Site icon The Indicator

Τέμπη: Aγώνας να βρεθούν στοιχεία μέσα στα συντρίμμια

Σοκ προκαλούν τα στοιχεία που βλέπουν συνεχώς το «φως» της δημοσιότητας και αφορούν την τραγωδία στα Τέμπη. Οι μαρτυρίες των πρωταγωνιστών και η ανησυχία εργαζομένων στον ΟΣΕ όπως επίσης και έγγραφα που αποκαλύπτονται δείχνουν μια αλυσίδα βλαβών, ελλείψεων αλλά και παραλείψεων.

Την ίδια ώρα, ξεκινά την έρευνά του ο ειδικός εφέτης Ανακριτής για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη και ενδέχεται να καλέσει να απολογηθούν οι τρεις νέοι κατηγορούμενοι, οι δύο σταθμάρχες και ο επιθεωρητής, στους οποίους ασκήθηκε ποινική δίωξη την περασμένη εβδομάδα.

Από σήμερα (Δευτέρα 13/3) ξεκινάει μία επιθεώρηση του σιδηροδρομικού δικτύου, από την Θεσσαλονίκη προς τη Λάρισα, ο νέος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Παναγιώτης Τερεζάκης. Θα έχει συναντήσεις με σταθμάρχες και άλλους εργαζόμενους σε κομβικά σημεία του δικτύου, συμπεριλαμβανομένου και του σημείου του δυστυχήματος, προκειμένου να ελέγξει τις εργασίες αποκατάστασης και στη συνέχεια να ακολουθήσει η ασφαλής επαναλειτουργία του σιδηρόδρομου, σύμφωνα με την ΕΡΤ. Έως και την Παρασκευή αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η αποκατάσταση της ηλεκτροδότησης, στο σημείο του δυστυχήματος.

Τέσσερις ώρες πριν από τη σύγκρουση

Τα ηχητικά ντοκουμέντα από τους ασυρμάτους των σταθμαρχείων, που δημοσίευσε το Πρώτο Θέμα, μαρτυρούν το χάος και την ασυνεννοησία μεταξύ των ανθρώπων που κατείχαν πόστα-κλειδιά.

Στις 19:10 καταγράφεται επικοινωνία ανάμεσα στην Αστυνομία και το Σταθμαρχείο Λάρισας. Ο αστυνομικός αναφέρει ότι έχει πληροφορηθεί από το ίντερνετ για κάτι που συμβαίνει στο Παλαιοφάρσαλο για να λάβει την απάντηση ότι «πάλι έχουν κλαπεί καλώδια ηλεκτροκίνησης»:

Μισή ώρα αργότερα, σταθμάρχης περιφερειακού σταθμού επικοινωνεί με τον σταθμάρχη βάρδιας της Λάρισας αναζητώντας πληροφορίες για ντελίβερι για σουβλάκια. Ο σταθμάρχης της Λάρισας ρωτά μάλιστα τον συνάδελφό του αν θέλει «να βάλει τα κορίτσια να ασχοληθούν» με το θέμα:

Σημειωτέον ότι δύο ώρες νωρίτερα, συγκεκριμένα στις 17:29 ο σταθμάρχης Λάρισας (σ.σ. όχι ο 59χρονος, ο πιο έμπειρος) ακούγεται να μιλά μέσω της κρατικής ραδιοσυχνότητας του ΟΣΕ με άλλον σταθμάρχη ανταλλάσσοντας άκομψα αστεία για την σεξουαλικότητά τους σε έναν διάλογο παρωδία:

Στις 20:20 μητέρα επιβάτη συνομιλεί με τον έμπειρο σταθμάρχη της Λάρισας (Κ.Π.) ζητώντας πληροφορίες για το αν ο προαστιακός των 20:40 για Θεσσαλονίκη θα φύγει, λαμβάνοντας την απάντηση «είναι όλα λίγο αχταρμάς»:

Στις 22:00 ο 59χρονος αναλαμβάνει βάρδια και από τα πρώτα λεπτά διακρίνεται η σύγχυσή του μπερδεύοντας σε συνομιλία με τον συνάδελφό του, το Intercity 62 με το 63:

Στις 22:53 το Intercity 62 φτάνει στο σταθμό της Λάρισας. Στις 22:57 ο κλειδούχος του σταθμού της Λάρισας ρωτά τον σταθμάρχη τι να κάνει με τα κλειδιά και πώς πρέπει να κινηθεί το Intercity φεύγοντας από το σταθμό της Λάρισας προς Θεσσαλονίκη. Ο σταθμάρχης δίνει εντολή να κινηθεί η αμαξοστοιχία στη γραμμή καθόδου:

Ο σταθμάρχης Λάρισας δεν επισημαίνει στον μηχανοδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας ότι θα κινηθεί στην κάθοδο.

H ώρα είναι 23:04. Ακολουθεί ο διαβόητος πλέον, ανατριχιαστικός διάλογος:

Οι πρώτοι διάλογοι μετά το δυστύχημα

Έξι λεπτά μετά το δυστύχημα, στις 23:27, ο 59χρονος προφυλακισμένος σταθμάρχης προσπαθεί μάταια να επικοινωνήσει με τον μηχανοδηγό του Intercity 62 και ζητά από τη σταθμάρχη στους Nέους Πόρους να καλέσει την εμπορευματική αμαξοστοιχία:

Λίγα λεπτά μετά τη σύγκρουση, ο 59χρονος σταθμάρχης Λάρισας μιλάει με τον ρυθμιστή Έλξης Θεσσαλονίκης, κάνοντας λόγω για εκτροχιασμό τρένου:

Καταλαβαίνοντας ότι κάτι σοβαρό έχει συμβεί επικοινωνεί ξανά με τη σταθμάρχη Νέων Πόρων:

Στις 23:28 η Πυροσβεστική καλεί το Σταθμαρχείο Λάρισας μιλώντας για εκτροχιασμό τρένου και για τις κατεπείγουσες ενέργειες μετά από το δυστύχημα:

Λίγα λεπτά μετά τη σύγκρουση, ο 59χρονος σταθμάρχης Λάρισας μιλάει με τον ρυθμιστή Έλξης Θεσσαλονίκης, κάνοντας λόγο για εκτροχιασμό τρένου:

Στις 23:33 αστυνομικός καλεί στο σταθμαρχείο Λάρισας και επικοινωνεί με τον 59χρονο, ρωτώντας αν υπάρχει περίπτωση να έχει σημειωθεί σύγκρουση τρένων και όχι εκτροχιασμός, με τον κατηγορούμενο να απαντάει «λογικά όχι»:

Ακολουθούν και άλλα τηλεφωνήματα από την Αστυνομία μέχρι τις 00:01 όπου για πρώτη φορά γίνεται αναφορά σε τραυματίες:

Κλήση σε απολογία αναμένεται να λάβουν από σήμερα Δευτέρα (13/3) οι δύο απογευματινοί σταθμάρχες και ο επιθεωρητής που ήταν υπεύθυνος για την έκδοση των βαρδιών, σε βάρος των οποίων έχουν ασκηθεί διώξεις.

Τα πρώτα συμπεράσματα έχουν κατατεθεί

Πολύ μεγάλος όγκος στοιχείων και δεδομένων βρίσκεται σε ό,τι έχει απομείνει από τα δύο τρένα τα οποία φυλάσσονται στο αμαξοστάσιο του ΟΣΕ στη θέση Κουλούρι έξω από τη Λάρισα.

Το Σάββατο (11/3) τοποθετήθηκαν φώτα που θα βοηθήσουν τους ειδικούς πραγματογνώμονες να ξεκινήσουν και να συνεχίσουν για εβδομάδες την έρευνά τους.

Όπως αναφέρει η ρεπόρτερ τηςΕΡΤ και της Χαράς Γιαννοπούλου, έχουν κατατεθεί κάποια πρώτα συμπεράσματα ωστόσο η έρευνα αναμένεται μεγάλη.

Εκτός από τα πρωτογενή στοιχεία που μελετώνται (η λειτουργία των σταθμών, οι απομαγνητοφωνήσεις κτλ.) υπάρχουν τα βαγόνια, οι μηχανές – ό,τι έχει απομείνει από αυτές – καθώς και οι πλατφόρμες που μετέφεραν το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας.

Exit mobile version