Σαράντης: Κινήσεις για προστασία του περιθωρίου κέρδους στο β’ εξάμηνο

Με αυξήσεις τιμών σε επιλεγμένα προϊόντα καλείται να προστατεύσει ο όμιλος Σαράντη τα περιθώρια κέρδους του στο β’ εξάμηνο, οπότε και αναμένεται να εκδηλωθούν πιέσεις από τα αυξημένα κόστη παραγωγής λόγω των ανατιμήσεων σε πρώτες ύλες και υπηρεσίες μεταφορών.

Ο όμιλος, που ανακοίνωσε πρόσφατα περιθώριο EBITDA σε επίπεδο ρεκόρ (16%) επιχειρεί εξισορρόπηση λειτουργικών εξόδων. Επίσης, σε μια περίοδο που η επανεκκίνηση της αγοράς έχει οδηγήσει σε επανενεργοποίηση επενδυτικών πλάνων σε προωθητικές ενέργειες, κατευθύνει διαφημιστικές δαπάνες σε επιλεγμένες – στρατηγικής σημασίας κατηγορίες του προϊοντικού χαρτοφυλακίου του.

Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασαν στελέχη της εταιρείας στο πλαίσιο conference call για τα αποτελέσματα α’ εξαμήνου (στις 10.9.2021), το κύμα ανατιμήσεων δεν επηρέασε τα αποτελέσματα στο α’ εξάμηνο κυρίως λόγω αποθεματοποίησης σημαντικών ποσοτήτων πρώτων υλών, εξαιτίας της πανδημίας σε χαμηλές τιμές. Αυτό δεν θα επαναληφθεί στο β’ εξάμηνο. Εξάλλου, η διεθνής διαταραχή της εφοδιαστικής αλυσίδας έδωσε ήδη μηνύματα μέσω πιέσεων στην κερδοφορία της δραστηριότητας παραγωγής πλαστικών σακουλών του ομίλου στην Πολωνία.

Η συγκεκριμένη δραστηριότητα διαφέρει ως προς τη δυνατότητα άμεσης αντίδρασης για την προστασία του margin μέσω των τιμών των προϊόντων έναντι της διανομής στη μαζική αγορά των supermarket όπου η αντίδραση θεωρητικά μπορεί να είναι πιο άμεση, με μετακύληση μέρους του επιπλέον κόστους στις τιμές.

Πάντως οι όποιες αυξήσεις που επίκεινται δεν θα είναι οριζόντιες στο χαρτοφυλάκιο προϊόντων του ομίλου Σαράντη αλλά επιλεκτικές και ανάλογα με τον βαθμό επίδρασης των ανατιμήσεων πρώτων υλών (π.χ. πλαστικό, αλουμίνιο κ.α.) και υπηρεσιών logistics, όπως εξήγησε απαντώντας σε ερωτήσεις αναλυτών ο Κώστας Ροζακέας, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Οικονομικός Διευθυντής του ομίλου. Ανέφερε ότι δεν είναι απλή υπόθεση η μετακύληση των επιβαρύνσεων στις τελικές τιμές των προϊόντων προκειμένου να προστατευτούν τα περιθώρια κέρδους, καθώς εκτός των άλλων υπάρχουν συμβατικές υποχρεώσεις με πελάτες. Σημείωσε ότι έχουν ανοίξει σχετικές συζητήσεις αλλά δεν αναμένονται εξελίξεις πριν τα τέλη του έτους. Αρχές του 2022, με την διαπραγμάτευση των νέων συμβολαίων, αναμένονται διαφοροποιήσεις ενώ ρόλο αναμένεται να παίξει τότε και το διεθνές περιβάλλον.

Η διοίκηση του ομίλου δεν είναι σε θέση να κάνει προβλέψεις, αν και εκτιμά ότι θα συνεχίσει τις θετικές επιδόσεις μέχρι το τέλος της οικονομικής χρήσης, με ρυθμό ανάπτυξης κοντά στα επίπεδα του α’ εξαμήνου εάν δεν προκύψει κάποιο απρόοπτο με την πανδημία. Υπενθυμίζεται ότι στο α’ εξάμηνο ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 6,29% στα 195,24 εκατ. ευρώ, με αύξηση 7,88% στα ιδιοπαραγώμενα σήματα, που αντιστοιχούν στο 72,86% του τζίρου και με αύξηση 2,23% στα διανεμόμενα brands.

Στο επίκεντρο πάντως είναι η δραστηριότητα της Polipak στην Πολωνία, όπου βρίσκεται σε εξέλιξη επένδυση συνολικού ύψους 25 εκατ. ευρώ για περαιτέρω αυτοματοποιημένη διαδικασία παραγωγής σακουλών απορριμάτων. Οι επενδύσεις φέτος υπολογίζεται να ξεπεράσουν τα 16 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 12,5 εκατ. ευρώ για την επόμενη φάση χρηματοδότησης της επέκτασης του εργοστασίου και τα υπόλοιπα για επενδύσεις στις εγκαταστάσεις των Οινοφύτων στην Ελλάδα.

Οι πωλήσεις της Polipak, που αντιπροσωπεύουν τις πωλήσεις της κατηγορίας private label του ομίλου, παρουσίασαν αύξηση 5,33% στα 11,45 εκατ. ευρώ. Είναι το 5,87% του τζίρου του ομίλου και η μόνη κατηγορία που εμφάνισε πτώση 28,41% στα κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT).

Εν τω μεταξύ, ο όμιλος παραμένει προσηλωμένος στους βασικούς στόχους της στρατηγικής του, με έμφαση στην οργανική ή μέσω εξαγορών ενίσχυση της δραστηριότητάς του. Σύμφωνα με τα στελέχη του ομίλου είναι σε εξέλιξη συζητήσεις για δύο στόχους εξαγορών, χωρίς ωστόσο να δοθούν περαιτέρω πληροφορίες.

Η κερδοφορία
Όπως ανέφερε η Ελένη Παππά, Investor Relations & Corporate Communications Director του ομίλου Σαράντη, στο α’ εξάμηνο ο όμιλος εμφάνισε καθαρά κέρδη 19,5 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 25%. Τα περιθώρια κέρδους του ομίλου αυξήθηκαν σημαντικά χάρης στον έλεγχο των διαφημιστικών εξόδων και την εστίασή τους σε συγκεκριμένες ενέργειες. Υπενθυμίζεται ότι σε επίπεδο λειτουργικών κερδών EBITDA το περιθώριο διαμορφώθηκε σε 16,04% από 15,48% στο α’ εξάμηνο πέρυσι, σε επίπεδο EBIT (κερδών προ φόρων και τόκων) διαμορφώθηκε σε 12,75% από 12,12% και το περιθώριο καθαρού κέρδους αυξήθηκε σε 9,99% από 8,50% αντίστοιχα.

Τα έσοδα από το joint venture της Estee Lauder ανήλθαν σε 6,35 εκατ. ευρώ, με αύξηση 23,25% έναντι του α’ εξαμήνου του περασμένου έτους, ως αποτέλεσμα της επανεκκίνησης της αγοράς και της αυξημένης κατανάλωσης στο συγκεκριμένο κανάλι.

Εξαιρουμένων των εσόδων από συνδεδεμένες εταιρείες, το EBIT από τη δραστηριότητα στην Ελλάδα κατά το α’ εξάμηνο του 2021 ανήλθε σε 9,14 εκατ. ευρώ, με αύξηση 16,66% και το αντίστοιχο περιθώριο διαμορφώθηκε σε 13,20% από 11,58% πέρυσι. Στις ξένες αγορές, όπου ο όμιλος είναι αντιμέτωπος με συναλλαγματικές διαφορές, το EBIT αυξήθηκε κατά 1,52% και το περιθώριο EBIT διαμορφώθηκε σε 7,47% από 7,99% αντίστοιχα.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα