Πώς θα αντιμετωπίσουμε τον καύσωνα- Οδηγίες προφύλαξης

Το πρώτο κύμα καύσωνα για τη χώρα μας βρίσκεται προ των πυλών, με τους ειδικούς να υπενθυμίζουν τα βασικά προληπτικά μέτρα, για την αποφυγή δυσάρεστων συνεπειών.

Ειδικότερα σύμφωνα με το υπουργείο Υγείας τα μέτρα για την πρόληψη της εμφάνισης συμπτωμάτων κατά τον καύσωνα είναι τα εξής:

  • Αποφυγή έκθεσης στο ηλιακό φως.
  • Αναζήτηση σκιερών και δροσερών μερών.
  • Προτίμηση στα ανοιχτόχρωμα και ελαφρά ρούχα, κάλυψη κεφαλής ( χρησιμοποίηση καπέλου, ομπρέλας κ. λ. π.).
  • Αποφυγή βαριάς σωματικής εργασίας,
  • Ιδιαίτερη προσοχή στη διατροφή, όπως:
  1. Πρόσληψη άφθονων υγρών, κατά προτίμηση νερού και φυσικών χυμών.
  2. Αποφυγή των οινοπνευματωδών ποτών.
  3. Ολιγοθερμική δίαιτα, που θα περιλαμβάνει κυρίως λαχανικά και φρούτα πάσης φύσεως, με περιορισμό των λιπαρών.
  • Συχνά λουτρά.
  • Τα βρέφη και τα παιδιά να ντύνονται όσο γίνεται πιο ελαφρά.

Περισσότερη προσοχή να δοθεί στις καλούμενες ομάδες υψηλού κινδύνου του καύσωνα, που είναι:

  • Όλα τα άτομα ηλικίας άνω των 65 ετών.
  • Όλα τα άτομα που πάσχουν από χρόνια νοσήματα, όπως καρδιοπάθειες, νεφροπάθειες, πνευμονοπάθειες, ηπατοπάθειες, σακχαρώδη διαβήτη κ.λ.π.
  • Όλα τα άτομα που για καθαρά ιατρικούς λόγους παίρνουν φάρμακα για τα χρόνια νοσήματά τους, όπως π.χ. τα διουρητικά, τα αντιχολινεργικά, τα ψυχοφάρμακα, τα ορμονούχα (συμπεριλαμβανομένης της ινσουλίνης και των αντιδιαβητικών δισκίων). Ιδιαίτερα κατά την περίοδο των υψηλών θερμοκρασιών περιβάλλοντος θα πρέπει να συμβουλεύονται το γιατρό τους για την ενδεχόμενη τροποποίηση της δοσολογίας.

 Ασθενείς με χρόνια αναπνευστικά προβλήματα

Να παραμένουν σε εσωτερικούς κλιματιζόμενους χώρους και να αποφεύγουν τις άσκοπες μετακινήσεις με έκθεση στη ζέστη, καλεί τους πολίτες η Ένωση Πνευμονολόγων Ελλάδας.

Συμπτώματα όπως η δυσκολία στην αναπνοή, ο βήχας ή η αποβολή πτυέλων θα πρέπει να αναφέρονται στον θεράποντα πνευμονολόγο.

Επιπρόσθετα, η επαρκής ενυδάτωση, η ισορροπημένη και υγιεινή διατροφή, καθώς και η αποφυγή της άσκησης σε εξωτερικούς χώρους ιδιαίτερα τις μεσημβρινές ώρες, αποτελούν τους βασικούς κανόνες για την προστασία του οργανισμού.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα