Σφακιανάκης: Επιστροφή στην κερδοφορία και… έξοδος από το Χ.Α.

Κερδοφορία σε προ φόρων επίπεδο έπειτα από μια δεκαετία διαδοχικών ζημιογόνων χρήσεων εμφάνισε ο Όμιλος Σφακιανάκη, ως αποτέλεσμα της ενοποίησης των αποτελεσμάτων της θυγατρικής εταιρείας ταχυμεταφορών Speedex, αλλά και της βελτίωσης των δραστηριοτήτων της Suzuki και των βραχυχρόνιων/μακροχρόνιων μισθώσεων αυτοκινήτων στο σκέλος της μητρικής.

Η Σφακιανάκης που αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους “παίκτες” της εγχώριας αγοράς εισαγωγής και εμπορίας οχημάτων, με σημαντική δραστηριότητα στον κλάδο μίσθωσης αυτοκινήτων και των ταχυμεταφορών (Speedex) και με δραστηριότητα στο εξωτερικό (Βουλγαρία, ΠΓΜΔ, Κύπρο) πέτυχε προ 12μήνου να συμφωνήσει με τις πιστώτριες τράπεζες για την αναδιάρθρωση των δανείων της, έπειτα από μακροχρόνιες διαπραγματεύσεις. Εταιρεία και τράπεζες (Alpha, Eurobank, Πειραιώς, Εθνική και Αττικής) υπέγραψαν σύμβαση κοινού ομολογιακού δανείου για ποσό 282,9 εκατ., με την οποία αναχρηματοδοτήθηκαν τα δάνειά της.

Η αναδιάρθρωση του συνόλου του δανεισμού, σε συνδυασμό με την εφαρμογή ενός εκτεταμένου πλάνου αναδιοργάνωσης που υλοποιείται τα τελευταία χρόνια, αλλά και η ενοποίηση της Speedex, επέτρεψαν στον όμιλο να επιστρέψει σε προ φόρων κερδοφορία έπειτα από 10 οικονομικές χρήσεις. Συγκεκριμένα, ο Όμιλος εμφάνισε κέρδη προ φόρων 1,7 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 3,9 εκατ. το 2017. Σε επίπεδο εταιρείας, οι ζημιές προ φόρων του 2018 περιορίστηκαν σε 2 εκατ. έναντι 5,2 εκατ. το 2017. Με βάση τα ανακοινωμένα αποτελέσματα του 2018, εμφανίζονται στον όμιλο ζημιές εις νέον 102 εκατ. ευρώ, ενώ το σύνολο της καθαρής θέσης είναι αρνητικό κατά 74,2 εκατ. ευρώ.

Σε επίπεδο πωλήσεων για τον Όμιλο, ανήλθαν 359,6 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 22,5% σε σχέση με τις πωλήσεις των 293,6 εκατ. του 2017. Αντίστοιχα, οι πωλήσεις της εταιρείας ανήλθαν σε 300,6 εκατ. σημειώνοντας αύξηση κατά 11,6%  (269,4 εκατ. το 2017). Σύμφωνα με τη διοίκηση, η ενίσχυση του κύκλου εργασιών της εταιρείας οφείλεται κυρίως σε αύξηση των πωλήσεων του κλάδου Suzuki, στην άνοδο των ταξινομήσεων νέων οχημάτων που επηρέασε θετικά τις πωλήσεις του κλάδου λιανικής και στην αύξηση των εσόδων από τις βραχυχρόνιες / μακροχρόνιες μισθώσεις.

Δημόσια πρόταση

Η Σφακιανάκης βρίσκεται ήδη σε τροχιά εξόδου από το Χρηματιστήριο, έπειτα από την υποβολή υποχρεωτικής δημόσιας πρότασης για την απόκτηση ποσοστού 8,08% των κοινών ονομαστικών μετοχών που ο βασικός μέτοχος, Σταύρος Τάκη, δεν κατέχει. Με δεδομένο ότι το 91,92% του μετοχικού κεφαλαίου και των δικαιωμάτων ψήφου της εταιρείας βρίσκεται ήδη στον έλεγχο της Σφακιανάκης Συμμετοχών και του Σταύρου Τάκη, η πορεία προς την έξοδο θεωρείται διαδικαστικού χαρακτήρα.

Τυπικά, μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας του δικαιώματος εξαγοράς, θα συγκληθεί Γενική Συνέλευση των μετόχων με θέμα τη λήψη απόφασης για τη διαγραφή των μετοχών από το Χ.Α. Κατόπιν λήψης της απόφασης από τη γ.σ. θα υποβληθεί προς την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς το σχετικό αίτημα διαγραφής.

Ο όμιλος Σφακιανάκης εκτός από την εμπορία αυτοκινήτων (μεταξύ άλλων Alfa Romeo, Dacia, Fiat, Ford, MINI, Nissan, Opel, Renault, Skoda, Volvo), εισάγει και εμπορεύεται αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες και ανταλλακτικά Suzuki (αλλά και φορτηγά Daf και λεωφορεία TEMSA, ανυψωτικά μηχανήματα διακίνησης φορτίων LINDE κ.ά.). Παράλληλα, δραστηριοποιείται στον κλάδο της μίσθωσης αυτοκινήτων μέσω της Executive Lease A.E., στις μεσιτείες ασφαλειών (Executive Insurance Brokers), την εισαγωγή και εμπορία ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών καθώς και την παροχή υπηρεσιών ταχυμεταφορών (Speedex, στην οποία κατέχει πλέον τον πλήρη έλεγχο).

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα