Ο Ζούκερμπεργκ προβλέπει ότι το Facebook News θα προσελκύσει 30 εκατ. χρήστες

Το Facebook παρουσίασε την Παρασκευή μια νέα ενότητα ειδήσεων, το Facebook News, που περιλαμβάνει η εφαρμογή του κοινωνικού δικτύου για κινητές συσκευές, η οποία φιλοξενεί αποκλειστικά ειδησεογραφικό περιεχόμενο. Η εταιρεία ελπίζει ότι η νέα αυτή ενότητα θα καταπολεμήσει τη διάδοση των fake news και θα βοηθήσει το κοινωνικό δίκτυο να αποκαταστήσει τη στενή σχέση του με τον τομέα της ενημέρωσης.

“Είναι η πρώτη φορά που η εφαρμογή διαθέτει μια ενότητα αποκλειστικά εστιασμένη σε υψηλής ποιότητας δημοσιογραφικό περιεχόμενο”, δήλωσε ο CEO του Facebook, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης στη Νέα Υόρκη μαζί με τον επικεφαλής της News Corp., Ρόμπερτ Τόμσον.

Το κοινωνικό δίκτυο συνεργάζεται με περισσότερους από δώδεκα οργανισμούς μέσων ενημέρωσης, συμπεριλαμβανομένων των New York Times, της Wall Street Journal, της Washington Post, των Los Angeles Times, της Chicago Tribune και ορισμένων ψηφιακών μέσων όπως το Buzzfeed και το Business Insider.

(Αποποίηση ευθύνης: Η Forbes είναι εταίρος του Facebook News και ένας από τους 150+ ειδησεογραφικούς οργανισμούς που θα περιλαμβάνονται στις προτάσεις του κοινωνικού δικτύου).

Ο Ζούκερμπεργκ στο πλαίσιο της εκδήλωσης προέβλεψε ότι 20 έως 30 εκατ. άνθρωποι θα μπορούσαν να χρησιμοποιούν τη συγκεκριμένη ενότητα σε λίγα χρόνια από σήμερα.

“Αυτό που άλλαξε τα τελευταία χρόνια είναι ότι έχουμε θέσει σε λειτουργία δευτερεύουσες σελίδες”, δήλωσε ο Zuckerberg, αναφερόμενος σε ενότητες της εφαρμογής του Facebook που δεν εμφανίζονται στην αρχική σελίδα News Feed, όπως το Marketplace, το οποίο όμως οι περισσότεροι άνθρωποι δεν χρησιμοποιούν ακόμη. “Στην αρχή, δεν ήταν ξεκάθαρο ότι οι [δευτερεύουσες σελίδες] θα είχαν επιτυχία”, πρόσθεσε.

Η νέα “ειδησεογραφική ενότητα” θα είναι αρχικά διαθέσιμη σε περίπου 200.000 άτομα στις μεγαλύτερες πόλεις των ΗΠΑ, όπως στη Νέα Υόρκη, το Λος Άντζελες, το Σικάγο, το Ντάλας, η Φιλαδέλφεια, το Χιούστον, την Ουάσιγκτον, το Μαϊάμι, την Ατλάντα και τη Βοστώνη. Και είναι διαθέσιμη μόνο σε κινητά.

Το Facebook θα πληρώνει για τουλάχιστον ένα μέρος του περιεχομένου που περιλαμβάνει η νέα ενότητα. Εκπρόσωποι του κοινωνικού δικτύου δήλωσαν στους διευθυντές ειδήσεων ότι θα πληρώσουν μέχρι και 3 εκατ. δολάρια για την άδεια τίτλων και προεπισκοπήσεις άρθρων από μεγάλα ειδησεογραφικά μέσα, σύμφωνα με δημοσίευμα της Wall Street Journal.

Το Facebook μάλιστα έχει προσλάβει μια ομάδα δημοσιογράφων για να συνδράμουν σε σημαντικά εθνικά θέματα τα οποία θα φιλοξενούνται στη στήλη Today’s Stories, μία από τις τέσσερις στήλες της νέας ειδησεογραφικής ενότητας. Η εταιρεία επισημαίνει ότι η δημοσιογραφική ομάδα θα είναι πλήρως ανεξάρτητη, ενώ έχει αναρτήσει δημόσια τις κατευθυντήριες γραμμές οι οποίες θα διέπουν τη λειτουργία της.

Πρόκειται για τη δεύτερη προσπάθεια που κάνει το κοινωνικό δίκτυο ώστε να αποτρέψει τη διάδοση ψευδών ειδήσεων με τη συνδρομή δημοσιογράφων. Υπενθυμίζεται ότι το Facebook αντιμετώπισε έντονη κριτική κατά τη διάρκεια των προεδρικών εκλογών του 2016 στις ΗΠΑ, όσον αφορά την εμφανή μεροληψία υπέρ των φιλελεύθερων απόψεων στην ενότητα “Trending News”. Η εταιρεία μάλιστα διέκοψε την ενότητα αυτή τον περασμένο Ιούνιο.

Άλλες στήλες της νέας ειδησεογραφικής ενότητας θα παρουσιάζουν εξατομικευμένες ειδήσεις με βάση έναν αλγόριθμο του Facebook, ενώ θα περιλαμβάνουν και θέματα ενδιαφέροντος (όπως επιχειρηματικές ειδήσεις, ειδήσεις ψυχαγωγίας και αθλητικά) καθώς και άρθρα συνδρομητικών ειδησεογραφικών μέσων.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα