Site icon The Indicator

Τα δικαιώματα των επιβατών στο πλοίο -Τι ισχύει για καθυστερήσεις, βλάβες

Σύμφωνα με όσα αναφέρει το site της ΕΚΠΟΙΖΩ (Ένωση Καταναλωτών «Η Ποιότητα της Ζωής»), οι καταναλωτές όταν ταξιδεύουν με πλοίο εκτός από υποχρεώσεις, έχουν και δικαιώματα.

Αναλυτικά:

Ακύρωση/Τροποποίηση του εισιτηρίου από τον επιβάτη

Ακύρωση

Εάν θέλετε να ακυρώσετε το εισιτήριο σας, πριν κάνετε το ταξίδι σας, τότε δικαιούστε την επιστροφή κάποιου ποσού από την αρχική τιμή, ανάλογα με το χρόνο ακύρωσης.

ΧΡΟΝΟΣ ΑΚΥΡΩΣΗΣ ΤΟΥ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟΥ

(ΠΡΙΝ από την προγραμματισμένη αναχώρηση)

ΠΟΣΟΣΤΟ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ

<12 ώρες

0%

Έως 12 ώρες

50%

Έως 7 ημέρες

75%

Έως 14 ημέρες

100%

Ανεξάρτητα από τον χρόνο ειδοποίησης, το 100% του εισιτηρίου, επιστρέφεται όταν υπάρχουν αποδεδειγμένοι λόγοι ανώτερης βίας.
  • Σας επιστρέφεται όλο το ποσό του εισιτηρίου (τόσο οι κρατήσεις, όσο και ο ΦΠΑ)
  • Εάν δεν ταξιδέψετε λόγω δική σας ευθύνης, χάνετε το εισιτήριο

Τροποποίηση
Μπορείτε να τροποποιήσετε το εισιτήριό σας (π.χ.αλλαγή ημερομηνίας ταξιδιού) έως και 48 ώρες πριν από την προγραμματισμένη αναχώρηση, εφόσον υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις για άλλη ημερομηνία. Εάν το νέο εισιτήριο είναι φθηνότερο από το αρχικό, ΔΕΝ δικαιούστε επιστροφή της διαφοράς.

Ακύρωση ταξιδιού

Με υπαιτιότητα της εταιρείας
Εάν ακυρωθεί το δρομολόγιο σας από την εταιρεία, τότε δικαιούστε αποζημίωση ή άλλες αντίστοιχες παροχές κατ’ επιλογή σας εφόσον:

Λόγω βλάβης ή ζημίας του πλοίου
Εάν ακυρωθεί το δρομολόγιο σας λόγω βλάβης του πλοίου, δικαιούστε:

Καθυστέρηση του πλοίου

Καθυστέρηση αναχώρησης
Σε περίπτωση καθυστέρησης αναχώρησης του πλοίου για πάνω από 90 λεπτά από την προγραμματισμένη ώρα, λόγω ευθύνης της εταιρείας, τότε δικαιούστε:

Καθυστέρηση κατά την διάρκεια του ταξιδιού
Εάν, λόγω βλάβης/ζημιάς του πλοίου ή ευθύνης της εταιρείας έχετε καθυστέρηση κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, δικαιούστε:

Πίνακας Αποζημιώσεων

Προγραμματισμένη

Διάρκεια Ταξιδιού

Αποζημίωση 25%

του εισιτηρίου

Αποζημίωση 50%

του εισιτηρίου

Καθυστέρηση Άφιξης

< 4 ώρες

1 ώρες

2 ώρες

4 – 8 ώρες

2 ώρες

4 ώρες

8 – 24 ώρες

3 ώρες

6 ώρες

> 24 ώρες

6 ώρες

12 ώρες

Διακοπή του ταξιδιού

Εάν διακοπεί το ταξίδι σε ενδιάμεσο λιμάνι εξαιτίας βλάβης του πλοίου και εφόσον δεν προωθηθήκατε στον προορισμό σας και δεν ασκήσατε το δικαίωμα υπαναχώρησης, δικαιούστε:

Απώλεια πλοίου ανταπόκρισης

Εάν καθυστερήσει ή ματαιωθεί το ταξίδι και χάσετε την ανταπόκριση για τη συνέχιση του ταξιδιού σας, δικαιούστε:

Έκπτωση στα εισιτήρια

Έκπτωση στα εισιτήρια δικαιούνται οι:

Κατηγορία

Έκπτωση

Άποροι

100%

σε οικονομική θεση

Παιδιά έως 5 ετών

100%

Άτομα με αναπηρία >80% & οι συνοδοί τους

50%

σε όλες τις θέσεις

Αναπηρικά οχήματα

50%

Πολύτεκνοι

50%

σε οικονομική θέση

Φοιτητές

50%

σε οικονομική θέση

(από 01/09 έως 30/06 κάθε έτους)

ΓΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ & ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ

Κεντρικά Λιμεναρχεία
Τηλέφωνα
Πειραιάς: 14944 – 14541 – 2104172675
Ραφήνα: 2294321202
Λαύριο: 2292320401

Άμεση Δράση Λιμενικού Σώματος
Τηλ: 108

Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
Τηλ: 2131371700, 2131374700
Fax: 2104191561-562-563
E-mail: info@yen.gr

Exit mobile version