Προσοχή στην «κρυμμένη» ζάχαρη – Σε ποια τρόφιμα θα την βρείτε

ίναι παρούσα παντού, ακόμη και αν δεν διακρίνεται ή δεν μπορούμε να την αντιληφθούμε γευστικά.

Ο λόγος για την “κρυμμένη”  ζάχαρη που θα την βρούμε σε μπάρες δημητριακών, ψωμί, δημητριακά, κράκερ, κριτσίνια, πίτσα, ντοματοχυμοί. Εύκολα μπορούμε να ανιχνεύσουμε την παρουσία ζάχαρης και ένας τρόπος είναι να ρίξουμε μία ματιά στις ετικέτες των τροφίμων. Θα διαπιστώσουμε ότι η ζάχαρη κρύβεται σε προϊόντα, όπως

– Σάλτσες: Μπορεί να είναι αλμυρές και όχι γλυκές, αλλά πολλές σάλτσες περιέχουν 6-12 γραμμάρια ζάχαρης ανά μισό φλιτζάνι! Αυτή είναι η ίδια ποσότητα που θα παίρνατε από ένα μπισκότο με κομματάκια σοκολάτας.

– Μπάρες δημητριακών: Ελέγξτε καλά την συσκευασία τους για συστατικά όπως το σιρόπι καλαμποκιού, η μαύρη ζάχαρη, το μέλι, το σιρόπι καφέ ζάχαρης, η δεξτρόζη και η φρουκτόζη. Μερικές μπάρες, μάλιστα, έχουν επικάλυψη γιαουρτιού, ή σοκολάτας, ή κομματάκια σοκολάτας. Όλα αυτά εκτοξεύουν την περιεκτικότητα ζάχαρης στις μπάρες δημητριακών στα 8-12 γραμμάρια ανά μερίδα.

– Ντρέσινγκ σαλάτας: Τα πιο γλυκά ντρέσινγκ μπορεί να έχουν 5-7 γραμμάρια ζάχαρης σε μόλις δύο κουταλιές σάλτσας.

– Δημητριακά : Ακόμα και τα πιο «υγιεινά» (με βρώμη, καλαμπόκι και πίτουρο) περιέχουν 10-20 γραμμάρια ζάχαρη ανά κούπα. Μην κοιτάτε τι αναγράφουν με μεγάλα γράμματα τα κουτιά δημητριακών. Πάντα να ελέγχετε τις πληροφορίες με τα συστατικά τους.

– Αναψυκτικά: Τα ζαχαρούχα αναψυκτικά τύπου κόλα έχουν κατά μέσο όρο 10,6 γραμμάρια ζάχαρη ανά 100 ml που σημαίνει ότι ένα κουτί των 330 ml έχει 8,3 κουταλάκια του γλυκού (ένα κουταλάκι έχει περίπου 4,2 γρ.) ή 35 γραμμάρια ζάχαρη. Τα υπόλοιπα  κατά μέσω όρο περιέχουν παραπάνω από πέντε κουταλάκια του γλυκού στο κουτί των 330 ml.

Πηγή: medicalland.gr

Σχετικά Νέα