Το Facebook λέει ότι η υπηρεσία γνωριμιών του είναι… hot αλλά οι ειδικοί μάλλον διαφωνούν

Το Facebook Dating δεν φαίνεται να έχει προσελκύσει πολλούς χρήστες, παρά τις προσδοκίες της γνωστής πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης. Σχεδόν δυόμισι χρόνια ύστερα από το ντεμπούτο της, η υπηρεσία γνωριμιών του κοινωνικού δικτύου εμφανίζει ελάχιστη πρόοδο. Αντιθέτως, όλα δείχνουν ότι αντιμετωπίζει δυσκολίες στο να ανταγωνιστεί τις βασικές αντίπαλες πλατφόρμες.

Το Facebook Dating, το οποίο εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην Κολομβία το 2018, λανσαρίστηκε στις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο και είναι πλέον διαθέσιμο σε 20 χώρες. Το κοινωνικό δίκτυο στόχο είχε να εκμεταλλευτεί την εντεινόμενη χρήση των διαδικτυακών υπηρεσιών γνωριμιών και ήλπιζε ότι ένα μέρος από τους 2,5 δισεκατομμύρια χρήστες του θα στρεφόταν στην νέα υπηρεσία γνωριμιών του. Όμως, παρόλο που η εταιρεία ανακοίνωσε με μπόλικες… φανφάρες το Facebook Dating στο συνέδριο προγραμματιστών F8 to 2018, δεν έχει ανακοινώσει πολλές λεπτομέρειες σχετικά με αυτό από τότε.

«Δεν νομίζω ότι έχουμε συγκεκριμένα στατιστικά στοιχεία, αλλά πηγαίνει καλά» είπε ο Mark Zuckerberg κατά τη διάρκεια της πιο πρόσφατης συνομιλίας του με επενδυτές τον Ιανουάριο. «Νομίζω ότι είμαστε ήδη μία από τις κορυφαίες υπηρεσίες γνωριμιών, και αναμένουμε ότι η ανάπτυξη θα συνεχιστεί».

Το Facebook αρνήθηκε να επιτρέψει σε κάποιο στέλεχός του να δώσει συνέντευξη στο Fortune σχετικά με την υπηρεσία γνωριμιών της πλατφόρμας, ή να απαντήσει σε γραπτές ερωτήσεις σχετικά με αυτήν.

Η είσοδος του Facebook στον χώρο του dating έρχεται σε μια στιγμή που οι εποπτικές αρχές σε όλο τον κόσμο βάζουν στο στόχαστρο την εταιρεία για κατάχρηση δεδομένων των χρηστών. Η εμπιστοσύνη στην υπηρεσία βρίσκεται σε πτώση, ύστερα από τη συνεχόμενη αποτυχία του Facebook να προστατέψει τα δεδομένα των χρηστών από τρίτα μέρη.

Το Facebook Dating λειτουργεί σε μεγάλο βαθμό όπως άλλες μεγάλες ιστοσελίδες διαδικτυακών γνωριμιών. Οι χρήστες τσεκάρουν τα προφίλ δυνητικών συντρόφων και κάνουν «like» σε εκείνους με τους οποίους θέλουν να συνδεθούν. Το Facebook χρησιμοποιεί το κοινωνικό δίκτυό του για να ταιριάξει χρήστες με φίλους των ατόμων που ανήκουν στο κοινωνικό τους δίκτυο. Επίσης, επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργήσουν μια λίστα φίλων για τους οποίους αισθάνονται μια κρυφή έλξη. Αν το άλλο άτομο προσθέσει κι αυτό τον ίδιο θαυμαστή του στη δική του λίστα, τότε αυτό γνωστοποιείται και στους δύο.

Πρόσφατα, το Facebook Dating συνάντησε ένα απρόσμενο εμπόδιο όταν προσπάθησε να επεκταθεί στην Ευρώπη. Η εταιρεία σχεδίαζε να λανσάρει την υπηρεσία της στις 13 Φεβρουαρίου, σύμφωνα με την Επιτροπή Προστασίας Δεδομένων της Ιρλανδίας. Όμως, η επιτροπή «διεξήγαγε επιθεώρηση» στα γραφεία του Facebook στο Λονδίνο στις 10 Φεβρουαρίου, καθώς είχε κάποιες ανησυχίες για τις πρακτικές συλλογής δεδομένων της υπηρεσίας. Σύμφωνα με ανακοίνωση της επιτροπής, κατά την επιθεώρηση «συλλέχθηκαν σχετικά έγγραφα». Ύστερα από την έρευνα, το Facebook ανέβαλλε την ευρωπαϊκή πρεμιέρα της υπηρεσίας.

«Είναι πολύ σημαντικό για μας να γίνει σωστά η έναρξη λειτουργίας του Facebook Dating, και γι’ αυτό θα χρειαστούμε λίγο περισσότερο χρόνο για να βεβαιωθούμε ότι το προϊόν είναι έτοιμο για την ευρωπαϊκή αγορά» ανέφερε σε ανακοίνωσή της η εταιρεία.

Πάντως, το Facebook Dating δεν φαίνεται να έχει αλλάξει τα δεδομένα στην αγορά γνωριμιών, λέει ο Benjamin Black, αναλυτής της Evercore ISI. «Αν με ρωτούσατε πριν από δυο χρόνια, θα σας έλεγα ότι η είσοδος ενός μεγάλου ανταγωνιστή στον κλάδο θα είχε πραγματικό αντίκτυπο. Ποιος είναι μεγαλύτερος από το Facebook; Κι όμως, οι τάσεις χρηστών ή συνδρομητών παραμένουν αναλλοίωτες».

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα