Οικονομική ενίσχυση 10,6 δισ. έχουν ζητήσει 2.500 γερμανικές επιχειρήσεις

Εμπόδια υψώνονται στις προσπάθειες της γερμανικής κυβέρνησης να στηρίξει τις επιχειρήσεις της χώρας, καθώς ήδη 2.500 εταιρείες έχουν ζητήσει οικονομική βοήθεια συνολικού ύψους 10,6 δισεκατομμυρίων ευρώ. Η πηγή του προβλήματος εντοπίζεται στην κεντρική αρτηρία της γερμανικής οικονομίας, την αυτοκινητοβιομηχανία της, η οποία προετοιμάζεται για ένα αόριστο διάστημα διαρκών ζημιών, συμπαρασύροντας τους προμηθευτές της, που κατά κύριο λόγο είναι μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις.

Ο υπουργός Οικονομίας της Γερμανίας, Πέτερ Αλτμάιερ, έκανε λόγο για επιβράδυνση έως και 8% τους μήνες της έξαρσης του κορωνοϊού. Ο Αλτμάιερ τόνισε ότι η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης ενδέχεται να δεχθεί μεγαλύτερο πλήγμα από τη χρηματοπιστωτική κρίση. Την αμέσως προηγούμενη ημέρα, η Γερμανίδα καγκελάριος Αγκελα Μέρκελ είχε στραφεί στα υψηλόβαθμα στελέχη της βιομηχανίας αυτοκινήτων –θεμελιώδους σημασίας για την οικονομία της χώρας– προσπαθώντας να σχεδιάσει την επανεκκίνηση των εργοστασίων.

Σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα του Bloomberg, η Γερμανίδα καγκελάριος εξέτασε μέτρα που θα ληφθούν όταν επανεκκινήσει η παραγωγή, ώστε να προστατευθούν οι εργαζόμενοι. Ο σχεδιασμός αφορά άμεσα τις μικρομεσαίες γερμανικές επιχειρήσεις, οι οποίες κατασκευάζουν εξαρτήματα αυτοκινήτων και κινδυνεύουν από χρεοκοπία.

Στην περίπτωση που παραταθούν τα μέτρα περιορισμού, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, όπου απασχολούνται πάνω από 800.000 εργαζόμενοι, θα δεχθεί ισχυρότατα πλήγματα. Ενδεικτικά, κάθε εβδομάδα αδράνειας στις μονάδες παραγωγής της Volkswagen κοστίζει στην εταιρεία 2 δισεκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με το Bloomberg.

To οικονομικό βάρος από την αναστολή λειτουργίας των εργοστασίων μετακυλίεται στις εκατοντάδες προμηθευτές, που κατασκευάζουν εξαρτήματα αυτοκινήτων. Πρόκειται για έναν κλάδο που σε μεγάλο ποσοστό απαρτίζεται από μικρές επιχειρήσεις με λίγους υπαλλήλους. Συνολικά οι Γερμανοί προμηθευτές εξαρτημάτων απασχολούν περίπου 300.000 εργαζομένους.

Οι γερμανικές επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένων των αυτοκινητοβιομηχανιών, προχώρησαν σε σχεδόν 500.000 αιτήσεις για το πρόγραμμα Kurzarbeit, που τους επιτρέπει να μειώσουν το ωράριο εργασίας, όσο οι εργαζόμενοι λαμβάνουν ένα μεγάλο μέρος των αποδοχών τους μέσω του κράτους. Σύμφωνα με τον Γκρεκ Φουτζέσι, οικονομολόγο της JPMorgan, αυτό σημαίνει ότι περίπου το ένα πέμπτο του εργατικού δυναμικού της χώρας δουλεύει με μειωμένο ωράριο.

Ωστόσο, οι μικρές επιχειρήσεις ενδέχεται να μην μπορέσουν να λάβουν εγκαίρως την απαραίτητη ρευστότητα, οδηγώντας σε αλυσιδωτές χρεοκοπίες και σε παράλυση ενός τμήματος της γερμανικής οικονομίας. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Continental, του κολοσσού παραγωγής εξαρτημάτων αυτοκινήτων, εάν η οικονομική στήριξη καθυστερήσει έστω και μερικές ημέρες, η μόνη επιλογή των ιδιοκτητών θα είναι να κηρύξουν πτώχευση, διαφορετικά θα πρέπει να αντισταθμίσουν τις ζημίες με χρήματα από την τσέπη τους.

Εκπρόσωπος της Daimler, η οποία έχει το εμπορικό σήμα της Mercedes-Benz, δήλωσε στη γερμανική εφημερίδα Stuttgarter Zeitung ότι η Γερμανία θα μπορέσει κατά πάσα πιθανότητα να αντεπεξέλθει σε μια βραχυπρόθεσμη αναστολή της οικονομικής δραστηριότητας. Ωστόσο, εάν τα μέτρα περιορισμού διαρκέσουν τρεις μήνες, η κυβέρνηση δεν θα μπορέσει να ανταποκριθεί στα αιτήματα για οικονομική στήριξη. Υπενθυμίζεται ότι η γερμανική κυβέρνηση αποφάσισε την παράταση των μέτρων σε ολόκληρη τη χώρα έως τις 19 Απριλίου. Οι περισσότεροι εργαζόμενοι της Daimler έχουν μειωμένα ωράρια και οι αποδοχές τους συμπληρώνονται μέσω του Kurzarbeit.

Ωστόσο, η εταιρεία εξακολουθεί να αναπτύσσει το μοντέλο S-Class, το οποίο πρόκειται να βγει στην αγορά στο τέλος του χρόνου.

Σχετικά Νέα