Πυρ ομαδόν κατά της κυβέρνησης για το ”Σκoιλ Ελικικού”

Το υπουργείο Εργασίας σε ανακοίνωσή του για όσα απίθανα προέκυψαν με το πρόγραμμα “κατάρτισης” επιστημόνων απαντά στον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης για την οικονομία. Αποτέλεσμα η κυβέρνηση να δέχεται μαζικά πυρά και να ζητούνται εξηγήσεις για τα 80 εκατομμύρια που δίνονται για το ”Σκoιλ Ελικικού”.

Τι αναφέρει η ανακοίνωση του υπουργείου Εργασίας:

Δεν περιμένει κανείς από τον κ. Τσίπρα να κατανοήσει πώς λειτουργεί η οικονομία, η αγορά και ο ελεύθερος ανταγωνισμός. Οι Έλληνες πληρώσαμε, άλλωστε, πολύ ακριβά δίδακτρα επί 4,5 χρόνια, όσο ο ίδιος κυβερνούσε ανερμάτιστα τη χώρα» αναφέρει το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, απαντώντας στον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

«Επί της ουσίας, ο κ. Τσίπρας γνωρίζει ότι τα προγράμματα τηλεκατάρτισης, μέσω επιταγών κατάρτισης (voucher), έχουν θεσμοθετηθεί από το 2011 και χρησιμοποιούνται έκτοτε ως η διαφανέστερη μέθοδος, καθώς η επιλογή του παρόχου κατάρτισης γίνεται από τον ίδιο τον καταρτιζόμενο, επιτρέποντας στους ωφελούμενους εργαζόμενους ή ανέργους να επιλέξουν εκείνοι το αντίστοιχο πρόγραμμα» επισημαίνει το υπουργείο Εργασίας, ξεκαθαρίζοντας ότι, σε κάθε περίπτωση, τυχόν αστοχίες, ιδίως αναφορικά με μη επαρκή ΚΕΚ, θα αξιολογηθούν και θα διορθωθούν άμεσα.

Το υπουργείο Εργασίας αναφέρει ότι «όσο για την εμμονή του κ. Τσίπρα με τα ταμειακά διαθέσιμα του κράτους», δύο τινά υπάρχουν:

«- είτε αγνοεί πλήρως ότι τα προγράμματα κατάρτισης των επιστημόνων και ελεύθερων επαγγελματιών υλοποιούνται με αξιοποίηση πόρων του ΕΣΠΑ

– είτε σπεκουλάρει με το ύψος των διαθεσίμων στο Ταμείο του κράτους, για να δημιουργήσει ψεύτικες εντυπώσεις για λόγους μικροπολιτικής σκοπιμότητας.

Μάλλον και τα δύο».

«Αλλά οι Έλληνες τον έχουμε μάθει. Όλοι μαζί, ενωμένοι, θα ξεπεράσουμε και θα βγούμε όρθιοι και από αυτήν την κρίση» τονίζει το υπουργείο Εργασίας.

ΣΥΡΙΖΑ: “Θα διατηρήσει το πρόγραμμα εξαπάτησης η κυβέρνηση”;

«Σκοπεύει να διατηρήσει το πρόγραμμα εξαπάτησης και προσβολής των επιστημόνων καθώς και τον κ. Βρούτση ως υπουργό ο κ. Μητσοτάκης;», ρωτά ο ΣΥΡΙΖΑ.

Με αφορμή την απάντηση του υπουργείου Εργασίας για το θέμα της τηλεκατάρτισης, ο ΣΥΡΙΖΑ σχολιάζει πως «ο “ελεύθερος ανταγωνισμός” της Ν.Δ. συνεπάγεται πάρτι ημετέρων με 80 εκατομμύρια για προγράμματα τηλεκατάρτισης που ξεφτιλίζουν κάθε έννοια αξιοπρέπειας και σοβαρότητας για δικηγόρους, μηχανικούς και επιστήμονες». Προσθέτει ότι «οι ίδιοι παίρνουν μόνο 600 ευρώ για ψευτο-προγράμματα ενώ το κράτος πληρώνει 1070 για τον καθένα, προκειμένου τα 470 να πάνε στις τσέπες των ιδιοκτητών ΚΕΚ». Ο ΣΥΡΙΖΑ σχολιάζει πως «αν αυτό είναι ελεύθερη αγορά, τότε μάλλον οι μάγοι του επιτελικού κράτους έμαθαν “οικονομία” συλλαβίζοντας “Σκoιλ Ελικικού”…».

Εν είδει υστερόγραφου, ο ΣΥΡΙΖΑ αναφέρει: «αντί να τσακώνονται τόσες ώρες για το αν θα απαντήσει το υπουργείο Παιδείας, το Εργασίας ή το Μέγαρο Μαξίμου για το φιάσκο, ας απαντήσει ο ίδιος ο κ. Μητσοτάκης στην απλή ερώτηση: Σκοπεύει να διατηρήσει το πρόγραμμα εξαπάτησης και προσβολής των επιστημόνων καθώς και τον κ. Βρούτση ως υπουργό;».

ΚΚΕ: “Κυβερνητικός εμπαιγμός”

«Ο κυβερνητικός εμπαιγμός προς τους αυτοαπασχολούμενους επιστήμονες δεν έχει τελειωμό. Όχι μόνο τους εξαίρεσε κι από αυτό ακόμη το πενιχρό επίδομα των 800 ευρώ, κατά τρόπο άδικο κι αδικαιολόγητο, αλλά και τους παρέπεμψε σκανδαλωδώς σε προγράμματα τηλεκατάρτισης ιδιωτικών κέντρων τα οποία μόνο ως αστεία μπορούν να θεωρηθούν» αναφέρει το ΚΚΕ σε σχόλιό του «για τον εμπαιγμό των αυτοαπασχολούμενων επιστημόνων με τα προγράμματα τηλεκατάρτισης».

«Φαίνεται ότι για ορισμένους η αναγκαία στήριξη των επιστημόνων που πλήττονται από τις συνέπειες της πανδημίας, είναι ευκαιρία για χρυσές δουλειές» καταλήγει το σχόλιο του κόμματος.

ΜέΡΑ 25: 7 προτάσεις

Εφτά προτάσεις για την στήριξη των επιστημόνων διατυπώνει το ΜέΡΑ 25 με ανακοίνωσή του, επικρίνοντας ταυτόχρονα την κυβέρνηση για την υπόθεση σχετικά την χορήγηση των 600 ευρώ, το λεγόμενο voucher.

Το ΜέΡΑ 25 κάνει λόγο για ασαφή, παραπλανητικά και ασαφή διαγγέλματα του πρωθυπουργού που του προτείνουν επικοινωνιολόγοι, τονίζοντας ότι «παρόλα αυτά, κανένας επικοινωνιολόγος δεν μπορεί να σκεπάσει την προσβλητική για τους επιστήμονες αίσθηση που αφήνει η εμπειρία της αίτησης για το εκπαιδευτικό voucher».

Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, η συγκυρία δημιούργησε στους επιστήμονες ελεύθερους επαγγελματίες την ανάγκη άμεσης οικονομικής στήριξης, όχι εκπαίδευσης. Αλλά αφού, προσθέτει, «επελέγη τελικά αυτός ο τρόπος, κι αφού σημειώσουμε ότι ακόμα δεν έχουν πιστωθεί χρήματα, ας δούμε και την ποιότητα της παρεχόμενης κατάρτισης. Χιλιάδες μηχανικοί, επιστήμονες υγείας και οικονομικών μεταφέρουν την εικόνα μιας απίστευτης προχειρότητας, με ασάφειες, κραυγαλέα επιστημονικά λάθη, ασύντακτα κείμενα, λάθος ερωτήσεις και απαντήσεις στα τεστ και όρους ολοκλήρωσης της κατάρτισης που θυμίζουν καψόνι».

Το ΜέΡΑ25, προτείνει:

1) Την απόσυρση του ταπεινωτικού για όλους τους επιστήμονες voucher και την αντικατάστασή του με ποσό το οποίο θα δίνεται χωρίς περιορισμούς και δεσμεύσεις για την στήριξη του κλάδου.

2) Με τα ίδια χρήματα (και λιγότερα) που δόθηκαν στις εταιρίες παροχής πλατφόρμας θα μπορούσε να δημιουργηθεί πλατφόρμα τηλεεκπαίδευσης εργαζομένων, με ανοικτά πρότυπα (π.χ. openedx) ή/και την στήριξη της ανοικτής πανεπιστημιακής πλατφόρμας openeclass του GRNet/ΕΔΥΤΕ (πρώην ΕΔΕΤ).Τα μαθήματα να είναι διαθέσιμα ανοικτά (άδειες Creative Commons) και προσβάσιμα σε όλους όσους θέλουν να συμμετέχουν (επιστήμονες, φοιτητές, ερευνητές, εργαζόμενοι κ.α). Η πλατφόρμα αυτή θα μπορούσε μετέπειτα να εξελιχθεί ως κοινός τόπος εκπαίδευσης της χώρας μας, χτίζοντας εκπαιδευτικό υλικό κατά βούληση. Ειδικά για τους εργαζόμενους προτείνουμε αυτή πλατφόρμα να “στηθεί” δωρεάν σε ομοσπονδίες, επιμελητήρια καθώς και στον ΟΑΕΔ και να παρέχεται τεχνική υποστήριξη από το ΕΔΥΤΕ.

3) Την συμμετοχή επιστημόνων, μέσω των οργανώσεών τους, στην παραγωγή του εκπαιδευτικού υλικού ώστε να αποφεύγονται επιστημονικές ανακρίβειες.

4) Την βελτίωση του εκπαιδευτικού υλικού από τους συμμετέχοντες, είτε άμεσα (τύπου wiki) είτε έμμεσα (μέσω feedback) ώστε να καλύπτονται οι πλέον σύγχρονες ανάγκες, με τις τελευταίες διαθέσιμες πληροφορίες, αποτελεσματικότερα.

5) Την εμπλοκή επιστημόνων από το εξωτερικό ως μία κίνηση σεβασμού, σύνθεσης, αλλά και ως μια προσπάθεια να αντιστραφεί το braindrain.

6) Την παροχή υλικοτεχνικού εξοπλισμού σε όλους όσους δηλώνουν τώρα ότι επιθυμούν να εκπαιδευτούν, ώστε να μην αποκλείεται κανείς από την δυνατότητα για εκπαίδευση.

7) Την παροχή δωρεάν πρόσβασης στο διαδίκτυο σε όσους δεν έχουν ήδη πρόσβαση.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα