Σημαντικές απώλειες για το άτμισμα στην Ελλάδα

Σημαντικές απώλειες καταγράφει ο κλάδος των ατμιστικών προϊόντων, παρά το γεγονός ότι από την έναρξη της οικονομικής ύφεσης το 2010 εμφάνισε σημάδια ανάπτυξης.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του Συνδέσμου Ελληνικών Επιχειρήσεων Προϊόντων Ατμίσματος (ΣΕΕΠΑ), η αυστηρότατη εφαρμογή της Ευρωπαϊκής Οδηγίας για το άτμισμα σε συνδυασμό με το Φόρο Κατανάλωσης που επιβλήθηκε από την 1/1/2017 κατάφεραν καίριο πλήγμα στην πορεία του κλάδου. Eτσι, παρά το γεγονός ότι σήμερα οι ατμιστές είναι περισσότεροι απ’ ότι στο παρελθόν η αγορά έχει συρρικνωθεί στα επίπεδα του 2012.

Η αγορά ζητάει από την πολιτεία να καταργήσει τον Φόρο Κατανάλωσης, όπως και τις διατάξεις που θεσπίστηκαν από την προηγούμενη κυβέρνηση. Επίσης, να υλοποιήσει άμεσα τον 4ο Πυλώνα του Εθνικού Σχεδίου Δράσης ενάντια στον Καπνό, ώστε να χρησιμοποιήσει αποτελεσματικά το Άτμισμα για τη μείωση των καπνιστών στην Ελλάδα.

Για την πορεία του κλάδου και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει μιλούν τρεις εκπρόσωποι της αγοράς ατμιστικών προϊόντων.

Από τη NOBACCO, ο Μάρκος Μαρκόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος ανέφερε ότι: «Κάθε χρόνο είχαμε μια ανάπτυξη της τάξης του 30% στο δίκτυο πωλήσεων καθώς και στον κύκλο εργασιών. Όταν εφαρμόστηκε ο Φόρος Κατανάλωσης δεν υπήρχε ούτε ΚΑΔ για το ηλεκτρονικό τσιγάρο, καθιέρωσαν τον ΚΑΔ 14 μήνες μετά την εφαρμογή του Φόρου. Αποτέλεσμα ήταν η εκτίναξη του μαύρου εμπορίου (λαθρεμπορίου) από επιχειρήσεις άγνωστες στις Αρχές αφού δεν υπήρχε γνώση ούτε για το ποιος εισάγει ούτε για το ποιος πουλάει ατμιστικά προϊόντα.

Χάθηκαν δεκάδες εκατομμύρια σε ΦΠΑ εξαιτίας της μαύρης αγοράς για να εισπραχθούν συνολικά μόλις 15 εκατομμύρια Φόρου Κατανάλωσης σε 3 έτη, παρότι είχε προϋπολογισθεί ποσό 20 εκατομμυρίων ετησίως. Σε όλη την Ευρώπη, η Ευρωπαϊκή Οδηγία για το Άτμισμα έγινε Εθνική νομοθεσία σε κάθε κράτος μέλος άπαξ και παραμένει. Στην Ελλάδα, θεσπίστηκε το 2016 και αναγκαστήκαμε 2 φορές να προσβάλουμε στο ΣτΕ και το νόμο και τις ψευδο-ερμηνευτικές Εγκυκλίους που αυστηροποιούσαν σε παράλογα επίπεδα τους όρους κυκλοφορίας στην αγορά και μας μετέτρεπαν σε χώρα με χειρότερες απαγορεύσεις ακόμα και από τη Βόρεια Κορέα.».

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα