«Η μέση μηνιαία δαπάνη στα φροντιστήρια για τους μαθητές του Λυκείου είναι περίπου 160 – 170 ευρώ. Στις μεγαλύτερες τάξεις το κόστος είναι υψηλότερο και στην πρώτη Λυκείου χαμηλότερο, λέει στο Insider.gr o πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος, Γιάννης Βαφειαδάκης.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που έχει στη διάθεση της η Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος σχεδόν οι μισοί (49%) μαθητές Μέσης Εκπαίδευσης έχουν σήμερα κάποιου είδους εξωσχολική στήριξη.

Αυτή αφορά σε ποσοστό 30% τους μαθητές του Γυμνασίου και σε ποσοστό 66% τους μαθητές του Λυκείου.  Παράλληλα οι γονείς θα πρέπει να υπολογίσουν και επιπλέον έξοδα για υπόλοιπες εξωσχολικές δραστηριότητες που δεν αφορούν  στα μαθήματα του σχολείου, όπως για παράδειγμα ξένες γλώσσες, αθλητικές δραστηριότητες, μαθήματα για υπολογιστές κτλ.

Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της Ετήσιας Έκθεσης για την Εκπαίδευση του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής της ΓΣΕΕ, οι ετήσιες δαπάνες των νοικοκυριών για αγαθά και υπηρεσίες εκπαίδευσης είναι 3.305,3 εκατ. ευρώ.

«Ο γονιός ακόμη και λεφτά να μην έχει θα ψάξει να βρει έναν τρόπο για να κάνει το παιδί του μαθήματα, θα πάρει μια καλύτερη τιμή, ακόμη και με υποτροφία. Τα τελευταία χρόνια ωστόσο υπάρχει μια ελαφριά μείωση στον αριθμό των μαθητών που πηγαίνουν φροντιστήριο και αυτό δεν οφείλεται μόνο στην κρίση αλλά και στην μείωση του μαθητικού πληθυσμού» λέει ο κ. Βαφειαδάκης.

Από την πλευρά τους πάντως αρκετά φροντιστήρια προχωρούν σε εκπτώσεις σε περιπτώσεις  για παράδειγμα που οι γονείς είναι άνεργοι ή σε πολύτεκνες οικογένειες, ενώ προσφέρουν και υποτροφίες σε μαθητές που διαπρέπουν.

Εκτός από τα μαθήματα στα φροντιστήρια ωστόσο αρκετοί είναι οι γονείς που επιλέγουν τη λύση των ιδιαίτερων μαθημάτων για τα παιδιά τους .

Οι τιμές σ’ αυτή των ιδιαίτερων ποικίλουν ανάλογα με τη συμφωνία ανάμεσα στις δύο πλευρές  και ειδικά την περίοδο της κρίσης μπορεί κανείς να βρει μαθήματα ακόμη και με 4-5 ευρώ την ώρα τουλάχιστον για τις τάξεις του Γυμνασίου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΚΑΝΕΠ το ποσό που δαπανούν οι ελληνικές οικογένειες για τα ιδιαίτερα μαθήματα των παιδιών του, εκτιμάται στα 259 εκατ. ευρώ.

«Πρόκειται για  την εκπαιδευτική παραοικονομία του “μαύρου”» λέει ο κ. Βαφειαδάκης.

Επισημαίνει παράλληλα ότι στην περίπτωση των ιδιαίτερων, δεν υπάρχει κανένας έλεγχος στους διδάσκοντες ενώ σε πολλές περιπτώσεις οι γονείς επιλέγουν ακόμη και φοιτητές για να διδάξουν στα παιδιά τους προκειμένου να μειώσουν όσο γίνεται το κόστος.

«Τα ιδιαίτερα θα λέγαμε ότι έχουν προσαρμοστεί στην οικονομική πραγματικότητα της εποχής. Από την άλλη πλευρά τα φροντιστήρια, όπως όλες οι επιχειρήσεις τα τελευταία χρόνια έχουν πληγεί από τους φόρους και τις εισφορές.  Ενώ στο φροντιστήριο όταν δίνεις ένα ποσό, ένα πολύ μεγάλο μέρος πάει στο κράτος, στο ιδιαίτερο δεν συμβαίνει, κι αυτό είναι αθέμιτος ανταγωνισμός.

Όταν μιλάμε βεβαία για εκπαιδευτικές υπηρεσίες, έχει φυσικά σημασία και το αποτέλεσμα και με ποιον κάνει μάθημα το παιδί. Θα έλεγα στους γονείς να πάνε σε έναν όμιλο οργανωμένο, που έχει έδρα και στο οποίο διδάσκουν εκπαιδευτικοί πιστοποιημένοι» τονίζει o πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος, Γιάννης Βαφειαδάκης.