Site icon The Indicator

Στρατηγικό Marketing: Οι κρίσιμες αποφάσεις που καθορίζουν την επιτυχία σου

Το marketing που δεν φέρνει πελάτες είναι χαμένο marketing. Το να επενδύεις σε διαφημίσεις και καμπάνιες χωρίς στρατηγική είναι σαν να πετάς χρήματα στη φωτιά. Θέλεις να δεις μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα, σταθερή ροή πελατών και αύξηση εσόδων;

Γράφει ο *Τάσος Δουκέρης

Αυτές είναι οι 5 πιο κρίσιμες αποφάσεις που πρέπει να πάρεις σωστά – αλλιώς, καταδικάζεις την επιχείρησή σου.

Απόφαση #1: Σε Ποιον Πουλάς – Και Σε Ποιον Όχι

Αν προσπαθείς να πουλήσεις σε όλους, δεν πουλάς σε κανέναν. Οι πιο δυνατές επιχειρήσεις έχουν ξεκάθαρο target audience (στόχο αγοράς). Αν δεν ξέρεις ποιος είναι ο ιδανικός πελάτης σου, το marketing σου είναι καταδικασμένο να αποτύχει.

Πώς να το διορθώσεις:

– Χτίσε ένα “buyer persona” (προφίλ πελάτη) με ηλικία, ενδιαφέροντα, ανάγκες και συνήθειες.

– Μάθε τι προβλήματα έχει και κάνε το brand σου τη λύση του.

– Διαχώρισε την αγορά σου – Δεν χρειάζεται να μιλάς σε όλους, αλλά στους σωστούς.

 Tip: Χρησιμοποίησε δεδομένα ανάλυσης από εργαλεία όπως το Google Analytics και το Facebook Insights για να καταλάβεις καλύτερα το κοινό σου.

Απόφαση #2: Ποια Είναι Η Μοναδική σου Πρόταση Αξίας (USP)

Γιατί να επιλέξει κάποιος εσένα και όχι τον ανταγωνιστή σου; Αν δεν μπορείς να απαντήσεις με μία φράση, το brand σου είναι αδύναμο.

Πώς να το διορθώσεις:

– Βρες το Unique Selling Proposition (USP) σου – Ποιο είναι το μεγαλύτερο πλεονέκτημά σου;

– Εστίασε σε αυτό που σε κάνει μοναδικό και μην προσπαθείς να μοιάσεις στον ανταγωνισμό.

– Μην πουλάς χαρακτηριστικά – πουλάς αποτελέσματα. Οι πελάτες δεν αγοράζουν προϊόντα, αγοράζουν λύσεις.

 Παράδειγμα: Αν πουλάς γυαλιά ηλίου, μην πεις “Προσφέρουμε πολωτικούς φακούς”, αλλά “Προστατεύουμε τα μάτια σου από πονοκεφάλους και κόπωση, για ατελείωτες ώρες στον ήλιο χωρίς ενοχλήσεις”.

Απόφαση #3: Ποιο Κανάλι Είναι το “Χρυσό” για Σένα;

Δεν χρειάζεται να είσαι παντού – χρειάζεται να είσαι εκεί που έχει αποτέλεσμα.

Πώς να το διορθώσεις:

– Ανάλυσε τα δεδομένα σου και βρες ποιο κανάλι φέρνει τους περισσότερους πελάτες.

– Επένδυσε εκεί που έχει απόδοση – Το Instagram μπορεί να είναι άχρηστο αν το κοινό σου είναι επιχειρηματίες που βρίσκονται στο LinkedIn.

– Απόφυγε τη διάσπαση – Λίγα κανάλια, σωστή στόχευση, μεγάλη απόδοση.

Παράδειγμα: Μια εταιρεία e-commerce αύξησε τις πωλήσεις της κατά 350% όταν εστίασε στο email marketing αντί να διασπείρει budget (προϋπολογισμό) σε Facebook & Google Ads.

Απόφαση #4: Χτίζεις Σχέση ή Κυνηγάς Μόνο Πωλήσεις;

Το marketing δεν τελειώνει στην πώληση – εκεί αρχίζει. Οι επιτυχημένες επιχειρήσεις δεν κυνηγούν απλά νέους πελάτες. Δημιουργούν πιστούς πελάτες.

Πώς να το διορθώσεις:

– Φτιάξε ένα σύστημα “loyalty” (πίστης) – Πώς θα ξαναγοράσουν από σένα;

– Χρησιμοποίησε email marketing για να κρατάς επαφή.

– Δημιούργησε κοινότητα – Όταν οι πελάτες σου σε νιώθουν δικό τους brand, επιστρέφουν.

 Στατιστικό: Ένας επαναλαμβανόμενος πελάτης είναι 5 φορές πιο κερδοφόρος από έναν νέο πελάτη.

Απόφαση #5: Μετράς την Επιτυχία σου;

Το marketing δεν είναι διαίσθηση – είναι αριθμοί.

Πώς να το διορθώσεις:

– Βάλε Key Performance Indicators (KPIs) – Δείκτες Κύριας Απόδοσης σε κάθε καμπάνια σου.

– Μετράς conversion rates (ποσοστά μετατροπής), customer acquisition cost (κόστος απόκτησης πελάτη), ROI (Απόδοση Επένδυσης); Αν όχι, πετάς χρήματα.

– Χρησιμοποίησε εργαλεία analytics (αναλυτικά εργαλεία) όπως το Google Analytics & Facebook Pixel.

 Tip: “Ό,τι δεν μετριέται, δεν βελτιώνεται” – Αν δεν ξέρεις τι δουλεύει, πώς θα το βελτιώσεις;

Case Study: Από Ανώνυμη Επιχείρηση σε Market Leader

Πριν: Ελληνική startup e-commerce με 3.000€ τζίρο/μήνα, χωρίς ξεκάθαρη στρατηγική marketing.  Μετά: 24 μήνες αργότερα, 150.000€ τζίρο/μήνα με στρατηγική στόχευση, δυνατό USP & σωστή διαχείριση καναλιών.

Πώς το πέτυχαν;

– Εστίασαν σε συγκεκριμένο κοινό (όχι σε όλους).

– Δημιούργησαν μοναδική πρόταση αξίας (USP).

– Ανακάλυψαν το κανάλι που είχε την καλύτερη απόδοση και το απογείωσαν.

– Έφτιαξαν δυνατό σύστημα επαναλαμβανόμενων πελατών.

-Μετρούσαν κάθε βήμα και βελτίωναν συνεχώς τα αποτελέσματα.

FAQ – Συχνές Ερωτήσεις

*Τάσος Δουκέρης:

Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων-Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αρθρογράφος-Αντιπρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Λογιστών-Οικονομολόγων

Exit mobile version