Στροφή και στα ελικοφόρα αεροσκάφη – Tα πλεονεκτήματά τους

Μπορεί τα πανάκριβα και υπερσύγχρονα νέας γενιάς μαχητικά όπως το F-35, το KF-21, το J-20 ή το Su-57 και λίγο παλαιότερα όπως τα F-22, Su-35, Rafale, Eurofighter, Grippen που εκσυγχρονίζονται να είναι η αιχμή του δόρατος των σύγχρονων πολεμικών αεροποριών, όμως με την ένταξη στο σύγχρονο πεδίο μάχης, φτηνών UAV και UCAV (οπλισμένων) καθώς και αντίστοιχων πυραυλικών συστημάτων, κρίνεται απαραίτητη η αναζήτηση άλλων φθηνών τρόπων αντιμετώπισης των απειλών.

Γράφει ο Χρήστος Καρδαμπίκης

Για παράδειγμα η αναχαίτιση ενός τουρκικού Bayraktar από ένα ελληνικό μαχητικό F-16 έχει δυσανάλογο οικονομικό κόστος, καθώς η πτήση του drone στοιχίζει μερικά εκατοντάδες ευρώ ανά ώρα, ενώ το μαχητικό πάνω από 10.000 ευρώ ανά ώρα. Έτσι είναι προφανής το οικονομικό αντίκτυπο ανάμεσα στους δύο δρώντες. Αντίστοιχα παραδείγματα μπορούν να αναζητηθούν στη Υεμένη, όπου οι Χούτι με φθηνά μέσα έχουν επιφέρει σημαντικά πλήγματα στην Σαουδική Αραβία των σύγχρονων οπλικών συστημάτων.

Οπότε αναζητούνται άλλοι φθηνότεροι τρόποι αντιμετώπισης των φθηνών απειλών. Στο πλαίσιο αυτών είναι η χρήση ελικοφόρων αεροσκαφών που μέχρι τώρα είχαν άλλες χρήσεις (εκπαιδευτικά) προσαρμοσμένα στο σύγχρονο περιβάλλον.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες στις αρχές του μήνα έθεσαν σε υπηρεσία το πρώτο ελαφρύ επιθετικό αεροσκάφος το AT-6E Wolverine. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα αναβαθμισμένο εκπαιδευτικό Τ-6 Texan II που διαθέτει και η ελληνική Πολεμική Αεροπορία.

Το συγκεκριμένο ελικοφόρο έχει βελτιωμένα ηλεκτρονικά και εξοπλισμό και αυξημένη ικανότητα μεταφοράς εξωτερικού φόρτου καθώς και εξωτερικές δεξαμενές, ατρακτίδια και σύστημα FLIR.

Μάλιστα η USAF θα παραλάβει έναν αριθμό 200-300 αεροσκαφών, για διάφορες αποστολές.

Το νέο ουσιαστικά αεροσκάφος θα μπορεί να επιτελέσει διάφορες αποστολές σε ένα περιβάλλον που θα θυμίζει τα μαχητικά περίπου στο τέλος του Β΄ΠΠ στην Ευρώπη.

Το AT-6E Wolverine της Textron δεν είναι το μοναδικό ελαφρύ μαχητικό, καθώς υπάρχει και το βραζιλιάνικο EMB 314 (ή A-29) Super Tucano, της Embraer υπηρετεί σε πολλές αεροπορίες σε Ασία, Αφρική και Νότια Αμερική. Υπάρχουν ωστόσο και ελαφριά μαχητικά jet αλλά σε αυτές τις περιπτώσεις το κόστος είναι δυσανάλογο των αποτελεσμάτων.

H γειτονική μας Τουρκία διαθέτει δύο ελικοφόρα εκπαιδευτικά τα οποία εξετάζει ως ελαφρύ μαχητικό το Hürkuş (εγχώριας κατασκευής) και το KT-1 (κατασκευής Ν.Κορέας), όμως επενδύσει στα UAV και UCAV drones και στο ναυτικό της πρόγραμμα ελέω της “γαλάζιας πατρίδας”, ενώ προσπαθεί να βρει λύση και για νέο μαχητικό, μετά την αποπομπή της από το F-35.

Τα ελαφριά μαχητικά μπαίνουν και αυτά σε ένα σύγχρονο και συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον που ξεκινά από τους δορυφόρους και το διάστημα, τα δίκτυα-επικοινωνίες και μαζί με τα πυραυλικά συστήματα, τα σύγχρονα συστήματα σε ξηρά, θάλασσα και αέρα και τα μη επανδρωμένα κάθε είδους και φτάνει έως το σύγχρονο οπλίτη.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα