Site icon The Indicator

Σοκολάτα Ντουμπάι: Πώς η λιγούρα μίας εγκύου δημιούργησε το πιο viral γλυκό της χρονιάς

Η ιστορία πίσω από το viral γλυκό της χρονιάς ξεκινά από μία απλή λιγούρα. Το 2021, η Σάρα Χαμούντα, Βρετανοαιγύπτια που ζούσε στο Ντουμπάι, βρισκόταν σε μία ιδιαίτερη περίοδο της ζωής της, την εγκυμοσύνη της. Η επιθυμία για γεύσεις που της θύμιζαν τα παιδικά της χρόνια, όπως ταχίνι, φιστίκι και το τραγανό κανταΐφι, στάθηκε η αφορμή για τη δημιουργία ενός μοναδικού επιδορπίου. Από αυτή την απλή ανάγκη προέκυψε το Can’t Get Knafeh of It, ένα σοκολατένιο «επιδόρπιο-μπάρα» που συνδυάζει την ανατολίτικη παράδοση με τη δυτική αισθητική και γεύση, γνωστό και ως «σοκολάτα Ντουμπάι».

Το 2022, η Σάρα και ο σύζυγός της, Γεζέν Αλάνι, ίδρυσαν την FIX Chocolatier, με σκοπό να συνδυάσουν τις πολιτιστικές τους ρίζες. «Δημιουργήσαμε το προϊόν αυτό εμπνευσμένοι από τις κουλτούρες μας, μεγαλώσαμε στο Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά ζούμε στο Ντουμπάι εδώ και δέκα χρόνια», αναφέρει ο Αλάνι.

Η μπάρα σοκολάτας που αναβιώνει την παράδοση, συνδυάζοντας σοκολάτα γάλακτος, γέμιση φιστικιού και ταχινιού και τραγανό φύλλο, δεν είναι διαθέσιμη στα καταστήματα. Πωλείται αποκλειστικά μέσω της εφαρμογής delivery σε συγκεκριμένες ώρες και περιορισμένη ποσότητα. Αυτή η στρατηγική ενίσχυσε τον μύθο της αποκλειστικότητας, καθιστώντας την απλησίαστη για πολλούς. Η τιμή της φτάνει τις 15 λίρες και οι παραγγελίες εξαντλούνται σε ελάχιστο χρόνο.

Σύμφωνα με το BBC, η επιτυχία της FIX Chocolatier οφείλεται εν μέρει στην πλατφόρμα TikTok. Η influencer Maria Vehera ανέβασε βίντεο όπου δοκιμάζει τη μπάρα, το οποίο έγινε viral με σχεδόν 7 εκατομμύρια likes. Η εντυπωσιακή εμφάνιση του γλυκού, με τις έντονες πορτοκαλί και πράσινες πιτσιλιές πάνω στη σοκολάτα, σε συνδυασμό με την τραγανή υφή του, το καθιστούν ιδανικό για τα social media.

Η «τρέλα» του Dubai chocolate, όπως ονομάζεται τώρα, εξαπλώθηκε γρήγορα και εκτός των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων. Σούπερ μάρκετ στη Βρετανία, όπως τα Waitrose, Lidl και Morrisons, άρχισαν να προσφέρουν τις δικές τους εκδοχές της μπάρας, με ορισμένες αλυσίδες να θέτουν περιορισμό στις αγορές. Η Lindt κυκλοφόρησε τη δική της μπάρα με τιμή 10 λίρες, ενώ η Lidl τη διαθέτει στα 4,99.

Ωστόσο, οι δημιουργοί του αυθεντικού προϊόντος προειδοποιούν: οι απομιμήσεις δεν είναι ούτε κοντά στην αυθεντική γεύση και υφή. Η αυθεντική μπάρα FIX είναι σχεδόν διπλάσια σε πάχος, χρειάζεται να διατηρείται στο ψυγείο και έχει περιορισμένη διάρκεια ζωής, όπως τα περισσότερα φρέσκα γλυκά. «Οι απομιμήσεις μάς πληγώνουν. Ο κόσμος νομίζει ότι δοκίμασε το δικό μας προϊόν, αλλά στην πραγματικότητα έχει γευτεί κάτι τελείως διαφορετικό», λέει ο Αλάνι.

Η Σάρα Χαμούντα εξηγεί τη δημιουργία του γλυκού με τα λόγια της: «Ο στόχος ήταν να αποδώσω τη γεύση του κανταϊφιού που έφτιαχνε η μητέρα μου, με τον δικό μου τρόπο. Η υφή, το “κρακ” του φύλλου, το φιστίκι – έπρεπε να είναι τέλεια.»

Από τις πρώτες έξι παραγγελίες την ημέρα, το ζευγάρι έχει φτάσει να εξυπηρετεί 500 παραγγελίες καθημερινά, με μια ομάδα 50 ατόμων. Παρά τις αυξανόμενες πωλήσεις, παραμένουν πιστοί στην ποιότητα. «Όλα φτιάχνονται στο χέρι, ακόμη και τα φιστίκια τα διαλέγουμε και τα επεξεργαζόμαστε μόνοι μας», εξηγεί ο Αλάνι.

Παρά την αρχική λιγούρα, η FIX Chocolatier κατάφερε να μετατρέψει μια αυθόρμητη επιθυμία σε ένα παγκόσμιο brand, αποδεικνύοντας πως ακόμα και τα πιο απλά πράγματα μπορούν να εξελιχθούν σε γλυκά success stories με τη σωστή δόση δημιουργικότητας και επιμονής. Το Can’t Get Knafeh of It δεν είναι απλώς μια σοκολάτα, αλλά ένα πολιτισμικό φαινόμενο που έχει κλέψει τις καρδιές των απανταχού λάτρεις των γλυκών.

Exit mobile version