Οι Βραζιλιάνοι μισούν τις τράπεζές τους, και αυτή η startup ήρθε να ανατρέψει την κατάσταση

Η Cristina Junqueira, συνιδρυτής της βραζιλιάνικης startup ψηφιακής τραπεζικής Nubank, ξέρει ακριβώς ποιοι είναι οι πελάτες της: είναι άνθρωποι που έχουν βαρεθεί το τραπεζικό κατεστημένο. Προτού ξεκινήσει μια εναλλακτική προς τις παραδοσιακές τράπεζες, ήταν κι η ίδια μία απ’ αυτούς.

«Δούλευα για τη μεγαλύτερη τράπεζα της Βραζιλίας για μια περίοδο πέντε ετών και απλώς κουράστηκα να κάνω τους πλούσιους πλουσιότερους» είπε στη Jen Wieczner του Fortune. «Προσπαθούσα να εισάγω πολλές αλλαγές για να κάνω τις ζωές των καταναλωτών καλύτερες, και αποτύγχανα σε αυτό. Και σε κάποια φάση είπα στον εαυτό μου: Ξέρεις κάτι; Εγώ τελείωσα από εδώ».

Προτού ξεκινήσει τη Nubank, η Junqueira εργάστηκε στον βραζιλιάνικο κολοσσό Itaú Unibanco και στη LuizaCred, το τμήμα χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών της εταιρείας λιανικής πώλησης Magazine Luiza.

Η Nubank – η επίσημη ονομασία της είναι Nu Pagamentos S.A. – προσφέρει τραπεζικές υπηρεσίες μέσω μιας εφαρμογής για κινητά, καλύτερα επιτόκια σε σχέση με άλλες περιφερειακές τράπεζες, και μια πιστωτική κάρτα που προσφέρεται σε συνεργασία με τη Mastercard. Η εταιρεία δραστηριοποιείται κυρίως στη Βραζιλία, αλλά πρόσφατα επεκτάθηκε και στο Μεξικό.

Η Nubank έχει περισσότερους από 12 εκατομμύρια πελάτες και, πλέον, η αξία της αποτιμάται στα 10 δισεκατομμύρια δολάρια, αριθμός που την καθιστά τη μεγαλύτερη startup ψηφιακής τραπεζικής στον κόσμο.

Σύμφωνα με τη Junqueira, η Nubank πέτυχε τόσο πολύ επειδή η προσέγγισή της είναι εξαιρετικά αναγκαία στη Βραζιλία. «Αν δεις στη Λατινική Αμερική, ο κόσμος μισεί πραγματικά τις τράπεζες. Πουθενά στον κόσμο δεν τις αγαπάνε, αλλά εδώ τα πράγματα είναι χειρότερα. Σύμφωνα με τη Nubank, οι Βραζιλιάνοι πληρώνουν τα υψηλότερα τέλη τραπεζικών συναλλαγών στον κόσμο, καθώς και τα υψηλότερα επιτόκια δανεισμού. Όπως λέει η Junqueira, «αυτές οι δεκαετίες εκμετάλλευσης» έκαναν τους πελάτες να «πεινάνε» για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της Nubank, οδηγώντας την εταιρεία σε ταχεία οργανική ανάπτυξη.

Και όπως επισημαίνει η ίδια, νεοσύστατες εταιρείες ψηφιακής στρατηγικής όπως η δική της έχουν μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης παγκοσμίως. «Σε όλο τον κόσμο ο τραπεζικός κλάδος αποδιοργανώνεται. Οι πελάτες είναι έτοιμοι για ψηφιακές εναλλακτικές, ώστε να κάνουν τα πάντα από τα κινητά τους τηλέφωνα και να μην χρειάζεται να πηγαίνουν σε υποκαταστήματα».

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα