

Στις επιπτώσεις ενεργειακής κρίσης – εξάπλωσης COVID-19 στα θεμελιώδη οικονομικά μεγέθη της Motor Oil αναφέρεται η εταιρεία, σε ανακοίνωσή της.
Όπως αναφέρει, “παρά τις αντίξοες συνθήκες της αγοράς, που επικράτησαν από το 2020 λόγω της πανδημίας, καθώς και την ενεργειακή κρίση η Διοίκηση του Ομίλου εκτιμά ότι η Εταιρία και ο Όμιλος διαθέτουν επαρκείς πόρους που διασφαλίζουν την ομαλή συνέχιση της λειτουργίας τους ως “Βιώσιμη Οικονομική Μονάδα” (Going Concern) στο προβλέψιμο μέλλον. Πλέον συγκεκριμένα: Τον Μάρτιο 2021 ολοκληρώθηκε η δημόσια προσφορά για την έκδοση κοινού ομολογιακού δανείου ύψους Ευρώ 200 εκατ., διάρκειας επτά (7) ετών, διαιρούμενου σε 200.000 άυλες, κοινές, ανώνυμες, ομολογίες εκδόσεως ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) Α.Ε.
Η τιμή διάθεσης των ομολογιών προσδιορίστηκε στο άρτιο, ήτοι Ευρώ 1.000 ανά ομολογία, ενώ η τελική απόδοση και το επιτόκιο των ομολογιών ορίστηκε σε 1,90% ετησίως. Οι ομολογίες της 1 Συνολικές Υποχρεώσεις = Σύνολο Παθητικού – Ίδια Κεφάλαια 2 Καθαρός Δανεισμός = Δανειακές Υποχρεώσεις – Ταμιακά Διαθέσιμα 4 Εταιρίας ξεκίνησαν διαπραγμάτευση στην Κατηγορία Τίτλων Σταθερού Εισοδήματος της Ρυθμιζόμενης αγοράς του Χρηματιστηρίου Αθηνών στις 24/3/2021. Τον Ιούλιο 2021 ολοκληρώθηκε από την Εταιρία η επιτυχής τιμολόγηση ομολογιών υψηλής εξοφλητικής προτεραιότητας, χωρίς εξασφαλίσεις, ονομαστικής αξίας Ευρώ 400 εκατ. με ετήσιο επιτόκιο 2,125%, και λήξη στις 19 Ιουλίου 2026. Οι εν λόγω ομολογίες διαπραγματεύονται στην αγορά Global Exchange Market (GEM) του Χρηματιστηρίου Euronext Dublin της Ιρλανδίας. Τα κεφάλαια που αντλήθηκαν από την εν λόγω έκδοση χρησιμοποιήθηκαν για την αποπληρωμή του συνόλου των ομολογιών εκδόσεως της MOTOR OIL FINANCE PLC (100% θυγατρικής της Εταιρίας), συνολικής ονομαστικής αξίας 350 Εκατομμυρίων Ευρώ, σταθερού επιτοκίου 3,250% και λήξεως το 2022 συμπεριλαμβανομένης της καταβολής των δεδουλευμένων αλλά μη καταβληθέντων τόκων των εν λόγω ομολογιών, για την αποπληρωμή των προμηθειών και εξόδων της Έκδοσης και για γενικούς εταιρικούς σκοπούς. Μέσω των παραπάνω ομολογιακών εκδόσεων η Εταιρία επέτυχε την επιμήκυνση της λήξης των δανειακών της υποχρεώσεων καθώς και σημαντική μείωση των χρεωστικών τόκων.
Επιπλέον η Εταιρία διασφάλισε την απρόσκοπτη υλοποίηση των επενδύσεων του Διυλιστηρίου της (κατασκευή του νέου συγκροτήματος νάφθας που αναμένεται να ολοκληρωθεί το πρώτο εξάμηνο 2022) καθώς και επενδύσεων που αφορούν στην ενεργειακή μετάβαση του Ομίλου μέσω της ενισχυμένης παρουσίας του στον κλάδο των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας. Ως προς τις επιπτώσεις από την αύξηση του ενεργειακού κόστους διευκρινίζεται ότι το Διυλιστήριο της Εταιρίας διαθέτει την απαραίτητη ευελιξία αναφορικά με την επιλογή του βέλτιστου μίγματος πρώτων υλών και καυσίμων η οποία κατ’ εξοχήν αξιοποιείται σε περιόδους ακραίων διακυμάνσεων των τιμών. Στην παρούσα φάση, και με δεδομένη την μεγάλη αύξηση της τιμής του φυσικού αερίου, έχει επιλεγεί η χρήση νάφθας και LPG ως καύσιμης πρώτης ύλης”.
Σχετικά Νέα
Intralot: Διαψεύδει δημοσίευμα για διασυνοριακή συγχώνευση
Η ΙΝΤΡΑΛΟΤ Α.Ε. σε απάντηση της υπ΄αριθμ. πρωτ. 809/22.04.2025 επιστολής της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς σχετικά.
Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης: Αύξηση οικονομικών μεγεθών και νέες επενδύσεις
Η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης ΑΕ παρουσίασε αύξηση στον κύκλο εργασιών το 2024, ο οποίος.
Novo Nordisk: Το χάπι αδυνατίσματος της Eli Lilly ρίχνει 7% τη μετοχή
Πάνω από 7% υποχωρεί η μετοχή της Novo Nordisk εν μέσω ανησυχιών ότι ένα.
Μικρά κέρδη στη Λεωφόρο Αθηνών μετά τις αργίες
Επιστροφή στη δράση για τους επενδυτές στο Χρηματιστήριο Αθηνών, με τους τελευταίους να «ζυγίζουν».