Πόσο κοστίζουν τα σχολικά – Μάχη για τζίρο 150 εκατ. ευρώ

Στη μάχη του ανταγωνισμού για ένα μερίδιο στην αγορά των σχολικών ειδών ρίχνονται οι μεγάλες αλυσίδες, ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς.

Κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης, σύμφωνα με τους φορείς της αγοράς, τα σχολικά προϊόντα κράτησαν σε μεγάλο βαθμό σταθερές τιμές, ενώ ο τζίρος των καταστημάτων στην αρχή της σχολικής χρονιάς φτάνει τα 150 εκατ. ευρώ.

Η αγορά των σχολικών ειδών πάντως επιβαρύνει σημαντικά κάθε χρόνο τον οικογενειακό προϋπολογισμό, με τις δαπάνες των γονιών στην Ελλάδα να αγγίζουν κατά μέσο όρο το 11,3% του μηνιαίου τους εισοδήματος ,σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία έρευνας της picodi.

H χώρα μας βρίσκεται στη 14η θέση παγκοσμίως στη σχετική λίστα καθώς το μέσο κόστος των σχολικών ειδών για τον Έλληνα γονιό είναι 85 ευρώ για κάθε παιδί.

Μια σχολική τσάντα μπορεί να κοστίσει λιγότερα από 6 ευρώ, αν για παράδειγμα κάποιος την αγοράσει μέσω Διαδικτύου, στην αγορά ωστόσο οι καταναλωτές μπορούν να βρουν ένα πολύ μεγάλο εύρος τιμών.

Για σχολικά είδη όπως ψαλίδια, κόλλες, μολύβια, χαρτόνια, μαρκαδόρους και μπογιές, η picodi αναφέρει ότι ο Έλληνας γονιός θα πληρώσει περίπου 25 ευρώ, ενώ η μέση τιμή σε χαρτικά είδη και είδη γραφής είναι 31,16 ευρώ. Για το μάθημα της φυσικής αγωγής οι γονείς πληρώνουν για τα παιδιά τους 23,50 ευρώ κατά μέσο όρο.

Οι δαπάνες για τους γονείς αλλάζουν ωστόσο ανάλογα και με τη βαθμίδα της εκπαίδευσης. Έρευνα του ΚΕ.Π.ΚΑ έδειξε ότι το κόστος για την αγορά των σχολικών μπορεί να κυμανθεί για ένα παιδί στο Δημοτικό, από 15,82 ευρώ έως 446,31 ευρώ ενώ στο Γυμνάσιο – Λύκειο, από 26,27 ευρώ έως και 501,74 ευρώ.

Σημαντικό ρόλο για το κόστος των σχολικών παίζει και το εάν οι καταναλωτές επιλέξουν επώνυμα και προϊόντα «της μόδας». Σύμφωνα με το ΚΕ.Π.ΚΑ, στην περίπτωση αυτή το αρχικό κόστος ανεβαίνει στο Δημοτικό κατά 2.721,18% και κατά 1.809,94% στο Γυμνάσιο – Λύκειο.

Στις δαπάνες αυτές πρέπει να συνυπολογίσει κανείς και το γεγονός στις μεγαλύτερες τάξεις και ιδιαίτερα στο Γυμνάσιο και το Λύκειο οι μαθητές χρειάζεται να προμηθευτούν και προϊόντα τεχνολογίας, όπως υπολογιστές, λάπτοπ και τάμπλετ.

Ήδη πάντως από τα μέσα του καλοκαιριού πολλές εταιρείες προχωρούν σε προσφορές και διαφημιστικές καμπάνιες προσπαθώντας να κερδίσουν το «στοίχημα» του Σεπτεμβρίου, που θεωρείται από τους πλέον κρίσιμους μήνες για τον τζίρο όλης της χρονιάς. Παραδοσιακά το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου πραγματοποιείται περίπου το 70% του συνολικού ετήσιου τζίρου της συγκεκριμένης αγοράς.

Τα καταστήματα Public, για παράδειγμα για να «κερδίσουν» τους καταναλωτές από το καλοκαίρι, προσέφεραν έκπτωση 20% σε καλοκαιρινά προϊόντα τον Ιούλιο, εφόσον κάποιος πραγματοποιούσε αγορές άνω των 50ευρώ σε σχολικά ειδή.

Στα καταστήματα Πλαίσιο, οι γονείς δεν χρειάζεται να περιμένουν μέχρι τη έναρξη της σχολικής χρονιάς για να καταγράψουν τις ανάγκες των παιδιών τους, καθώς στην ηλεκτρονική σελίδα της αλυσίδας μπορούν να βρουν ήδη έτοιμες λίστες με όσα χρειάζονται οι μαθητές σε κάθε τάξη ξεχωριστά.

Εκτός πάντως από τα βιβλιοπωλεία και καταστήματα τεχνολογικών ειδών, τα τελευταία χρόνια και μεγάλες αλυσίδες παιχνιδιών όπως Jumbo και Μουστάκας έχουν επεκταθεί δυναμικά στον χώρο των σχολικών ειδών κερδίζοντας σημαντικά μερίδια στην αγορά.

Πηγή: insider.gr

Σχετικά Νέα