Το Game Boy έγινε φέτος 30 χρονών – Ποιος είναι ο άγνωστος δημιουργός του

Όλοι ξέρουμε ότι ο Super Mario ήταν υδραυλικός, αλλά λίγοι γνωρίζουν ότι ο σχεδιαστής του Game Boy ήταν …υπεύθυνος συντήρησης μηχανολογικού εξοπλισμού της Nintendo.

Φέτος συμπληρώνονται 30 χρόνια από την κυκλοφορία του Game Boy. (Παρουσιάστηκε αρχικά στην Ιαπωνία τον Απρίλιο του 1989 προτού έρθει στη Βόρεια Αμερική τον Αύγουστο του ίδιου έτους). Όμως, ελάχιστα σχετικά δημοσιεύματα προς τιμήν του βιντεοπαιχνιδιού αναφέρουν τον Ιάπωνα σχεδιαστή βιντεοπαιχνιδιών Gunpei Yokoi, ο οποίος υπέβαλε αίτηση για την κατοχύρωση ευρεσιτεχνίας για το Game Boy το 1982.

Η επίδραση που είχε το Game Boy στη Nintendo και στον κλάδο του gaming στο σύνολό του υπήρξε τεράστια. Και είναι λυπηρό που δεν γίνεται ειδική μνεία στην επιρροή του Yokoi, ο οποίος απεβίωσε το 1997 σε ηλικία 56 ετών.

Τη στιγμή της κυκλοφορίας του Game Boy, συστήματα οικιακής κονσόλας όπως το Atari 2600, το Nintendo Entertainment System και το Sega Genesis είχαν ήδη μπει στα σπίτια σε όλο τον κόσμο. Όμως, το Game Boy ήταν το πρώτο που επέτρεψε στους παίκτες να φύγουν από τις τηλεοράσεις του σπιτιού τους και να αρχίσουν να παίζουν παιχνίδια στα υπνοδωμάτια, στα αυτοκίνητα, και όπου αλλού ήθελαν. Ουσιαστικά, σηματοδότησε το πέρασμα των βιντεοπαιχνιδιών από ένα περιορισμένο παρόν σε ένα επαναστατικό μέλλον.

Το Game Boy ήταν τόσο δημοφιλές που παραμένει ένα από τα συστήματα παιχνιδιών της Nintendo με τις μεγαλύτερες πωλήσεις· συγκεκριμένα, είναι δεύτερο, πίσω μόνο από το Nintendo DS, το οποίο πούλησε 154 εκατομμύρια μονάδες. Το Game Boy πούλησε 118,69 εκατομμύρια μονάδες κατά τη διάρκεια της ζωής του. Συγκριτικά, το Switch – κονσόλα και φορητή συσκευή gaming – έχει πουλήσει 36,87 εκατομμύρια μονάδες μέχρι σήμερα, παρόλο που κυκλοφόρησε μόλις το 2017. Η δημοφιλέστερη μη φορητή κονσόλα της Nintendo είναι το Wii με πωλήσεις 100 εκατομμυρίων μονάδων μέχρι τώρα.

Μετά το λανσάρισμα του Game Boy, ο Yokoi είχε μια αξιομνημόνευτη καριέρα, δουλεύοντας όχι μόνο στο hardware αλλά και σε franchises παιχνιδιών όπως το Metroid, μαζί με γνωστά στελέχη της Nintendo όπως ο Shigeru Miyamoto.

Με το πέρασμα του χρόνου, η κληρονομιά του Yokoi έχει πλέον «ξεθωριάσει», αλλά η πορεία του από συντηρητής μηχανολογικού εξοπλισμού σε σχεδιαστής του Game Boy δεν πρέπει να παραβλέπεται.

Ο Yokoi αποφοίτησε με πτυχίο στα ηλεκτρονικά προτού αρχίσει να ψάχνει για δουλειά, σύμφωνα με το βιβλίο Game Over του David Sheff, το οποίο αναφέρεται στην ιστορία της Nintendo. Η αναζήτηση αυτή οδήγησε τον Yokoi στη Nintendo, όπου και ξεκίνησε να συντηρεί μηχανολογικό εξοπλισμό στη γραμμή συναρμολόγησης. «Ο Yokoi ήταν όλο το τμήμα συντήρησης», γράφει ο Sheff.

Την εποχή εκείνη, η Nintendo ήταν περισσότερο εταιρεία παιδικών παιχνιδιών και όχι τόσο βιντεοπαιχνιδιών, όπως είναι γνωστή σήμερα. Είχε όμως την προσοχή της στραμμένη στο μέλλον, και μια μέρα ο τότε πρόεδρος της Nintendo, Hiroshi Yamauchi, κάλεσε τον Yokoi στο γραφείο του. Συγκεκριμένα, ήθελε ο Yokoi να συμμετάσχει στο νεοσυσταθέν «τμήμα βιντεοπαιχνιδιών» της Nintendo, για να σχεδιάσει κάτι που θα πουλιόταν ειδικά κατά τη διάρκεια των διακοπών.

Σύμφωνα με το Game Over, ο Yokoi ρώτησε: «Τι πρέπει να κάνω;» Η απάντηση του Yamauchi ήταν αφοπλιστική: «Κάτι σπουδαίο».

Και κάπως έτσι ξεκίνησαν όλα.

Σχετικά Νέα