Σε τροχιά δυναμικής επανεκκίνησης έχει εισέλθει η Attica Bank, η οποία προχωρά σε ριζική αναδιάρθρωση και επανατοποθέτηση στο ελληνικό τραπεζικό σύστημα. Το 2025 σηματοδοτεί μια νέα εποχή για την τράπεζα, με στρατηγικούς άξονες τη συγχώνευση με την Παγκρήτια Τράπεζα, τον ψηφιακό μετασχηματισμό και την ανανέωση της εταιρικής ταυτότητας.
Γράφει η Έλενα Βαβαδάκη
Η ολοκλήρωση της συγχώνευσης με την Παγκρήτια Τράπεζα τον Σεπτέμβριο του 2024 αποτέλεσε κομβικό σημείο για τη δημιουργία ενός ισχυρού τραπεζικού σχήματος με ενεργητικό άνω των 10 δισ. ευρώ και πανελλαδική παρουσία με 86 καταστήματα. Η νέα διοικητική ομάδα στοχεύει να καταστήσει την Attica Bank τον πέμπτο τραπεζικό πυλώνα στην Ελλάδα, μετά τις τέσσερις συστημικές τράπεζες. Σύμφωνα με το τριετές επιχειρησιακό πλάνο 2025-2027, η τράπεζα προγραμματίζει τη χορήγηση νέων δανείων άνω του 1 δισ. ευρώ ετησίως, με στόχο οι ενήμερες χορηγήσεις να φτάσουν τα 7 δισ. ευρώ έως το 2027. Παράλληλα, επιδιώκει καθαρά κέρδη προ προβλέψεων άνω των 280 εκατ. ευρώ και απόδοση ιδίων κεφαλαίων άνω του 20%.
Επιπρόσθετα, η Attica Bank επενδύει συνολικά 60 εκατ. ευρώ σε τεχνολογική υποδομή, με στόχο τη ριζική αναβάθμιση των ψηφιακών της υπηρεσιών. Η τράπεζα αναπτύσσει νέες πλατφόρμες e-banking και mobile banking, προσφέροντας πλέον μια πλήρως ψηφιοποιημένη τραπεζική εμπειρία. Το νέο ψηφιακό οικοσύστημα περιλαμβάνει λύσεις για ιδιώτες και επιχειρήσεις, όπως δανεισμό μέσω POS και προηγμένα εργαλεία cash management.
Στο πρώτο εξάμηνο του 2025 αναμένεται και η παρουσίαση της νέας εταιρικής ταυτότητας της Attica Bank, η οποία θα περιλαμβάνει αλλαγή ονόματος και επανασχεδιασμό του φυσικού της δικτύου καταστημάτων. Το rebranding δεν περιορίζεται σε μια απλή αλλαγή ονόματος ή λογοτύπου, πρόκειται για μια ολιστική στρατηγική επανατοποθέτησης, που στοχεύει στην επανεκκίνηση. Στην πράξη, το rebranding αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της συγχώνευσης με την Παγκρήτια Τράπεζα, σηματοδοτώντας την ολοκλήρωση της ενοποίησης όχι μόνο σε λειτουργικό, αλλά και σε επικοινωνιακό επίπεδο. Το νέο brand θα εκφράζει την ενιαία πλέον τραπεζική οντότητα, με ισχυρή τοπική παρουσία και εθνικό αποτύπωμα της τράπεζας με νέο όραμα, νέα εταιρική κουλτούρα και ανανεωμένη εμπορική ταυτότητα.
Στο πλαίσιο της ευρύτερης μετασχηματιστικής στρατηγικής, η τράπεζα υλοποιεί πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου και προχωρά στον επανασχεδιασμό του φυσικού της δικτύου, με συνεγκαταστάσεις και νέα καταστήματα σε περιοχές με αναπτυξιακή προοπτική. Η στρατηγική αυτή θα ενισχύσει την τοπική παρουσία και θα βελτιστοποιεί τη λειτουργική αποδοτικότητα.
Μείωση NPEs και χρηματοοικονομική εξυγίανση
Η συνεργασία με τον επενδυτικό όμιλο Davidson Kempner για την διάθεση χαρτοφυλακίων μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων ύψους 3,6 δισ. ευρώ συνέβαλε καθοριστικά στη δραστική μείωση του δείκτη NPE, από 57% το 2023 σε μόλις 2,8% στο τέλος του 2024. Η εξέλιξη αυτή αναβαθμίζει σημαντικά το προφίλ της τράπεζας, ενισχύοντας την αξιοπιστία της ως χρηματοδοτικού εταίρου στην αγορά.
Η Attica Bank επιβεβαίωσε τη δυναμική της θέση και στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, συμμετέχοντας ως ανάδοχος στη δημόσια εγγραφή της Alter Ego Media, μία από τις σημαντικότερες εισαγωγές στο Χρηματιστήριο Αθηνών των τελευταίων δύο δεκαετιών.