Σε επτά ανήλθαν οι εταιρείες και τα κοινοπρακτικά σχήματα, που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την ανάληψη του έργου της 6ης προβλήτας- επέκτασης της λιμενικής υποδομής στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο του πρώτου σταδίου (προεπιλογής) του σχετικού διαγωνισμού.
Τα έργα στην 6η προβλήτα, που θα δώσουν στο λιμάνι τη δυνατότητα να υποδέχεται πλοία μεγάλου βυθίσματος και χωρητικότητας, τύπου “Super Post New Panamax”, αναβαθμίζοντας τον ρόλο του στην ευρύτερη περιοχή, είναι ενδεικτικού προϋπολογισμού 130 εκατ. ευρώ (μη συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ). Αποτελούν δε, το σημαντικότερο μέρος των υποχρεωτικών επενδύσεων, τις οποίες έχει αναλάβει ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ), βάσει της σύμβασης παραχώρησης με το ελληνικό δημόσιο.
Οι επτά ενδιαφερόμενοι, μεταξύ αυτών σημαντικά ονόματα του κλάδου των κατασκευών και των λιμενικών έργων από την Ελλάδα, τη Γαλλία, το Βέλγιο, την Ιταλία και την Πορτογαλία, είναι: 1. EIFAGGE- TERNA, 2. ARCHIRODON, 3.Ενωση INTRAKAT – VITTADELLO – SALES, 4.Κοινοπραξία «ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – ROVER MARITIME S.L. – ΧΔΚ Α.Ε.», 5. Κοινοπραξία «ΑΒΑΞ Α.Ε. – ETERMAR S.A. – NV BESIX SA», 6. Κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. – ΤΕΚΑΛ Α.Ε και 7.ACCIONA CONSTRUCCION.
Με την ολοκλήρωση της αξιολόγησης του πρώτου σταδίου, που υπολογίζεται ότι θα πραγματοποιηθεί μέχρι το τέλος του Μαρτίου, οι προεπιλεγέντες θα κληθούν από την ΟΛΘ Α.Ε. να υποβάλλουν δεσμευτικές προσφορές για τη συμμετοχή τους στο δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού, που αφορά στην εκτέλεση του έργου.
Βάσει της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος (https://www.thpa.gr/files/procurement/PGR40_el.pdf), που δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα της ΟΛΘ ΑΕ, το έργο περιλαμβάνει τουλάχιστον τις παρακάτω εργασίες: Πρώτον, την κατασκευή ενός νέου επιπρόσθετου κρηπιδότοιχου, ως ευθείας προέκτασης του ήδη υφιστάμενου (κρηπιδότοιχου 26), με ελάχιστο συνεχές μήκος 440 μέτρων, εκ των οποίων τα 400 μέτρα τουλάχιστον θα παρέχουν ελάχιστο βάθος -17,60 μέτρων από τη Μέση Στάθμη της Θάλασσας (ΜΣΘ).
Δεύτερον, την κατασκευή επιπρόσθετου χερσαίου χώρου, πλάτους τουλάχιστον 300 μέτρων, παράλληλα με τον πιο πάνω νέο κρηπιδότοιχο και τρίτον την εκτέλεση όλων των συμπληρωματικών έργων υποδομής, που απαιτούνται για την πλήρη λειτουργία του νέου κρηπιδότοιχου και του αντίστοιχου χερσαίου χώρου, συμπεριλαμβανομένων: της βυθοκόρησης του διαύλου ναυσιπλοΐας και του κύκλου ελιγμών των πλοίων με ελάχιστο βάθος – 17,60 μέτρα από ΜΣΘ, τα δάπεδα του χερσαίου χώρου, καθώς και τα απαραίτητα δίκτυα επικοινωνιών και υπηρεσιών.
Υπενθυμίζεται ότι η χερσαία ζώνη του λιμένος Θεσσαλονίκης καλύπτει έκταση περίπου 1.550.000 τετραγωνικών και εκτείνεται σε μήκος περίπου 3.500 μέτρων. Διαθέτει 6.150 μέτρα κρηπιδωμάτων, έξι προβλήτες, κτήρια διοικητικής και τεχνικής υποστήριξης, αποθήκες και υπόστεγα, ειδικό εξοπλισμό και λοιπές εγκαταστάσεις.
Είναι ο μεγαλύτερος λιμένας διαμετακομιστικού εμπορίου της χώρας και εξυπηρετεί τις ανάγκες των 15 περίπου εκατομμυρίων κατοίκων της διεθνούς ενδοχώρας του.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Σχετικά Νέα
-
Wall Street: Kλείσιμο με ήπιες μεταβολές και κέρδη πάνω από 12% για την Tesla
Μεικτά πρόσημα καταγράφηκαν στη Wall Street, ωστόσο η άνοδος των αποδόσεων στα ομόλογα δημιούργησε.
-
ΔΕΠΑ: Τι δείχνουν τα νέα στοιχεία για τον ανεφοδιασμό βυτίων υγροποιημένου φυσικού αερίου
Πρωτιά της ΔΕΠΑ για τον μήνα Μάρτιο στον ανεφοδιασμό βυτίων υγροποιημένου φυσικού αερίου Όπως.
-
Συνεχίστηκε και την Τετάρτη η διολίσθηση του αργού
Συνεχίστηκε και την Τετάρτη η υποχώρηση των τιμών του πετρελαίου, καθώς απομακρύνονται όλο και.
-
“Σημειωτόν” ο χρυσός εν αναμονή των στοιχείων για τον πληθωρισμό στις ΗΠΑ
Σταθεροποιητικά κινήθηκαν οι τιμές του χρυσού την Τετάρτη, καθώς μετά τη διαφαινόμενη εξομάλυνση της.