Πέντε αεροπορικές τραγωδίες με αεροσκάφη που καταρρίφθηκαν από πυραύλους

Δυστυχώς, ο κόσμος μπορεί να θυμηθεί αρκετές περιπτώσεις στις οποίες πολιτικά αεροσκάφη έπεσαν θύματα αυξανόμενων εντάσεων μεταξύ κρατών.

Η καταστροφή του DC-9-15 της Aerolinee Itavia (27 Ιουνίου 1980)

Ένα αεροσκάφος DC-9-15 της αεροπορικής εταιρείας Aerolinee Itavia, που κάλυπτε την διαδρομή από την Μπολόνια στο Παλέρμο, εξερράγη κοντά στο νησί Ούστικα, στην Σικελία. Οι 77 επιβάτες, συμπεριλαμβανομένων και 13 παιδιών, έχασαν την ζωή τους στο αεροπορικό δυστύχημα.

Μεταξύ των πιθανών αιτιών της αεροπορικής τραγωδίας συμπεριλαμβάνεται και το χτύπημα από πύραυλο του ΝΑΤΟ που εκτοξεύτηκε από λάθος και μια αερομαχία μεταξύ μαχητικών τζετ που συνόδευαν το αεροπλάνο του αρχηγού της Λιβύης, Μουμάρ Καντάφι, και μαχητικών της Βορειοατλαντικής Συμμαχίας.

Η επίθεση σε Boeing της Νότιας κορέας (1 Σεπτεμβρίου 1989)

Ένα Boeing 747-2B5B των Κορεατικών Αερογραμμών, που πετούσε από την Νέα Υόρκη στην Σεούλ, άλλαξε το δρομολόγιό του και παραβίασε τον εναέριο χώρο της Σοβιετικής Ένωσης, χωρίς να ενημερώσει.

Αποτέλεσμα ήταν να καταρριφθεί από ένα μαχητικό Su-15 και να πέσει νοτιοδυτικά του νησιού Σακχαλίν. Και οι 246 επιβάτες σκοτώθηκαν, μεταξύ τους και ο γερουσιαστής Λάρι ΜακΝτόναλντς, καθώς και το 23μελές πλήρωμα.

Από την έρευνα προέκυψε ότι οι πιλότοι δεν αντιλήφθηκαν την αλλαγή πορείας και δεν ήταν σε θέση να δουν το σοβιετικό μαχητικό.

Για να αποφευχθεί επανάληψη της τραγωδίας, η διακυβέρνηση Ρίγκαν επέτρεψε την χρήση του στρατιωτικού GPS από πολιτικές πτήσεις.

Η κατάρριψη του ιρανικού Airbus (3 Ιουλίου 1988)

Ένα Airbus A300 B2-203 της Iran Air καταρρίφθηκε σε ιρανικά ύδατα, στον Περσικό Κόλπο, από πύραυλο της αμερικανικής φρεγάτας Vincennes, που περιπολούσε τα Στενά του Ορμούζ.

Το αμερικανικό πλοίο πέρασε το επιβατικό αεροσκάφος για ιρανικό F-14, με την τραγωδία να αριθμεί 300 θύματα.

Οι ΗΠΑ πλήρωσαν περισσότερα από 100 εκατ. δολάρια σε αποζημιώσεις, αλλά αρνήθηκαν να αναλάβουν την ευθύνη της αεροπορικής τραγωδίας.

Το ατύχημα του ρωσικού Tu-154M πάνω από την Μαύρη Θάλασσα (4 Οκτωβρίου 2001)

Οι 66 επιβάτες και το 12μελές πλήρωμα πέθαναν όταν το Tu-154M της αεροπορικής Sibir, που πετούσε από το Τελ Αβίβ του Ισραήλ στο Νοβοσιμπίρσκ, εξερράγη πάνω από την Μαύρη Θάλασσα, περί τα 200 χλμ από το Σότσι.

Τα στοιχεία της έρευνας από την διαπολιτειακή Υπηρεσία Αεροπορίας έδειξαν ότι το αεροσκάφος χτυπήθηκε από ουκρανικό πύραυλο, που πυροδοτήθηκε από λάθος.

Το 2003, οι αρχές της χώρας αποζημίωσαν τις οικογένειες όλων των θυμάτων στην καταστροφή.

Η καταστροφή της πτήσης MH17 στην ανατολική Ουκρανία (17 Ιουλίου 2014)

Η πτήση MH17 των Μαλαισιανών Αερογραμμών, που κατευθυνόταν από το Άμστερνταμ στην Κουάλα Λουμπούρ καταρρίφθηκε από πύραυλο Buk στην ανατολική Ουκρανία, στην πολεμική ζώνη μεταξύ ουκρανικών στρατευμάτων και πολιτοφυλακής του Ντονμπάς.

Οι 298 άνθρωποι στο αεροπλάνο – οι περισσότεροι Ολλανδοί  – σκοτώθηκαν όλοι. Ο ουκρανικός στρατός και η πολιτοφυλακή αλληλοκατηγορήθηκαν για την κατασατροφή.

Η κατάρριψη του αεροσκάφους των Μαλαισιανών Αερογραμμών έγινε μια από τις σοβαρότερες αεροπορικές τραγωδίες στην ιστορία. Έρευνα που διεξήχθη από τη Ρωσία κατέδειξε ότι ο πύραυλος που χτύπησε το αεροσκάφος ανήκε στον ουκρανικό στρατό.

Από την πλευρά του, ο επικεφαλής των ερευνών της Ολλανδικής Αστυνομίας, Βίλπερτ Παούλισεν, ανέφερε ότι επρόκειτο για ρωσικό πύραυλο.

Τον Δεκέμβρη του 2019, οι ουκρανικές αρχές επεξέτειναν τις έρευνες μέχρι την 1η Αυγούστου 2020 για την αεροπορική τραγωδία του MH17.

Πηγή:Sputnik

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα