Τα Boeing έπεσαν λόγω έλλειψης λογισμικού που η εταιρεία χρεώνει έξτρα;

Σε μία αποκάλυψη που θα συζητηθεί προβαίνουν οι New York Times, με την αμερικανική εφημερίδα να αναφέρει ότι τα δύο Boeing που έπεσαν σε Αιθιοπία και Ινδονησία δεν είχαν δύο συγκεκριμένα συστήματα ασφαλείας, τα οποία η εταιρεία δεν συμπεριλαμβάνει στις βασικές προδιαγραφές, αλλά τα πουλάει ως επιπρόσθετα.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα των NYT οι πιλότοι στις πτήσεις σε Αιθιοπία και Ινδονησία δεν είχαν στη διάθεσή τους στα πιλοτήρια δύο βασικά εργαλεία. Ο λόγος είναι πως η Boeing χρεώνει έξτρα τις αεροπορικές εταιρείες για να τα εγκαταστήσει.

Η πρακτική αυτή δεν είναι σπάνια στα συμβόλαια που υπογράφουν οι κατασκευάστριες εταιρείες με τις αεροπορικές. Συνήθως πρόκειται για εξαρτήματα που σχετίζονται με λόγους αισθητικής ή πολυτέλειας, όμως σε ορισμένες περιπτώσεις αφορούν στα συστήματα επικοινωνίας, πλοήγησης και ασφάλειας.

Αρκετές αεροπορίες, ιδιαίτερα χαμηλού κόστους μεταφορείς, όπως η Indonesia Lion Air, επιλέγουν να μην τα αγοράσουν και οι ελεγκτικές αρχές δεν θα απαιτούν.

Τώρα, μετά από δύο τραγικά δυστυχήματα που κόστισαν τη ζωή σε πολλούς ανθρώπους η Boeing αναμένεται να ενσωματώσει ένα από τα δύο αυτά εργαλεία στην στάνταρ εκδοχή των αεροπλάνων της.

Η πραγματική αιτία για τις συντριβές δεν έχει γίνει ακόμη γνωστή, όμως, σύμφωνα με τους New York Times, οι ερευνητές εξετάζουν το ενδεχόμενο το νέο λογισμικό της εταιρείας να ευθύνεται για τις τραγωδίες.

Ομοσπονδιακοί δικαστές ερευνούν την πορεία κατασκευής του Boeing 737 Max, σύμφωνα με πηγή των NYT. Στο πλαίσιο της έρευνας, μάλιστα, το FIB προσφέρει τις υπηρεσίες του στο αμερικανικό υπουργείο Μεταφορών.

Το υπουργείο Δικαιοσύνης, πάντως, ούτε επιβεβαιώνει ούτε αρνείται την ύπαρξη αυτών των ερευνών, ενώ η Boeing αρνήθηκε να σχολιάσει το δημοσίευμα.

Το λογισμικό του αεροπλάνου παίρνει στοιχεία από δύο συσκευές που καθορίζουν σε τι ποσοστό η μύτη του αεροπλάνου δείχνει προς τα πάνω ή κάτω σε σχέση με τον αέρα.

Όταν το σύστημα εντοπίσει ότι το αεροπλάνο είναι σε επικίνδυνη θέση τότε αυτόματα κατεβάζει προς τα κάτω τη μύτη του αεροπλάνου.

Τα έξτρα «εργαλεία» της Boeing, σύμφωνα με τους New York Times, θα μπορούσαν να βοηθήσουν τους πιλότους να εντοπίσουν τέτοιου είδους αναταράξεις. Το ένα καταγράφει τις ενδείξεις σε μια οθόνη, ενώ το δεύτερο ενεργοποιείται εάν κάποιοι από τους αισθητήρες δεν είναι στη σωστή ισορροπία.

Η Boeing, σύμφωνα με άτομο που γνωρίζει τις διαδικασίες αναβάθμισης, αναμένεται να ενσωματώσει το λογισμικό στα νέα 737 Max.

Σχετικά Νέα