι με κατηγορούν για τη «Διάλυση» του.
-
Λ. Αυγενάκης: Θα αποζημιώνονται μόνο όσοι παράγουν- Όποιος παρανομεί θα οδηγείται στη Δικαιοσύνη
Το ξεκάθαρο μήνυμα ότι θα αποζημιώνονται και θα ενισχύονται μόνο όσοι πραγματικά παράγουν και.
-
Δ. Παπαστεργίου: Η ενσωμάτωση των τεχνολογιών στις κοινωνίες απαιτεί συνέργειες μεταξύ και των κρατών και με τον ιδιωτικό τομέα
Στο Συμβούλιο Υπουργών Τηλεπικοινωνιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις Βρυξέλλες συμμετείχε την Τρίτη, 21 Μαΐου,.
-
Θ. Κοντογεώργης: Σχεδιάζουμε το Μέλλον της Ευρώπης με τους πολίτες και τις κοινωνίες στο επίκεντρο
Στο πλαίσιο του Συμβουλίου Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ,.