Πέρασε το τεστ της Ευρώπης το Boeing 737 MΑΧ

Ικανοποιημένος από τις τροποποιήσεις που έχουν γίνει στο Boeing 737 MΑΧ, ώστε να καταστεί ασφαλές και να πετάξει ξανά στους ευρωπαϊκούς αιθέρες πριν από την εκπνοή του 2020, δήλωσε ο Πάτρικ Κάι, εκτελεστικός διευθυντής του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA).

Μετά τις δοκιμαστικές πτήσεις που διενεργήθηκαν τον Σεπτέμβριο, ο Οργανισμός, όπως διευκρίνισε ο κ. Κάι, διεκπεραιώνει την τελική εξέταση των εγγράφων, προτού εκδώσει ένα προσχέδιο οδηγίας για την αξιοπλοΐα του αεροσκάφους τον Νοέμβριο. Πάντως, επισήμανε ότι η αμερικανική αεροναυπηγική εταιρεία Boeing δεν είχε προχωρήσει και σε περαιτέρω αναβάθμιση του ΜΑΧ 737, την οποία η υπηρεσία του είχε ζητήσει. Αυτή θα έχει ολοκληρωθεί μέσα στα επόμενα δύο χρόνια (20-24 μήνες, για την ακρίβεια).

Η διαδικασία αφορά έναν λεγόμενο συνθετικό αισθητήρα, o oποίος θεωρείται απαιτούμενος στη μεγαλύτερη εκδοχή του αεροσκάφους πέραν των δύο υπαρχόντων, τον ΜΑΧ 10, προτού κάνει το ντεμπούτο του το 2022. Επιπλέον, θα τοποθετηθεί και αναδρομικά σε άλλους τύπους του ΜΑΧ. Ο Πάτρικ Κάι εξήγησε ότι ο τρίτος αισθητήρας θα απλουστεύσει το έργο των πιλότων, αν οι άλλοι δύο δεν λειτουργήσουν, όπως συνέβη στα δύο δυστυχήματα, που καθήλωσαν όλα τα 737 ΜΑΧ. Οι αισθητήρες ελέγχουν εάν σε σχέση με τον αέρα το αεροσκάφος ανέρχεται ή κατέρχεται, όπως αναφέρει σχετικά το Bloomberg. Σε συνέντευξη που παρέθεσε ο Πάτρικ Κάι, τόνισε τα εξής: «Η ανάλυση, η οποία έχει διεξαχθεί, δείχνει ότι τα επίπεδα ασφαλείας του αεροσκάφους είναι υψηλά και επαρκή για εμάς. Αυτό το οποίο συζητήσαμε με την Boeing είναι το γεγονός πως ο ένας επιπλέον αισθητήρας πέραν των δύο, που ήδη έχει το ΜΑΧ, θα του προσέδιδε έτι υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας». Τα σχόλια αυτά ισοδυναμούν με τη μέχρι σήμερα πιο αταλάντευτη επιβεβαίωση από έναν μεγάλο οργανισμό αεροπλοΐας ότι ο στόχος της Boeing να επανέλθει σε λειτουργία το 737 ΜΑΧ πριν λήξει τo 2020, επετεύχθη.

Αξίζει να αναφερθεί πως υπήρξαν και αρκετές καθυστερήσεις. Απαξάπαντα τα 737 ΜΑΧ σε όλο τον κόσμο καθηλώθηκαν μεμιάς τον Μάρτιο του 2019 με αφορμή τα δυο πολύνεκρα δυστυχήματα που προηγήθηκαν – 346 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε αυτά τον Οκτώβριο του 2018 και τον Μάρτιο του 2019. Οπως ήταν αναμενόμενο, ξέσπασε σοβαρή κρίση στους κόλπους της αμερικανικής αεροναυπηγικής εταιρείας, η οποία της κόστισε και ζημίες πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων και κλονισμό της εμπιστοσύνης των επενδυτών και της πελατειακής βάσης της, αλλά και έναν διευθύνοντα σύμβουλο. Ο τότε επικεφαλής της, Ντένις Μίλενμπεργκ, απομακρύνθηκε από τα καθήκοντά του.

Στο πλαίσιο των αρμοδίων υπηρεσιών ασφαλείας πτήσεων των Ηνωμένων Πολιτειών, η αντίστοιχη διαδικασία δεν έχει ακόμη διεκπεραιωθεί πλήρως. Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπλοΐας (FAA), διαμέσου του διευθυντή της, Στιβ Ντίκσον, δεν προχωρεί σε προβλέψεις για το πότε θα ολοκληρωθούν οι εργασίες της. Ο κ. Ντίκσον πέταξε με το ΜΑΧ τον Σεπτέμβριο, απεφάνθη πως ήταν πολύ άνετη η πτήση, αλλά χωρίς να δώσει περαιτέρω στοιχεία. Ο ευρωπαϊκός EASA πάντως ζήτησε από την Boeing ακόμη περισσότερες προδιαγραφές ασφαλείας από ό,τι η FAA και έδρασε ταχύτερα στην αξιολόγηση του ΜΑΧ.

Σχετικά Νέα