Σάλος για το Google Home που …στήνει «αυτί» και ηχογραφεί τους χρήστες του

Υπεργολάβοι που συνεργάζονται με τη Google άκουσαν ήχο που καταγράφηκε από τον εικονικό βοηθό Google Home – ακόμα και αρχεία που καταγράφηκαν χωρίς να έχει προηγηθεί χρήση της λέξης “ΟΚ, Google” με την οποία ενεργοποιείται το σύστημα – αναφέρει το βελγικό μέσο ενημέρωσης Vrt Nws.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η ειδησεογραφική ιστοσελίδα απέκτησε πρόσβαση σε πολλές ηχογραφήσεις, μερικές από τις οποίες δεν ξεκινούσαν με τη φράση ενεργοποίησης της Google. Οι ηχογραφήσεις αυτές περιέχουν προσωπικές συνομιλίες, επαγγελματικές τηλεφωνικές κλήσεις με ιδιωτικές πληροφορίες, αλληλεπιδράσεις μεταξύ παιδιών και γονέων, και άλλες ευαίσθητες πληροφορίες.

Σε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στο Fortuneη Google σημείωσε ότι οι εργαζόμενοί της κάνουν αυτές τις ακροάσεις για να βελτιώσουν το σύστημα.

Σύμφωνα με τον «γίγαντα» της αναζήτησης, οι χρήστες μπορούν να επιλέξουν να διαγράψουν τις ηχογραφήσεις τους και ο εικονικός βοηθός μπορεί να χρησιμοποιηθεί χωρίς την αποδοχή συμμετοχής στη «Δραστηριότητα φωνής και ήχου» (τη ρύθμιση που επιτρέπει στη Google να αποθηκεύει ήχο χρήστη).

Η Google δεν είναι η μόνη εταιρεία που επιτρέπει στους υπαλλήλους της να ακούν ηχητικές εγγραφές χρηστών.

Τον Απρίλιο, το Bloomberg ανέφερε ότι η Amazon άφηνε τους εργαζομένους της να ακούνε χρήστες του εικονικού βοηθού Alexa. Σύμφωνα με την Amazon, η συσκευή αρχίζει να καταγράφει ήχο μόνο αφότου ακούσει τη λέξη “Alexa”. Οι εργαζόμενοι της Amazon άκουγαν «μέχρι και 1.000 ηχητικά κλιπ ανά βάρδια» σε μια προσπάθεια βελτίωσης του εικονικού βοηθού, ανέφερε το δημοσίευμα.

Όπως και με την περίπτωση της Amazon, που φάνηκε να υπερβαίνει τα όρια συλλογής δεδομένων, ορισμένοι ειδικοί για την προστασία της ιδιωτικής ζωής ανησυχούν για τις ηχογραφήσεις της Google.

«Αυτή η συλλογή δεδομένων, όπως και το σχετικό περιστατικό με τους υπαλλήλους της Amazon που ακούγανε αρχεία του Alexa, δεν γίνεται κατά λάθος» δήλωσε ο Christo Wilson, καθηγητής επιστήμης των υπολογιστών στο Northeastern University.

«Και οι δύο εταιρείες θα συνεχίσουν να συλλέγουν και να αναλύουν ηχητικά δεδομένα κατ’ αυτόν τον τρόπο, ανεξάρτητα από τη δημοσιοποίηση αυτών των πρακτικών, επειδή δεν μπορούν να κάνουν αλλιώς. Είναι ο μόνος τρόπος για να συνεχίσουν να βελτιώνουν τις τεχνολογίες των φωνητικών βοηθών τους».

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα