Με απώλειες έκλεισαν οι τιμές του πετρελαίου την Τετάρτη, “σβήνοντας” τα ενδοσυνεδριακά κέρδη, καθώς οι traders παρακολουθούν την αντιπαράθεση μεταξύ των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων και των άλλων μελών του OPEC+ σχετικά με την προτεινόμενη συμφωνία για αύξηση της παραγωγής.
Η τιμή του αργού δέχθηκε νέες πιέσεις την Τετάρτη μετά τη δημοσίευση άρθρου στη Wall Street Journal που ανέλυε την επιθυμία των ΗΑΕ να αυξήσουν την παραγωγή τους και το μερίδιό τους στην αγορά, υπογραμμίζοντας τη ρήξη τους με τη Σαουδική Αραβία και τον υπόλοιπο OPEC.
Το άρθρο επισήμανε τους φόβους της αγοράς ότι τα ΗΑΕ μπορεί να “θέλουν να βγουν από τον OPEC ώστε να μπορούν να αντλούν 4 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα”, σύμφωνα με τον αναλυτή στην Price Futures Group, Phil Flynn.
Ο Flynn τόνισε ότι η αγορά υποφέρει επίσης από μια κρίση μεταβλητότητας. Βραχυπρόθεσμα, οι τεχνικοί παράγοντες και οι ανησυχίες ότι το αδιέξοδο στον OPEC+ θα μπορούσε να προκαλέσει άλμα στην παραγωγή επικρεμόνται στην αγορά, αλλά μακροπρόθεσμα η δυναμική της ζήτησης παραμένει ευνοϊκή για το αργό, είπε ο ίδιος.
Ωστόσο, άλλοι αναλυτές παραμένουν επιφυλακτικοί. “Είναι αλήθεια ότι η Σαουδική Αραβία αύξησε τις επίσημες τιμές πώλησης για τους Ασιάτες πελάτες της τον Αύγουστο, σηματοδοτώντας ότι είναι πρόθυμη να συνεχίσει να συμμορφώνεται με τη συμφωνία”, δήλωσε ο Eugen Weinberg, αναλυτής στην Commerzbank, σε σημείωμά του.
“Ωστόσο, αρκετά μέλη του OPEC+ θα προτιμούσαν να αυξήσουν την παραγωγή τους το συντομότερο δυνατόν – ακόμη και εις βάρος των άλλων”, υπογράμμισε.
Το Reuters, επικαλούμενο πηγές του OPEC+, ανέφερε ότι η Ρωσία ηγείται μιας προσπάθειας να “σβήσουν” οι διαχωριστικές γραμμές μεταξύ Σαουδικής Αραβίας και ΗΑΕ.
Σε αυτό το κλίμα, το αργό τύπου West Texas Intermediate παραδόσεως Αυγούστου υποχώρησε κατά 1,17 δολάρια ή 1,6% την Τετάρτη, για να διαμορφωθεί η τιμή του στα 72,20 δολάρια το βαρέλι στο Χρηματιστήριο Εμπορευμάτων της Νέας Υόρκης.
Το αργό τύπου Brent παραδόσεως Σεπτεμβρίου έχασε 1,10 δολάρια ή 1,5%, για να διαμορφωθεί η τιμή του στα 73,43 δολάρια το βαρέλι στο ICE Futures Europe.