Site icon The Indicator

Reuters: Επιστροφή των Ελλήνων εφοπλιστών στη ρωσική αγορά πετρελαίου λόγω υποχώρησης των τιμών κάτω από το ανώτατο όριο της G7

Οι Έλληνες εφοπλιστές επιστρέφουν στην αγορά πετρελαίου των Ουράλς της Ρωσίας, καθώς η τιμή διολισθαίνει κάτω από το δυτικό ανώτατο όριο τιμών των 60 δολαρίων ανά βαρέλι, επιτρέποντάς τους να παρέχουν υπηρεσίες μεταφοράς και ασφάλισης, ενώ συμμορφώνονται με τις κυρώσεις, δήλωσαν τρεις εμπορικές πηγές, όπως μεταδίδει το Reuters.

Το ανώτατο όριο τιμών που εισήγαγε η Ομάδα των Επτά χωρών (G7) δεν επιτρέπει στις δυτικές εταιρείες να παρέχουν υπηρεσίες ασφάλισης και μεταφοράς για το ρωσικό πετρέλαιο που πωλείται πάνω από 60 δολάρια ανά βαρέλι στο λιμάνι φόρτωσης.

Οι περισσότεροι δυτικοί πλοιοκτήτες απέφυγαν να συνεργαστούν με ρωσικό πετρέλαιο από τον Δεκέμβριο του 2022, καθώς οι σχετικά υψηλές τιμές πετρελαίου διατήρησαν τα Urals κοντά ή πάνω από το ανώτατο όριο τιμών. Τα δεξαμενόπλοια που διαχειρίζονται εταιρείες από χώρες που δεν συμμετείχαν στην πολιτική του ανώτατου ορίου τιμών είναι έκτοτε οι κύριοι φορτωτές ρωσικού πετρελαίου.

Τον Απρίλιο, ορισμένοι Έλληνες πλοιοκτήτες, συμπεριλαμβανομένων των Minerva Marine, Dynacom και TMS Tankers, διέθεσαν πλοία για ρωσικές μεταφορές πετρελαίου, σύμφωνα με τρεις πηγές από το χώρο της ναυτιλίας και του εμπορίου. Οι εταιρείες αυτές δεν ήταν παρούσες στη ρωσική αγορά πετρελαίου πέρυσι, ανέφεραν οι πηγές.

Οι τρεις ναυτιλιακές εταιρείες δεν απάντησαν στα αιτήματα του Reuters για σχολιασμό.

Η πτώση των παγκόσμιων τιμών του πετρελαίου αυτή την άνοιξη λόγω των παγκόσμιων εμπορικών εντάσεων ώθησε τις τιμές των Urals πολύ κάτω από τα 60 δολάρια ανά βαρέλι σε ελεύθερη βάση στα ρωσικά λιμάνια, επιτρέποντας στους δυτικούς πλοιοκτήτες να επιστρέψουν με ρωσικό αργό.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Reuters, οι αποστολές Ουράλς από τα λιμάνια της Βαλτικής και το Νοβοροσίσκ σε βάση FOB αποτιμούνταν λίγο πάνω από 50 δολάρια ανά βαρέλι στις 24 Απριλίου.

Σύμφωνα με στοιχεία της LSEG και πηγές από τον χώρο της ναυτιλίας και του εμπορίου, 15 από τα 25 δεξαμενόπλοια που φορτώθηκαν με πετρέλαιο Urals από τα λιμάνια Primorsk, Ust-Luga και Novorossiisk τον Απρίλιο διαχειρίζονται Έλληνες ναυλωτές.

Exit mobile version