Η UNESCO κάλεσε σήμερα τις κυβερνήσεις να “ρυθμίσουν γρήγορα” τη χρήση εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης, όπως το ChatGPT, στις σχολικές αίθουσες, μεταξύ άλλων περιορίζοντας τη χρήση τους στα μικρότερης ηλικίας παιδιά.
Σε συστάσεις που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα η UNESCO τονίζει ότι οι δημόσιες αρχές δεν είναι έτοιμες να διαχειριστούν ηθικά ζητήματα που σχετίζονται με την ενσωμάτωση τεχνολογιών Τεχνητής Νοημοσύνης σε σχολικές αίθουσες διδασκαλίας.
Ο οργανισμός αυτός του ΟΗΕ προτείνει στις κυβερνήσεις να ορίσουν μια ελάχιστη ηλικία για τη χρήση τεχνολογιών Τεχνητής Γενικής Νοημοσύνης, η οποία δεν μπορεί να είναι μικρότερη από τα 13 έτη.
Με βάση την αμερικανική νομοθεσία, το ChatGPT έχει ήδη θέσει αυτό το ηλικιακό όριο για τους χρήστες του, αλλά “πολλοί σχολιαστές πιστεύουν ότι αυτό το όριο είναι πολύ χαμηλό και στηρίζουν την αύξησή του στα 16 έτη”, υπογραμμίζει η έκθεση.
Μέσα στις σχολικές αίθουσες, η αντικατάσταση των δασκάλων από τέτοιες τεχνολογίες θα μπορούσε να επηρεάσει τη συναισθηματική υγεία των παιδιών και να τα καταστήσει ευάλωτα στη χειραγώγηση, προειδοποιεί η UNESCO.
Σύμφωνα με τη γενική διευθύντρια της UNESCO, Οντρέ Αζουλέ, “η Τεχνητή Γενική Νοημοσύνη μπορεί να είναι μια τεράστια ευκαιρία για την ανθρώπινη ανάπτυξη, αλλά μπορεί επίσης να είναι η πηγή ζημιάς και βλάβης”.
“Δεν μπορεί (η Τεχνητή Γενική Νοημοσύνη) να ενσωματωθεί στην εκπαίδευση χωρίς τη δημόσια εμπλοκή και τους ισχυρούς κυβερνητικούς κανονισμούς και διασφαλίσεις”, τόνισε η Αζουλέ.
Τεχνολογίες Τεχνητής Νοημοσύνης που είναι διαθέσιμες στο ευρύ κοινό έχουν αναπτυχθεί από τα τέλη του 2022, όταν το ChatGPT, που δημιουργήθηκε από την OpenAI, αποδείχθηκε ικανό να δημιουργεί συνοπτικά κείμενα, ποιήματα και συνομιλίες από συνοπτικές ερωτήσεις.
Αυτή η έκρηξη αυτών των εργαλείων έχει επίσης εγείρει φόβους για νέες μορφές λογοκλοπής ή απάτης στα σχολεία και τα πανεπιστήμια, χωρίς ωστόσο να μειώνει την ελκυστικότητα μιας αγοράς εκπαίδευσης που θεωρείται δυνητικά πολύ προσοδοφόρα.
Η UNESCO υπογραμμίζει με τις κατευθυντήριες οδηγίες της ότι εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης έχουν τη δυνατότητα να βοηθήσουν παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, για παράδειγμα, δημιουργώντας υπότιτλους, υπό την προϋπόθεση ότι οι δάσκαλοι, οι χρήστες και οι ερευνητές βοηθούν στο σχεδιασμό των εργαλείων αυτών και ότι οι κυβερνήσεις ρυθμίζουν τη χρήση τους.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Σχετικά Νέα
-
Γκουτέρες: Ανεπίτρεπτη κλιμάκωση μια ενδεχόμενη επίθεση του ισραηλινού στρατού στη Ράφα
Ο γενικός γραμματέας του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες έκρουσε για ακόμη μια φορά σήμερα τον.
-
Τραμπ: Οι πολιτείες θα αποφασίζουν για την άμβλωση, ο στρατός θα καταπολεμήσει την παράτυπη μετανάστευση
Οι πολιτείες θα αποφασίσουν αν θα απαγορεύσουν την άμβλωση, ο στρατός θα καταπολεμήσει την.
-
Ουκρανία: Ένας νεκρός από ρωσικό πλήγμα σε σιδηρόδρομο στην πόλη Χάρκιβ
Τουλάχιστον ένας άνθρωπός σκοτώθηκε και μια μη στρατιωτική υποδομή υπέστη ζημιές από ρωσική επίθεση.
-
ΗΠΑ: Το Πανεπιστήμιο Κολούμπια απειλεί με αποβολή τους καταληψίες φοιτητές
Το Πανεπιστήμιο Κολούμπια της Νέας Υόρκης, που εδώ και δύο εβδομάδες έχει βρεθεί στο.