Πανελλήνιες 2019: Τι γίνεται με τα νέα τμήματα και τις συγχωνεύσεις ΤΕΙ με ΑΕΙ

Σήµερα ολοκληρώνεται η διαδικασία διαβούλευσης του σχεδίου νόµου για το νέο σύστηµα εισαγωγής στα ΑΕΙ και τις πανελλαδικές. Πιθανότατα µέσα στον Απρίλιο, να προωθηθεί στη Βουλή. Από την πλευρά του ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, αφήνει ανοιχτό το ενδεχόµενο να υιοθετήσει προτάσεις οι οποίες θα κινούνται προς την κατεύθυνση βελτίωσης του συστήµατος.

Αυτό απάντησε και στην τοµεάρχη Παιδείας της Ν∆ Νίκης Κεραµέως, η οποία τον ρώτησε σχετικά µε την αντικατάσταση των Λατινικών µε το µάθηµα της Κοινωνιολογίας. Ο υπουργός, αν και υπεραµύνθηκε της απόφασής του, δήλωσε ότι στο πλαίσιο της διαβούλευσης θα εξετάσει κάθε επιστηµονικά τεκµηριωµένη θέση.

Τι γίνεται με τα νέα τμήματα και τις  συγχωνεύσεις των τελευταίων ΤΕΙ με ΑΕΙ

Πάντως, αυτήν τη στιγµή το υπουργείο Παιδείας θεωρεί σηµαντικό να προχωρήσει τις διαδικασίες,ώστε να ολοκληρώσει για φέτος τις συγχωνεύσεις και των τελευταίων ΤΕΙ µε τα πανεπιστήµια, καθώς αυτές οι αλλαγές θα πρέπει να συµπεριληφθούν στο µηχανογραφικό δελτίο που θα συµπληρώσουν φέτος οι απόφοιτοι της Γ’ Λυκείου.

Το πρόβληµα είναι ότι το υπουργείο Παιδείας πρέπει σύντοµα να ανακοινώσει τον αριθµό των εισακτέων σε όλα τα τµήµατα της Τριτοβάθµιας Εκπαίδευσης. Η ανακοίνωση αυτή είναι σχεδόν βέβαιο ότι φέτος θα καθυστερήσει, αλλά σίγουρα θα πρέπει να γίνει εντός του Απριλίου. Όπως φαίνεται, το υπουργείο θα προσπαθήσει να εντάξει σε αυτήν τη διαδικασία και όλα τα νέα τµήµατα, τα οποία θα προκύψουν και από τις συνενώσεις, µαζί µε τον αριθµό εισακτέων που θα έχουν, καθώς είναι κάτι που ενδιαφέρει ιδιαίτερα τους υποψηφίους.

Τι προβλέπεται για τους μαθητές που φοιτούν τώρα στο Λύκειο

Τέλος, όσον αφορά στους µαθητές που τώρα φοιτούν στο Λύκειο (εκτός της Γ’ Λυκείου), σύµφωνα µε το σχέδιο νόµου που κατατέθηκε προς διαβούλευση, οι οριστικές διατάξεις για την εισαγωγή στα ΑΕΙ µέσω Πανελλαδικών Εξετάσεων προβλέπουν τα εξής:

1 Προσµετρώνται σε ποσοστό 90% ο µέσος όρος των βαθµών στα τέσσερα πανελλαδικά εξεταζόµενα µαθήµατα του οικείου επιστηµονικού πεδίου και σε ποσοστό 10% ο βαθµός του απολυτηρίου της Γ’ τάξης ΓΕΛ. Κατ’ εξαίρεση, για την εισαγωγή στην Τριτοβάθµια Εκπαίδευση κατά το ακαδηµαϊκό έτος 2020- 2021 υπολογίζεται µόνον ο µέσος όρος των τεσσάρων πανελλαδικά εξεταζόµενων µαθηµάτων (αυτό δηλαδή αφορά τους µαθητές που τώρα φοιτούν στη Β’ Λυκείου).

Τι ισχύει για τα ειδικά μαθήματα

2 Στα τµήµατα όπου απαιτείται η εξέταση ειδικού µαθήµατος ή πρακτικής δοκιµασίας για την εισαγωγή υποψηφίων σε αυτά, λόγω της φύσης του γνωστικού αντικειµένου που θεραπεύουν, η εξέταση του ειδικού µαθήµατος ή της πρακτικής δοκιµασίας γίνεται πανελλαδικά.

Σε κάθε ειδικό µάθηµα πρέπει να επιτύχει βαθµολογία τουλάχιστον ίση µε το µισό της προβλεπόµενης µέγιστης δυνατής. Για τον υπολογισµό της συνολικής βαθµολογίας προστίθεται η βαθµολογία που προκύπτει από το γινόµενο του βαθµού των ειδικών µαθηµάτων ή πρακτικών δοκιµασιών µε τον αντίστοιχο συντελεστή.

3 Αν µε το σύνολο της βαθµολογίας που έχει επιτύχει ο υποψήφιος µπορεί να εισαχθεί σε περισσότερες από µία σχολές ή τµήµατα, εισάγεται µόνο στη σχολή ή τµήµα που προσδιόρισε στο µηχανογραφικό του µε σειρά προτίµησης υψηλότερη σε σχέση µε τις άλλες σχολές ή τµήµατα που έχει δηλώσει

Με πληροφορίες από το  Έθνος

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα