

Η χρηματοδότηση των πρότζεκτ των εταιρειών διύλισης πετρελαίου γίνεται ολοένα και δυσκολότερη, τη στιγμή που οι τράπεζες αποφεύγουν τον τομέα των υδρογονανθράκων.
Αν και ο κλάδος παραμένει κερδοφόρος, η προσέλκυση επενδύσεων γίνεται ολοένα και δυσκολότερη, σύμφωνα με τον CEO της Pengerang Energy Complex, Άλγουιν Μπόουντεν. Η προσέγγιση των δανειστών είναι πως «εάν υπάρχει η λέξη διυλιστήριο στον τίτλο ενός πρότζεκτ, δεν πρόκειται να χρηματοδοτηθεί», ανέφερε ο Μπόουντεν σύμφωνα με το Bloomberg.
Δεδομένης της απειλής της κλιματικής αλλαγής και της προσπάθειας του πλανήτη για επίτευξη του net zero, τα σχόλια του Μπόουντεν αναδεικνύουν ένα ολοένα και μεγαλύτερο πρόβλημα τα οποία καλείται να αντιμετωπίσει ο κλάδος.
Παρά την αύξηση της ζήτησης για αργό σε ρεκόρ υψηλό φέτος, οι επενδυτές δεν προσφέρουν τόσο εύκολα χρηματοδότηση, κάτι το οποίο έχει αφήσει το σύστημα διύλισης σε δύσκολο σημείο, προκαλώντας καθυστερήσεις και μεταβλητότητα στις τιμές.
H ανισορροπία μεταξύ της ζήτησης για υδρογονάνθρακες και των περιορισμένων επενδύσεων στην ικανότητα παραγωγής έχει αυξήσει τις εντάσεις τα τελευταία χρόνια. Όταν το κόστος των καυσίμων αυξήθηκε πέρυσι, οι αρχές της Σαουδικής Αραβίας υποστήριξαν πως αυτό οφειλόταν στην μείωση της ικανότητας διύλισης και όχι στην έλλειψη αργού.
Τώρα, οι εταιρείες διύλισης θα πρέπει να αποδείξουν πως έχουν ξεκινήσει τη μετάβασή τους στο net-zero, όπως ανέφερε ο Μπόουντεν, υπογραμμίζοντας πως το επόμενο διυλιστήριο της εταιρείας του θα συμπεριλαμβάνει τη χρήση των αποβλήτων της μονάδας ως καύσιμα, ενώ θα ηλεκτροδοτεί μεγάλο μέρος της λειτουργίας του μέσω ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Η ινδονησιακή ΡΤ Pertamina, σύμφωνα με το στέλεχος Μαρία Κατρίν, έχει καταφέρει να προσελκύσει επενδύσεις μέσω των περιβαλλοντικών της πρότζεκτ.
Οι τράπεζες έχουν θέσει περισσότερους περιορισμούς για τη χρηματοδότηση εταιρειών πετρελαίου και φυσικού αερίου, έχοντας την πεποίθηση πως ο πλανήτης προχωρά πρόσω ολοταχώς με την ενεργειακή μετάβαση, όπως τόνισε το στέλεχος της DBS Bank Ltd., Ρότζερ Τσάρλς.
Ο chief financial officer της ChemOne Group, Μαγιάνκ Βισνόι, από την πλευρά του, προσέθεσε πως αν και ο μόνος τρόπος εύρεσης χρηματοδότησης είναι η δημιουργία ενός ρεαλιστικού πλάνου ενεργειακής μετάβασης από τις εταιρείες αυτές, «υπάρχουν πολλά παραδείγματα επιχειρήσεων οι οποίες υποκύπτουν στο green-washing, υποσχόμενες πράγματα τα οποία δεν μπορούν να επιτύχουν».
Σχετικά Νέα
ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας με συνολική ισχύ 1,2 MW
Το δημόσιο δίκτυο φόρτισης της ΔΕΗ blue ενισχύεται σημαντικά με την προσθήκη του νέου.
ΔΥΠΑ: Συνεχίζονται οι αιτήσεις για τη νέα δράση με επιδότηση 75% για 18 μήνες
Συνεχίζονται οι αιτήσεις για τη νέα δράση με επιδότηση 75% για 18 μήνες. Ήδη 500.
ΟΠΕΚΕΠΕ: Νέα πληρωμή έως το τέλος Μαΐου – Σε ποιους θα πιστωθούν 120 εκατ. ευρώ τη Μεγάλη Τετάρτη
Σε δυο φάσεις αναμένεται να γίνει η καταβολή ποσού έως 260 εκατ. ευρώ από.
e-ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ: Ποιοι πληρώνονται μέχρι αύριο Παρασκευή
Αύριο, Παρασκευή, 11 Απριλίου ολοκληρώνεται το μπαράζ πληρωμών από τον e-ΕΦΚΑ και τη ΔΥΠΑ. Συγκεκριμένα.