Πετρέλαιο: Βαριές απώλειες άνω του 7,5% στην εβδομάδα – Σε χαμηλό ενός μήνα το αμερικανικό αργό

Πτωτική συνεδρίαση για το πετρέλαιο, το οποίο διεύρυνε τις απώλειές του στην εβδομάδα, με τους traders να αναμένουν μεγαλύτερη σαφήνεια σχετικά με την πορεία της ζήτησης καυσίμων στην Κίνα, με το πέρας της εορταστικής περιόδου για το σεληνιακό νέο έτος στη χώρα.

Ειδικότερα, το αργό τύπου West Texas Intermediate παραδόσεως Μαρτίου υποχώρησε την Παρασκευή κατά 2,49 δολάρια ή 3,3%, για να διαμορφωθεί η τιμή του στα 73,39 δολάρια το βαρέλι, στο χαμηλότερο επίπεδό τους από τις 4 Ιανουαρίου. Στην εβδομάδα, το WTI έχασε 7,9% σύμφωνα με την Dow Jones Market Data.

Το πετρέλαιο τύπου Brent παραδόσεως Απριλίου έχασε 2,23 δολάρια ή 2,7% στα 79,94 δολάρια το βαρέλι, υποχωρώντας στο χαμηλότερο επίπεδο από τις 9 Ιανουαρίου. Σε εβδομαδιαία βάση, το Brent σημείωσε απώλειες της τάξης του 7,5%.

Ήταν άλλη μια δύσκολη εβδομάδα για το πετρέλαιο, καθώς “η άμβλυνση της αισιοδοξίας για τις προοπτικές της ζήτησης και η αύξηση των αμερικανικών αποθεμάτων διατήρησαν τις ‘αρκούδες’ σε θέση ισχύος”, δήλωσε στο MarketWatch ο Lukman Otunuga, διευθυντής ανάλυσης αγοράς στην FXTM.

Τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν αυτή την εβδομάδα έδειξαν μεγάλη αύξηση 4,1 εκατομμυρίων βαρελιών στα αποθέματα αργού στις ΗΠΑ για την εβδομάδα που έληξε στις 27 Ιανουαρίου, ενώ αυξήθηκαν σε εβδομαδιαία βάση και οι προμήθειες σε βενζίνη και προϊόντα διύλισης.

“Η συσσώρευση αποθεμάτων από την αρχή του έτους ανέρχεται σε 32 εκατομμύρια βαρέλια. Τα αποθέματα βενζίνης έχουν αυξηθεί για τέσσερις διαδοχικές εβδομάδες κατά 12 εκατομμύρια βαρέλια, συνολικά. Τα αποθέματα των αποσταγμάτων κατέγραψαν την πρώτη εβδομαδιαία αύξησή τους φέτος”, τόνισε σε σημείωμά του ο Carsten Fritsch, αναλυτής της Commerzbank. “Τα αποθέματα συνήθως μειώνονται αυτή την εποχή. Με άλλα λόγια, η αμερικανική αγορά πετρελαίου τροφοδοτήθηκε επαρκώς τον Ιανουάριο”, πρόσθεσε.

Οι επενδυτές πλέον επικεντρώνονται στο μέγεθος της ανάκαμψης που θα παρουσιάσει η ζήτηση στην Κίνα καθώς και στον αντίκτυπο που θα έχει το εμπάργκο της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις εισαγωγές ρωσικών καυσίμων που θα τεθεί σε ισχύ στις 5 Φεβρουαρίου.

Η ζήτηση στην Κίνα ανακάμπτει, με αιχμή τα καύσιμα για αεροσκάφη, αλλά η εορταστική περίοδος στη χώρα “θολώνει την εικόνα της ζήτησης και θα πρέπει να αναμένουμε πιο ξεκάθαρα σημάδια για την πορεία της, καθώς η οικονομία επιστρέφει σε πιο κανονικό περιβάλλον από τον επόμενο μήνα και μετά”, είπε ο Matt Smith, αναλυτής στην Kpler.

Στο μεταξύ, η Ευρωπαϊκή Ένωση κατέληξε σήμερα σε συμφωνία για την επιβολή πλαφόν στα ρωσικά πετρελαϊκά προϊόντα. Οι “27” ενέκριναν το πλαφόν, το οποίο αναμένεται ότι θα υιοθετηθεί από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο.

Σύμφωνα με Ευρωπαίους διπλωμάτες, η τιμή που συμφωνήθηκε από τους πρεσβευτές των “27” είναι τα 100 δολάρια το βαρέλι για τα πετρελαϊκά προϊόντα υψηλής ποιότητας, όπως το ντίζελ, και τα 45 δολάρια ανά βαρέλι για τα χαμηλής ποιότητας πετρελαϊκά καύσιμα, όπως το μαζούτ. Η πρόταση είναι να ισχύσουν οι τιμές αυτές από τις 5 Φεβρουαρίου.

Τα πλαφόν, μαζί με την απαγόρευση της ΕΕ στις εισαγωγές ρωσικών πετρελαιοειδών, αποτελούν μέρος μιας ευρύτερης συμφωνίας μεταξύ των χωρών της G7, σημειώνει το πρακτορείο Reuters. Έρχεται μετά το πλαφόν των 60 δολαρίων ανά βαρέλι που επιβλήθηκε στο ρωσικό αργό στις 5 Δεκεμβρίου, καθώς οι χώρες της G7, η ΕΕ και η Αυστραλία επιδιώκουν να περιορίσουν τη δυνατότητα της Μόσχας να χρηματοδοτεί τον πόλεμό της στην Ουκρανία.

Και τα δύο πλαφόν λειτουργούν απαγορεύοντας στις δυτικές ασφαλιστικές και ναυτιλιακές εταιρείες να ασφαλίζουν ή να μεταφέρουν φορτία ρωσικού αργού και πετρελαιοειδών, εκτός και αν αυτά αγοράστηκαν στην τιμή του πλαφόν ή χαμηλότερα από αυτό.

“Όπως και με τις κυρώσεις για το ρωσικό αργό, η απαγόρευση της ΕΕ για τα ρωσικά πετρελαϊκά προϊόντα είναι απίθανο να αφαιρέσει βαρέλια από την αγορά”, σχολίασε ο Matt Smith. “Απλώς θα προκαλέσει μια αναδιάταξη των παγκόσμιων ροών – ως εκ τούτου θα έχει υποτονικό αντίκτυπο”.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα