Οι 4 «ασπίδες» για την καλή υγεία των οστών μας

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ πώς μπορείτε να διατηρήσετε την καλή υγεία των οστών και των αρθρώσεων για μια ζωή; 

Το πέρασμα των χρόνων δεν φέρνει μόνο ρυτίδες, λευκές τρίχες και περιττά κιλά, αλλά φθείρει τον οργανισμό μας και εκ των έσω, επηρεάζοντας τις πολύ σημαντικές για την ελευθερία κινήσεων αρθρώσεις μας, όπως και τα οστά. Η πυκνότητα των οστών, η οποία αποτελείται κυρίως από άλατα ασβεστίου, κολλαγόνο και διάφορα άλλα μέταλλα, μειώνεται όσο αυξάνονται τα χρόνια. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να γίνονται λεπτά και εύθραυστα και να οδηγούμαστε σε οστεοπενία και οστεοπόρωση, παθήσεις που «χτυπούν» περισσότερο τις γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση.

Οι τρόποι για να κάνεις τα οστά σου πιο δυνατά και να κρατήσεις την οστεοπόρωση μακρυά δεν είναι κουίζ για «δυνατούς λύτες». Απλά πρέπει να ακολουθείς σωστά βήματα. Αποτελέσματα τελευταίων ερευνών έδειξαν πως η οστική πυκνότητα βελτιώθηκε σε όσες γυναίκες ακολούθησαν συστηματικά για μεγάλο χρονικό διάστημα συγκεκριμένο πρόγραμμα μυοσκελετικής ενδυνάμωσης, ακολουθώντας παράλληλα ένα υγιές πλάνο διατροφής. Γιατί, ποιο είναι το στοίχημα; Η ανάπλαση της οστικής και μυικής μάζας, που απαλλάσσει τους ασθενείς από χρόνια μυοσκελετικά προβλήματα και τον πόνο που τα συνοδεύει.

Σύμφωνα με νέα ευρωπαϊκή έρευνα της UCB που δημοσιεύτηκε τον Σεπτέμβριο, ειδικοί θεωρούν την οστεοπόρωση μια σιωπηλή επιδημία, η οποία παραμελείται και δεν αντιμετωπίζεται επαρκώς, ενώ επηρεάζει 200 εκατομμύρια άτομα παγκοσμίως και οδηγεί σε ένα κάταγμα κάθε 3 δευτερόλεπτα.

  • Οι «σωματοφύλακες» για την ανάπτυξη «νέων» οστών

– Μυοσκελετική Ενδυνάμωση μέσω Οστεογονικής φόρτισης

– Σωστή διατροφή (πες ναι στα πράσινα λαχανικά και στην πρωτεϊνη)

– Βιταμίνη D: Πάει χεράκι-χεράκι με το ασβέστιο

– Προληπτικός έλεγχος

  • Ποιες τροφές πρέπει να αποφεύγετε

– Αναψυκτικά

– Αλάτι σε αυξημένη ποσότητα

– Καφεΐνη

– Αλκοόλ

– Κάπνισμα

Σχετικά Νέα