Το 1/4 του παγκόσμιου πληθυσμού αγοράζει προϊόντα online

Τη δυναμική του ψηφιακού καναλιού για τις πωλήσεις προϊόντων και υπηρεσιών υπογραμμίζουν ευκρινώς τα συνεχώς διευρυνόμενα οικονομικά μεγέθη του online λιανεμπορίου. Ήδη, σήμερα (στοιχεία 2017) 1,3 δισεκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο ή το ένα τέταρτο του παγκόσμιου πληθυσμού, αγοράζουν προϊόντα και υπηρεσίες ηλεκτρονικά. Ο αριθμός αυτός βαίνει αυξανόμενος, αφού ήδη το 2017 σημείωσε άνοδο κατά 12% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, ενώ την ίδια χρονιά οι παγκόσμιες online πωλήσεις διευρύνθηκαν κατά 13%, φθάνοντας το ποσό των 29 τρισεκατομμυρίων δολαρίων.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, που έδωσε στη δημοσιότητα η Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη (UNCTAD), το 2017 ελάχιστες διαφοροποιήσεις υπήρξαν στη λίστα με τις δέκα πιο δυναμικές αγορές ηλεκτρονικού εμπορίου, με τις ΗΠΑ να διατηρούν την παγκόσμια πρωτιά.

Σε σχεδόν 9 τρισ. δολάρια, αναφέρει το ΣΕΠΕ, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις ήταν τρεις φορές υψηλότερες απ’ ό,τι στην Ιαπωνία και περισσότερο από τέσσερις φορές υψηλότερες απ’ ό,τι στην Κίνα. Να σημειωθεί ότι Ιαπωνία και Κίνα κατέλαβαν τη δεύτερη και τρίτη θέση αντίστοιχα, ενώ ακολουθούν Γερμανία και Κορέα στην τέταρτη και πέμπτη θέση.

Την πρώτη δεκάδα των πιο ισχυρών αγορών του κόσμου για το ηλεκτρονικό εμπόριο συμπληρώνουν η Μεγάλη Βρετανία, η Γαλλία, ο Καναδάς, η Ινδία και η Ιταλία.

Στον τομέα του B2C, η Κίνα αύξησε το προβάδισμά της έναντι των ΗΠΑ, ενώ η Μεγάλη Βρετανία διατήρησε την τρίτη θέση.

Ώριμοι καταναλωτές

Στο μεταξύ, οι πιο “ώριμοι” ψηφιακοί καταναλωτές στον κόσμο είναι οι Βρετανοί, με ένα συντριπτικό ποσοστό της τάξης του 82% των καταναλωτών της χώρας, ηλικίας 15 ετών και άνω, να κάνουν on-line αγορές το 2017. Συνολικά, ωστόσο, η Κίνα είχε το μεγαλύτερο αριθμό αγοραστών μέσω Διαδικτύου, αριθμώντας 440 εκατομμύρια online shoppers. Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει στο μεταξύ ότι, αν και οι περισσότεροι online καταναλωτές αγοράζουν αγαθά και υπηρεσίες από εγχώριους πωλητές, το ποσοστό των εκείνων που ψωνίζουν online από το εξωτερικό ενισχύθηκε από 15% το 2015 σε 21% το 2017, άνοδος που οφείλεται, κυρίως, στη μεγάλη κινητικότητα της αγοράς των ΗΠΑ.

Ως αποτέλεσμα, οι διασυνοριακές πωλήσεις B2C μέσω του ψηφιακού καναλιού έφθασαν το 2017 τα $412 δις, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 11% του συνολικού ηλεκτρονικού εμπορίου B2C, καταγράφοντας αύξηση κατά 4% σε σχέση με την αντίστοιχη επίδοση ένα χρόνο νωρίτερα. Ενώ το ηλεκτρονικό εμπόριο μεταξύ επιχειρήσεων (B2B) συνέχισε να κυριαρχεί – αντιπροσωπεύοντας το 88% του συνόλου των online πωλήσεων – το B2C ήταν ο τομέας που παρουσίασε την μεγαλύτερη ανάπτυξη, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 22% και να φθάνουν τα $3,9 τρις το 2017.

 

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα