Πανδημία και τηλεργασία «εκτόξευσαν» το Zoom, αναμένεται εκρηκτική ανάπτυξη και φέτος

Γνωστό σε πάρα πολλούς ανθρώπους που μέχρι πρόσφατα το είχαν μόνο ακουστά έγινε εν μιά νυκτί το Zoom, η πλατφόρμα για μαζικές βιντεοδιασκέψεις, που γνώρισε μεγάλες δόξες -και στην Ελλάδα- λόγω της πανδημίας και της αναγκαστικής τηλεργασίας, τηλεκπαίδευσης και τηλεψυχαγωγίας.

Η αμερικανική εταιρεία προβλέπει ότι η άνθηση των εργασιών της θα συνεχιστεί και μετά τη λήξη της πανδημίας, μεταξύ άλλων επειδή εκτιμά ότι η τηλεργασία ήλθε για να μείνει. Με άλλα λόγια, το Zoom, το όνομα του οποίου έχει γίνει πια οικείο στα σπίτια και στα γραφεία όλου του κόσμου, δεν σκοπεύει να αποτελέσει μια παροδική μόδα.

Ο Έρικ Γιούαν, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του Zoom, μιλώντας σε αναλυτές της Γουόλ Στριτ, όπως μεταδίδει το ΑΜΠΕ επικαλούμενο το BBC και τους «Financial Times», εμφανίστηκε αισιόδοξος για το μέλλον της εταιρείας του, η οποία στο τελευταίο τρίμηνο που έληξε στο τέλος Ιανουαρίου, είχε έσοδα 883 εκατ. δολάρια, έναντι μόνο 188 εκατ. δολ. στο αντίστοιχο τρίμηνο πριν ένα χρόνο (αύξηση περίπου 370%).

Το Zoom είναι δωρεάν για τον πολύ κόσμο (μέχρι στιγμής τουλάχιστον), αλλά χρεώνει τους επιχειρηματικούς πελάτες του για τις έξτρα δυνατότητες της πλατφόρμας του. Ήδη έχει 467.100 επιχειρήσεις-πελάτες με περισσότερους από δέκα εργαζόμενους. Οι πωλήσεις του αυξήθηκαν κατά 326% το 2020 φτάνοντας τα 2,6 δισ. δολάρια και τα κέρδη του εκτινάχθηκαν από μόνο 21,7 εκατ. δολάρια το 2019 σε 671,5 εκατ. δολ. πέρυσι.

Παρά τις εκτιμήσεις ορισμένων αναλυτών και επενδυτών ότι το Zoom θα παίζει πια λιγότερο κεντρικό ρόλο στις ζωές πολλών εργαζομένων το 2021, καθώς προχωρούν οι μαζικοί εμβολιασμοί και διαφαίνεται η προοπτική σταδιακής άρσης των περιοριστικών μέτρων και επιστροφής στην κανονικότητα, ο Γιούαν αντίθετα περιμένει περαιτέρω αύξηση εσόδων κατά 43% φέτος ή συνολικά γύρω στα 3,8 δισ. δολάρια. Η εκτίμηση αυτή οδήγησε σε άνοδο κατά 6% της μετοχής στο αμερικανικό χρηματιστήριο, το οποίο σήμερα «τιμολογεί» την αξία του Zoom στα 131 δισ. δολάρια.

Ο Γιούαν δήλωσε ότι η εταιρεία σπεύδει να διαφοροποιήσει δεόντως το προφίλ της, ώστε να αξιοποιήσει το τεράστιο παγκόσμιο «ακροατήριο» που έχει βρει…ουρανοκατέβατα λόγω κορονοϊού. Όπως είπε, το Zoom κινείται προς την κατεύθυνση να μετατραπεί «από μία εταιρεία που έχει μόνο μια άκρως επιτυχημένη εφαρμογή, σε μια εταιρεία με μια ευρύτερη πλατφόρμα», που θα υποστηρίζει ένα μεγάλο φάσμα υπηρεσιών επικοινωνίας. «Καθώς ο κόσμος βγαίνει από την πανδημία, η δουλειά μας μόλις άρχισε. Δεν είμαστε πια μόνο μια εταιρεία για βιντεοδιασκέψεις», τόνισε.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα