Τέλη κυκλοφορίας: Ποιοι δεν μπορούν να τα πληρώσουν και τι πρέπει να κάνουν

Μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2023 θα πρέπει οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων να καταβάλλουν τα τέλη κυκλοφορίας για το 2024, όπως προβλέπει έως τώρα ο αρχικός προγραμματισμός του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Σημειώνεται δε πως οι ιδιοκτήτες των οχημάτων έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν μέχρι την παραπάνω ημερομηνία τα τέλη κυκλοφορίας μέσω της πλατφόρμας myCar της ΑΑΔΕ με 3 τρόπους:

  • Πρώτο τρόπος:  Αρχικά να εκτυπώσουν το ειδοποιητήριο και μετά να επισκεφθούν ένα μηχάνημα αυτόματων συναλλαγών και να σκανάρουν το QR code του ειδοποιητηρίου τους, και να ακολουθήσουν  τις οδηγίες στην οθόνη.
  • Δεύτερος τρόπος:  Να μπουν στην εφαρμογή της τράπεζάς τους (e-banking) και να πληρώσουν χρησιμοποιώντας τον 23ψήφιο κωδικό RF που αναγράφεται στο ειδοποιητήριο.
  • Τρίτος τρόπος: Να επισκεφτούν κάποιο κατάστημα τράπεζας ή ΕΛΤΑ και να πληρώσουν στο ταμείο επιδεικνύοντας το ειδοποιητήριο.

Ωστόσο δεν αποκλείεται να παραταθεί η προθεσμία για την εξόφληση τους μέχρι τις 29 Φεβρουαρίου 2024.

Υπενθυμίζεται δε πως οι πολίτες θα πρέπει να ακολουθήσουν την παρακάτω διαδικασία για να εκδώσουν το ειδοποιητήριο:

  • Αρχικά θα πρέπει να επισκεφτούν την εφαρμογή MyCar με τους κωδικούς taxisnet.
  • Θα πρέπει να επιλέξουν το «Τέλη Κυκλοφορίας Οχημάτων» και μετά το πεδίο «Ειδοποιητήρια Τελών Κυκλοφορίας Οχημάτων».
  • Θα πρέπει να επιβεβαιώσουν το ΑΦΜ και το έτος ότι είναι τα σωστά και έπειτα εισάγουν τον αριθμό κυκλοφορίας του αυτοκινήτου.
  • Για να το εκτυπώσουν,  θα πρέπει να πατήσουν στην επιλογή «Ειδοποιητήριο Τελών Κυκλοφορίας.»

Εάν όμως οι υπόχρεοι δεν έχουν τους κωδικούς taxisnet και θέλουν να εκδώσουν το ειδοποιητήριο, τότε  θα πρέπει να ακολουθήσουν τα παρακάτω βήματα:

  • Θα πρέπει να εισάγουν  όλα τα απαραίτητα στοιχεία και θα χρειαστεί να μπουν στην εφαρμογή της ΑΑΔΕ.
  • Εκεί θα εισαγάγουν τον ΑΦΜ, τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος και το έτος και μετά θα πατήσουν στο «Εκτύπωση».

Ποιοι και γιατί δεν μπορούν να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας

Δύο είναι οι κύριοι λόγοι που δεν μπορούν οι  υπόχρεοι να πληρώσουν  τα τέλη κυκλοφορίας του οχήματός τους. Αυτοί είναι οι εξής:

Ο πρώτος λόγος είναι επειδή δεν αναγνωρίζεται το Α.Φ.Μ. που βάζει ο υπόχρεος  στην πλατφόρμα του taxisnet.

-Αυτό σημαίνει ότι είτε η πινακίδα του οχήματος δεν ανήκει σε αυτό το Α.Φ.Μ., είτε δεν έχει εισάγει σωστά το Α.Φ.Μ. ο ιδιοκτήτης του ΙΧ .

-Αν υπάρχει κάποιο λάθος με τα στοιχεία, τότε θα πρέπει να επισκεφτεί ο υπόχρεος  την αντίστοιχη Δ.Ο.Υ.

Ο δεύτερος λόγος είναι επειδή μπορεί τα στοιχεία για τον υπολογισμό των τελών να είναι ελλιπή.

-Αν το όχημα έχει έτος ταξινόμησης από το Νοέμβριο του 2010 και μετά, οπότε τα τέλη υπολογίζονται σύμφωνα με τους ρύπους εκπομπής, τότε θα εμφανιστεί το μήνυμα «ελλιπή στοιχεία για τον υπολογισμό των τελών».

-Τότε ο πολίτης  θα πρέπει να επισκεφτεί την Περιφερειακή Υπηρεσία Μεταφορών, για να συμπληρώσει τα απαραίτητα στοιχεία.

-Ύστερα, χρειάζεται ανανέωση και η άδεια του οχήματος.

Τι ισχύει για την ακινησία του οχήματος

Υπενθυμίζεται πως όταν το όχημα έχει τεθεί σε ψηφιακή ακινησία στη ΔΟΥ πριν από την έναρξη του έτους, δηλαδή πριν από την 1/01/2024 ο ιδιοκτήτης του δεν χρειάζεται να πληρώσει τέλη. Σημειώνεται δε πως οι ενδιαφερόμενοι  που επιθυμούν να θέσουν το όχημα τους σε ψηφιακή ακινησία θα πρέπει να ακολουθήσουν τα παρακάτω βήματα:

-Αρχικά θα πρέπει να συνδεθούν  στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης (www.gov.gr) και πιο συγκεκριμένα στην εφαρμογή myCAR με τους κωδικούς Taxisnet.

-Θα πρέπει να επιλέξουν ή να καταχωρήσουν τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος που επιθυμούν  να θέσουν  σε ψηφιακή ακινησία.

-Θα πρέπει να καταχωρήσουν τον Τ.Κ. της περιοχής, την οδό και τον αριθμό.

-Θα πρέπει να δηλώσουν υπεύθυνα το χώρο στάθμευσης, ο οποίος πρέπει να είναι ιδιόκτητος, ενοικιασμένος ή παραχωρημένος.

-Θα πρέπει να υποβάλουν την αίτησή  τους και εάν  είναι μοναδικός ιδιοκτήτης το σύστημα τους δίνει αριθμό αίτησης και τους ενημερώνει ότι το όχημα έχει τεθεί σε ψηφιακή ακινησία.

-Στην περίπτωση που υπάρχουν συνιδιοκτήτες, τότε οι υπόχρεοι  ενημερώνονται για το αίτημα  τους , το οποίο θα πρέπει να εγκρίνουν για να ολοκληρωθεί
η διαδικασία.

Υπενθυμίζεται πως η ψηφιακή ακινησία επιτρέπεται μόνο για Επιβατικά Ι.Χ. και Δίκυκλα Ι.Χ., η κατάσταση των οποίων είναι «σε κίνηση» και ο ιδιοκτήτης έχει την άδεια και τις πινακίδες κυκλοφορίας τους.

Σε ποιες περιπτώσεις θα πρέπει να  επισκεφτείτε τη Δ.Ο.Υ  για να δηλώσετε  την ακινησία του οχήματος σας 

 Στις παρακάτω περιπτώσεις η ακινησία δηλώνεται στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. :

  • Κλοπής ή υπεξαίρεσης του οχήματος
  • Κυκλοφορίας του οχήματος στο εξωτερικό
  • Μεταβίβασης του οχήματος η οποία δεν έχει ολοκληρωθεί
  • Κατάσχεσης του οχήματος από δημόσια αρχή με τα στοιχεία κυκλοφορίας αυτού
  • Αφαίρεσης των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος από δημόσια αρχή
  • Παράδοσης στις εγκαταστάσεις της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος(ΕΔΟΕ) με σκοπό την οριστική διαγραφή του με ανακύκλωση
  • Ολοσχερούς καταστροφής του οχήματος λόγω πυρκαγιάς ή άλλης αιτίας
  • Πλειστηριασμού του οχήματος
  • Αποξένωσης του ιδιοκτήτη ή κατόχου από το όχημα, όπως στην περίπτωση περισυλλογής του από το Δήμο ως εγκαταλελειμμένου
  • Κάθε άλλη περίπτωση όπου ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του οχήματος δεν έχει στην κατοχή του είτε το όχημα είτε τα στοιχεία κυκλοφορίας του (άδεια και πινακίδες).

Διευκρινίζεται δε πως για να θέσουν  πάλι σε κίνηση το όχημα  τους εντός του 2024 οι ιδιοκτήτες τους , θα χρειαστούν να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας του εναπομείναντος έτους. Μπορούν  να τα πληρώσουν  όλα μαζί στο τέλος του έτους ή κάθε μήνα ξεχωριστά, εφόσον πρώτα δηλώσουν  τους μήνες για τους οποίους θα κινηθεί το όχημα τους.

Συνεπώς για να κάνουν άρση της ψηφιακής ακινησίας  του οχήματος τους οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να ακολουθήσουν τα παρακάτω βήματα:

-Αρχικά θα πρέπει μπουν στην πλατφόρμα με τους κωδικούς TAXISnet

-Μετά θα πρέπει να επιλέξουν το όχημα που είναι σε ψηφιακή ακινησία,

-Και να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας του τρέχοντος έτους,

-Εν συνεχεία  γίνεται online έλεγχος εάν το όχημα είναι ασφαλισμένο κατά την ημερομηνία και ώρα συμπλήρωσης της σχετικής αίτησης και  μετά γίνεται η υποβολή του αιτήματος.

Η πληρωμή ετήσιων τελών κυκλοφορίας απαιτείται για:

– τη μεταβίβαση του οχήματος,

– την οριστική διαγραφή του από το μητρώο οχημάτων

– την εξαγωγή του από την Ελλάδα, καθώς και για την επαναταξινόμηση του οχήματος στην Ελλάδα.

ΠΡΟΣΟΧΗ:

– το δικαίωμα άρσης ακινησίας (ψηφιακής ή εκούσιας στη Δ.Ο.Υ.) χορηγείται μόνο μία φορά εντός του έτους.

– Όταν λήξει το διάστημα κίνησης για το οποίο έχουν καταβληθεί αναλογικά τ.κ. το όχημα πρέπει να τεθεί άμεσα σε ψηφιακή ακινησία.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα