Σε πλήρη εξέλιξη το επενδυτικό πλάνο του λιμανιού Θεσσαλονίκης

Σε κόμβο συνδυασμένων μεταφορών στη Νοτιοανατολική, Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη φιλοδοξεί να εξελιχθεί το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, επιταχύνοντας έργα υποδομών, διασύνδεσης και ψηφιακού μετασχηματισμού.

Ο έκτος προβλήτας
Σε πρώτο πλάνο βρίσκεται φυσικά το mega project του έκτου προβλήτα. Το δεύτερο στάδιο του σχετικού διαγωνισμού, κατά το οποίο υποβλήθηκαν δεσμευτικές οικονομικές και τεχνικές προσφορές από πέντε υποψήφια σχήματα, έχει ολοκληρωθεί και αναμένεται να αναδειχθεί ο οριστικός ανάδοχος του έργου για να ξεκινήσουν οι εργασίες.

Η υλοποίηση, αλλά και η ολοκλήρωση του εν λόγω έργου, συμβάλλει ουσιαστικά στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη με ποικίλα και πολλαπλασιαστικά οφέλη σε τοπικό και εθνικό επίπεδο.

Βάσει του χρονοδιαγράμματος, η ολοκλήρωσή του ορίζεται σε 36 μήνες από την έναρξη των εργασιών, σηματοδοτώντας την ουσιαστική αναβάθμιση της ανταγωνιστικότητας του λιμένα της Θεσσαλονίκης καθώς:

– Επιτρέπει τη μέγιστη δυνατή αξιοποίηση του συγκριτικού ανταγωνιστικού του πλεονεκτήματος, δηλαδή της εγγύτητας με τις αγορές της Νοτιοανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης, καθώς και με τα μεγάλα διευρωπαϊκά δίκτυα αυτοκινητόδρομων και σιδηροδρόμων.
– Αναβαθμίζει περεταίρω τη θέση του λιμανιού στην παγκόσμια λιμενική βιομηχανία και στον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας.
– Αυξάνει σημαντικά τη χωρητικότητα του λιμανιού.
-Δίνει τη δυνατότητα απευθείας εξυπηρέτησης πλοίων κύριων γραμμών (Ultra Large Container Vessels) χωρητικότητας 24.000 TEUs.
Έμφαση στις μεταφορές

Την ίδια ώρα, προχωρούν και τα έργα συνδεσιμότητας του λιμανιού με το εθνικό οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο, τα οποία εκτιμάται πως θα έχουν ολοκληρωθεί παράλληλα με την επέκταση του έκτου προβλήτα. Πρόκειται για επενδύσεις που ενισχύουν το χαρακτήρα συνδυασμένων μεταφορών στο λιμάνι.

Ειδικότερα, μέσα στο καλοκαίρι έπεσαν οι υπογραφές για τη σύνδεση με τους οδικούς άξονες ΠΑΘΕ και Εγνατία Οδό. Παράλληλα, μέσω του ανταγωνιστικού διαλόγου, κινούνται οι διαδικασίες για τη σύνδεση του έκτου προβλήτα με την υφιστάμενη σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει τον σταθμό διαλογής Θεσσαλονίκης με τον εμπορικό σταθμό και το λιμένα.

Υπενθυμίζεται ότι στα τέλη του 2020 ο ΟΛΘ ίδρυσε το πρώτο dry port στη Σόφια. Έτσι, από τον Ιανουάριο του 2021 το λιμάνι παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις εμπορευματικών μεταφορών και εφοδιαστικής αλυσίδας μέσω της απευθείας σιδηροδρομικής σύνδεσης με το dry port της Βουλγαρίας.

Αναβάθμιση εξοπλισμού
Παράλληλα, η διοίκηση του λιμένα επιταχύνει το πρόγραμμα αναβάθμισης του εξοπλισμού και κατ’ επέκταση των παρεχόμενων υπηρεσιών στις εταιρείες που εξυπηρετούνται από αυτό.

Προς αυτήν την κατεύθυνση, έχει ήδη προμηθευτεί:

– 12 Straddle Carriers με δυνατότητα στοιβασίας container σε 3 επίπεδα καθ’ ύψος
– 1 Mobile Harbor Crane μέγιστης ανυψωτικής ικανότητας 144 τόνων
– 2 STS Cranes (γερανογέφυρες) ειδικά σχεδιασμένα για το λιμάνι

Ψηφιακή “ρότα”
Φυσικά, το λιμάνι δε θα μπορούσε παρά να δώσει προτεραιότητα και σε έργα ψηφιακού χαρακτήρα.

Προς αυτήν την κατεύθυνση, υλοποιούνται επενδύσεις σε “έξυπνες” και προηγμένες τεχνολογίες για την ψηφιοποίηση των συστημάτων και την παροχή αποτελεσματικών, αξιόπιστων, ποιοτικών και ανταγωνιστικών υπηρεσιών με απλουστευμένες διαδικασίες.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα