

Διανύουμε τους μήνες κατά τους οποίους οι περισσότεροι Έλληνες σχεδιάζουν και πραγματοποιούν τις καλοκαιρινές διακοπές τους. Η Ομοσπονδία Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων και Τουρισμού (FedHATTA), με ανακοίνωσή της, ενημερώνει τους καταναλωτές για την ασφάλειά τους αλλά και για την επιτυχία στη διοργάνωση του ταξιδιού τους.
Συγκεκριμένα, οι καταναλωτές θα πρέπει:
– Να εμπιστεύονται για τα ταξίδια, τις μετακινήσεις και τις online κρατήσεις τους μόνο τουριστικά γραφεία (συμβατικά ή ηλεκτρονικά) που λειτουργούν νόμιμα και διαθέτουν τη βεβαίωση συνδρομής των νομίμων προϋποθέσεων για τη λειτουργία τουριστικού γραφείου του υπουργείου Τουρισμού (σύμφωνα με τον Ν. 393/1976, όπως ισχύει). Έτσι, θα αποφύγουν δυσάρεστες εκπλήξεις από φυσικά ή νομικά πρόσωπα που λειτουργούν χωρίς τις απαιτούμενες άδειες, παράνομα στον χώρο, και δεν τους παρέχουν καμία προστασία.
– Να αναζητούν τον αριθμό ΜΗΤΕ αυτών των γραφείων, τον οποίο πρέπει υποχρεωτικά να αναγράφουν στην ιστοσελίδα τους, σε όλες τις έντυπες και ηλεκτρονικές διαφημίσεις τους, στις συμβάσεις τους με τους καταναλωτές και στους γενικούς όρους τους για τη συμμετοχή σε οργανωμένα ταξίδια.
– Πρόσθετη εγγύηση για τους ταξιδιώτες είναι το τουριστικό γραφείο που θα επιλέξουν -είτε συμβατικό είτε ηλεκτρονικό- να ανήκει σε κάποια από τις ενώσεις τουριστικών γραφείων της χώρας. Θα πρέπει να αναζητούν το λογότυπο των αυτών των ενώσεων στην ιστοσελίδα ή στα έντυπά τους.
– Όταν ο καταναλωτής αγοράζει ένα οργανωμένο ταξίδι (πακέτο) από τουριστικό γραφείο, να έχει οπωσδήποτε υπόψη του ότι:
1. Αφού διαβάσει με προσοχή τους όρους συμμετοχής, θα πρέπει να υπογράψει σχετική σύμβαση με το γραφείο, η οποία θα περιέχει τα στοιχεία του ταξιδιού και τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του ταξιδιώτη, καθώς και του τουριστικού γραφείου, κάτι που είναι υποχρεωτικό από τη νομοθεσία.
2. Θα πρέπει να παραλάβει αντίγραφο της σύμβασης και την απόδειξη παροχής υπηρεσιών.
3. Το ταξίδι του θα πρέπει να είναι οπωσδήποτε ασφαλισμένο για αστική επαγγελματική ευθύνη του τουριστικού γραφείου-διοργανωτή, όπως προβλέπεται από το ΠΔ 7/2008, ενώ ο ίδιος ο καταναλωτής μπορεί να επιλέξει και πρόσθετη προαιρετική ταξιδιωτική ασφάλιση, που θα καλύπτει τα έξοδα σε περίπτωση ατυχήματος ή ασθένειάς του, ενδεχομένως και την περίπτωση που τυχόν υποχρεωθεί να ακυρώσει το ταξίδι για δικό του λόγο.
4. Ειδικά όταν ο καταναλωτής αγοράζει μόνο αεροπορικά ή ακτοπλοϊκά εισιτήρια και όχι οργανωμένο ταξίδι θα πρέπει να φροντίζει, μόλις καταβάλλει το τίμημα των εισιτηρίων, να παραλαμβάνει αμέσως τα εισιτήρια.
(Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ)
Σχετικά Νέα
Τα ειδυλλιακά ελληνικά νησιά που ξεχωρίζουν για το καλοκαίρι 2025
Λίστα με τα ειδυλλιακά ελληνικά νησιά παρουσιάζει δημοσίευμα της Vogue. Ανάμεσά τους συγκαταλέγονται η Ύδρα, η Μήλος, η Κέρκυρα και η Σίφνος..
Η ποιητική συλλογή «Λούσιμο στο Φως» της Δάφνης Γρηγοριάδη κυκλοφορεί!
Η Δάφνη Γρηγοριάδη, μέσα από την πρώτη ποιητική της συλλογή «Λούσιμο στο Φως», από.
Πώς η κλιματική αλλαγή θρέφει έναν θανατηφόρο μύκητα – Τι είναι «Aspergillus»
Ηκλιματική αλλαγή προκαλεί όχι μόνο ακραία καιρικά φαινόμενα, αλλά και την εξάπλωση επικίνδυνων παθογόνων.
Το σύνδρομο της στρουθοκαμήλου: Τι είναι και πώς θα το αποφύγετε
Μια τάση που εμφανίζεται συχνά στους ανθρώπους, όταν έρχονται αντιμέτωποι με μια ενοχλητική, άβολη.