Οι startups έχουν δημιουργήσει το δικό τους …λογοτεχνικό είδος στο Χρηματιστήριο

Η εταιρεία κατασκευής εξοπλισμού γυμναστηρίου Peloton γέννησε πολλές απορίες στους αναγνώστες των εγγράφων που υπέβαλλε για την είσοδό της στο χρηματιστήριο, την περασμένη Τρίτη.

«Βασικά, η Peloton πουλάει ευτυχία» έγραψε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας John Foley, το οποίο βέβαια ακούστηκε περισσότερο σαν κάτι που θα έγραφε ένας γκουρού αυτοβοήθειας παρά ένα εταιρικό στέλεχος. «Αλλά φυσικά κάνουμε και πολλά περισσότερα». Το έγγραφο αποκαλεί την Peloton «εταιρεία τεχνολογίας, εταιρεία μέσων ενημέρωσης, εταιρεία διαδραστικού λογισμικού, εταιρεία σχεδιασμού προϊόντων, εταιρεία διασύνδεσης πωλήσεων…» και πάει λέγοντας.

Και η Peloton δεν είναι η μόνη εταιρεία που χρησιμοποιεί αυτή τη γλώσσα φιλοδοξώντας να προχωρήσει την αρχική δημόσια προσφορά της. Το γλωσσικό στυλ αυτό έχει γίνει τόσο κοινό στα σχετικά αρχεία, που πλέον αποτελεί ένα δικό του λογοτεχνικό είδος.

Η WeWork αυτό-περιγράφεται ως «μια εταιρεία κοινότητας που δεσμεύεται υπέρ της μέγιστης δυνατής παγκόσμιας επίδρασής της» μάλιστα η λέξη «κοινότητα» αναφέρεται 150 φορές στο έγγραφο. Στην πραγματικότητα, η εταιρεία νοικιάζει χώρους γραφείων, κυρίως σε τεχνολογικές startup, ενώ δεν έχει ακόμα καταφέρει να γίνει κερδοφόρα. Κι εκεί που κάποιος θα την έβλεπε ως μια εταιρεία που απλώς «καίει» χρήμα, η ίδια βλέπει τον εαυτό της ως «έναν χώρο συνάντησης ανθρώπων, οικοδόμησης της κοινότητας, και βελτίωσης της παραγωγικότητας».

Όσο για τη Zoom, η ίδια λέει ότι «παρέχουμε μια πλατφόρμα επικοινωνιών video-first που προσφέρει ευτυχία και αλλάζει θεμελιωδώς το πώς αλληλεπιδρούν οι άνθρωποι». Να λοιπόν άλλη μια εταιρεία που λέει ότι θα σας κάνει χαρούμενους. Για την ακρίβεια, βέβαια, η βασική της δραστηριότητα είναι το video-conferencing, με την πώληση συνδρομών σε ομάδες που θέλουν να επικοινωνούν πρόσωπο-με-πρόσωπο  με γεωγραφικά απομακρυσμένους εργαζομένους.

Τέλος, η Pinterest αυτοπροσδιορίζεται ως το μέρος όπου «πάνω από 250 εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο πηγαίνουν για να αντλήσουν έμπνευση για τις ζωές τους». Βασικά, οι άνθρωποι επισκέπτονται την ιστοσελίδα όταν θέλουν να σχεδιάσουν έναν γάμο, να διακοσμήσουν το σπίτι τους, ή να μάθουν να μαγειρεύουν. Ίσως, βέβαια, η πρώτη περιγραφή να είναι ελκυστικότερη για τους διαφημιστές.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα