Σ. Φάμελλος: Να συνεχίσει η χώρα σε έναν δρόμο προόδου και προκοπής

«Πρέπει να υποστηριχθούν πράγματα που έγιναν την προηγούμενη περίοδο για να συνεχιστεί η πρόοδος και η προκοπή», τόνισε ο τομεάρχης Περιβάλλοντος του ΣΥΡΙΖΑ, βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης Σωκράτης Φάμελλος, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού/Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM».

«Επ΄ αυτού κρίνουμε την κυβέρνηση, σ΄ αυτό τον βασικό άξονα», σημείωσε ο κ. Φάμελλος, εκτιμώντας ότι απόψε, στην ομιλία του στο συνεδριακό κέντρο «Ι. Βελλίδης» της ΔΕΘ (στις 19:30), ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας θα παρουσιάσει «το σχέδιο που πιστεύουμε ότι πρέπει να ακολουθήσει η χώρα μας για να συνεχίσει σε έναν δρόμο προόδου και προκοπής […] το μοντέλο του τι Θεσσαλονίκη θέλουμε αλλά και το μοντέλο ανάπτυξης της Βόρειας Ελλάδας στα Βαλκάνια συνολικά».

Ερωτηθείς για την αντιπολιτευτική τακτική που θα ακολουθήσει ο ΣΥΡΙΖΑ την επόμενη περίοδο, σημείωσε -μεταξύ άλλων- πως τοποθετείται «με βάση αυτά που κάνει η κυβέρνηση, δηλαδή αν υποστηρίζει αυτό το σχέδιο προόδου και προκοπής». «Υπάρχει μια εμμονή, μια ιδεοληψία» τόνισε σχετικά με το μετρό και την αντιπαράθεση που έχει ξεσπάσει σε σχέση με τα αρχαία του σταθμού Βενιζέλου. «Ο κίνδυνος για το μετρό είναι ότι μπορεί να έχουμε για άλλα 4-5 χρόνια λαμαρίνες στην πόλη και να μην έχουμε μετρό», ανέφερε χαρακτηριστικά ο τομεάρχης Περιβάλλοντος του ΣΥΡΙΖΑ. «Θεωρώ», προσέθεσε, «πως υπάρχει μια εμμονή, μια ιδεοληψία. Υπήρχαν κάποια στελέχη της Νέας Δημοκρατίας που το 2014-΄15 υποστήριζαν τη λύση της απόσπασης και τώρα πάλι θα ανοίξουμε μια συζήτηση, η οποία πέρα ότι θα ξεριζώσει από τη Θεσσαλονίκη ένα ιστορικό της στοιχείο, το παρελθόν, την ιστορία της […] θα υπάρξουν και πιθανές δικαστικές διαμάχες, προσφυγές κ.ά.». «Το βασικό είναι να ακούσουμε την πρόταση ΟΑΣΘ και υπουργείου για τις μεταφορές» στη Θεσσαλονίκη, επισήμανε.

Κληθείς να σχολιάσει την εξαγγελθείσα εξυπηρέτηση γραμμών του ΟΑΣΘ από τα ΚΤΕΛ, ο κ. Φάμελλος σημείωσε: «Αν είναι μια λύση εξυπηρέτησης έκτακτων αναγκών, δεν θεωρώ πως είναι απολύτως απορριπτέο να καλύπτονται κάποια πολύ μακρινά δρομολόγια του νομού κατ’ αυτόν τον τρόπο». Υπογράμμισε, δε, ότι «το βασικό που περιμένουμε να ακούσουμε από τη νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ και του υπουργείου είναι ποια είναι η πρότασή τους για τις μεταφορές […] Να απαντήσει η κυβέρνηση πώς συνεχίζεται η εκκαθάριση και πέραν των βραχυπρόθεσμων λύσεων και τα πολύ μακρινά δρομολόγια, τα οποία μπορεί να εξυπηρετήσει το ΚΤΕΛ, τι γίνεται με τα δρομολόγια κορμού και πώς μπορεί να εξυπηρετήσει το ΚΤΕΛ, αλλά και τι γίνεται με τις προμήθειες».

ΔΕΗ- «Θα είμαστε κάθετα αντίθετοι σε κάθε προσπάθεια να χάσει η Πολιτεία τον έλεγχο των δικτύων» Σε ό,τι αφορά την αντιπαράθεση μεταξύ κυβέρνησης και αξιωματικής αντιπολίτευσης για την κατάσταση στη ΔΕΗ και το μέλλον της επιχείρησης, ο κ. Φάμελλος εκτίμησε -μεταξύ άλλων- ότι με τους κυβερνητικούς χειρισμούς μεταφέρεται στους πολίτες ένα κόστος της τάξης των 500 εκατομμυρίων. Ο κ. Φάμελλος υπενθύμισε ότι ο αρμόδιος υπουργός Κωστής Χατζηδάκης είχε πει σε πρόσφατη συνέντευξή του ότι πρέπει η ΔΕΗ να γίνει πιο ελκυστική για τους υποψήφιους αγοραστές της, σχολιάζοντας σχετικά: «Άρα πιθανή της πρακτική βελτίωση, πιθανή κερδοφορία της ΔΕΗ στοχεύει στο να πουλήσει (η κυβέρνηση) τη ΔΕΗ, να πουλήσει ένα κομμάτι των δικτύων. Αυτό είναι πολύ κρίσιμο καθώς τα δίκτυα είναι εθνική υπόθεση. Εμείς θα είμαστε κάθετα αντίθετοι σε κάθε προσπάθεια να χάσει η Πολιτεία τον έλεγχο των δικτύων. Θεωρούμε ότι θα πρέπει να υπάρχει δημόσιος έλεγχος στα δίκτυα. Αυτό θα μπορούσε να εξασφαλιστεί με μια πλεοψηφική συμμετοχή του Δημοσίου».

Ο τομεάρχης Περιβάλλοντος του ΣΥΡΙΖΑ υπογράμμισε ακόμα την ανάγκη «να δούμε πιο σοβαρά τα ενεργειακά θέματα», επισημαίνοντας πως «το πραγματικό πρόβλημα της ΔΕΗ είναι ότι πρέπει να ανταποκριθεί στην κλιματική αλλαγή, πρέπει να αλλάξει το ενεργειακό μείγμα, πρέπει να αποσυρθούν οι λιγνιτικές μονάδες χωρίς να χάσουν τη δουλειά τους οι πολίτες στην Πτολεμαΐδα, στην Κοζάνη, στο Αμύνταιο, στη Μελίτη, στη Μεγαλόπολη». «Άρα», συνέχισε ο κ. Φάμελλος, «πρέπει να βρούμε και τη δίκαιη μετάβαση των περιοχών αυτών και ταυτόχρονα θα πρέπει να έχουμε πολλές μεγάλες επενδύσεις ΑΠΕ και από τη ΔΕΗ και από τον ιδιωτικό τομέα. Υπολογίζω ότι αυτές, στην Ελλάδα, στα επόμενα δέκα χρόνια θα είναι στα 8 δισ. ευρώ. Η Ελλάδα το 2030 πρέπει να έχει φτάσει το 60% παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ. Αυτό είναι το μεγάλο στοίχημα, εκεί δεν πρέπει να μείνει η Ελλάδα πίσω».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα