Σαρώνει το ηλεκτρονικό εμπόριο: 8 στους 10 καταναλωτές στράφηκαν στα e-shops λόγω πανδημίας και περιοριστικών μέτρων

Ισχυρά «αντισώματα» έχει αναπτύξει το ηλεκτρονικό εμπόριο απέναντι στον κορονοϊό, καθώς το 79% των Ελλήνων καταναλωτών στράφηκαν στα online καταστήματα για τις αγορές τους. Μάλιστα, τώρα χρησιμοποιούν το κανάλι αυτό ως και 2-3 φορές πιο συχνά από αυτούς που δεν έχουν επηρεαστεί από την πανδημία.

Σύμφωνα με έρευνα της Nielsen, στη χώρα μας περίπου 7 στους 10 διαδικτυακούς καταναλωτές (68%) επηρεάστηκαν κατά κάποιον τρόπο από την παγκόσμια πανδημία, με αποτέλεσμα τη μείωση του εισοδήματός τους ή την αντιμετώπιση ζητημάτων υγείας γι’ αυτούς, τις οικογένειες ή τους φίλους τους.

Με το δεύτερο κύμα αυστηρών περιοριστικών μέτρων και το πλήρες κλείσιμο των επιχειρήσεων ή και την παρατεταμένη υπολειτουργία μέσω εναλλακτικών μεθόδων click away, click in shop το προηγούμενο διάστημα, τα διαδικτυακά κανάλια έχουν γίνει βασικό σημείο αγορών για όλους τους καταναλωτές και κυρίως γι’ αυτούς που έχουν επηρεαστεί από την πανδημία.

Σχεδόν το 1/5 των ερωτηθέντων απάντησε ότι άρχισε να ψωνίζει διαδικτυακά πριν από λιγότερο από ένα χρόνο, ενώ δίνει τη δυνατότητα για έρευνα, σύγκριση τιμών και αναζήτηση για προσφορές μέσα από το ασφαλές περιβάλλον των σπιτιών.

Σούπερ χρήστες

«Οι καταναλωτές που έχουν επηρεαστεί από την πανδημία είναι και αυτοί που για συγκεκριμένες προϊοντικές κατηγορίες έχουν γίνει «σούπερ χρήστες» των διαδικτυακών αγορών χρησιμοποιώντας τις διαδικτυακές δυνατότητες στο έπακρο. Προϊόντα ομορφιάς μέχρι και καθαριστικά σπιτιού είναι ενδεικτικά κατηγορίες που αγοράζονται σε σημαντικά μεγαλύτερο βαθμό από τους καταναλωτές που έχουν επηρεαστεί από την πανδημία, ενώ το φυσικό κανάλι εξακολουθεί να βρίσκεται στις προτιμήσεις αυτών που δεν έχουν επηρεαστεί», αναφέρει η κ. Ντορίνα Φυντάνη, Consumer Insights Leader NielsenIQ.

Μάλιστα, έχει εκλείψει η αντίληψη που κυριαρχούσε το προηγούμενο διάστημα ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο θα κερδίσει πολύ περισσότερο έδαφος ανάμεσα στους εύπορους καταναλωτές. Στο πλαίσιο αυτό, οι χαμηλότερες τιμές είναι πλέον μεταξύ των τριών κορυφαίων λόγων για τη μετάβαση σε διαδικτυακές αγορές για το 66% των καταναλωτών.

Social media

Από δημογραφικής πλευράς, η πανδημία έχει διευρύνει το κοινό των διαδικτυακών αγορών σε δύο άκρα: μεγαλύτερες ηλικίες (56-65), καθώς και νέους (18-24). Οι τελευταίοι κερδίζουν σταδιακά οικονομική δύναμη και οι ανάγκες και οι προτιμήσεις τους είναι πιθανό να καθορίσουν το μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου στο σύνολό του. Για παράδειγμα, έχουν ήδη την τάση να υποστηρίζουν διαφορετικές μορφές επικοινωνίας με τους εμπόρους λιανικής πώλησης όσον αφορά στις προωθήσεις.

Ετσι, 6 στους 10 αγοραστές στην Ελλάδα έχουν ήδη αγοράσει μέσα από πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης και οι νεότερες ηλικιακές ομάδες παραμένουν η βασική κινητήρια δύναμη γι’ αυτό το κανάλι. Το facebook παραμένει η πιο δημοφιλής πλατφόρμα για την αγορά αγαθών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με το 52% των διαδικτυακών αγοραστών στη χώρα μας να χρησιμοποιεί το facebook γι’ αυτόν το σκοπό, το Instagram έχει γίνει η κορυφαία πλατφόρμα μεταξύ της νεότερης γενιάς (18-24 ετών) – σχεδόν το ήμισυ (49%) των ερωτηθέντων σε αυτήν την ομάδα δηλώνει ότι χρησιμοποιεί το Instagram για αγορές στο Διαδίκτυο.

Οσον αφορά στις συσκευές που χρησιμοποιούν για να κάνουν τις αγορές τους, τα smartphones έχουν πλέον γίνει περισσότερο δημοφιλή από ότι τα λάπτοπ ή οι επιτραπέζιοι υπολογιστές. Το 62% των online καταναλωτών στην Ελλάδα χρησιμοποιεί smartphone για να κάνει τις αγορές του, έναντι 48% που χρησιμοποιεί φορητούς υπολογιστές, γεγονός που σημαίνει ότι είναι συνηθισμένοι να κάνουν αγορές εν κινήσει.

 Ποσοστό των διαδικτυακών αγοραστών ανά προϊοντική κατηγορία τους τελευταίους 3 μήνες

Κατηγορίες Επηρεασμένοι (%) Ανεπηρέαστοι (%)
Καθαριστικά προϊόντα σπιτιού 28 22
Βρεφικά προϊόντα 64 41
Ομορφιά 56 49
Μαλλιά & περιποίηση σώματος 42 31
Μη αλκοολούχα ποτά 25 19
Συσκευασμένα τρόφιμα 27 22
Αλκοολούχα ποτά 24 20
Ηλεκτρονικά 62 60
Μόδα 69 68

Πηγή: NielsenIQ

dynamic-hellas-gif

Σχετικά Νέα